J.ens heeft 3 plekjes in z’n gezicht.
op z’n voorhoofd en boven z’n ooglid had hij gisteren ook al.
die op z’n wang had hij vanmorgen.
ze zien er al zo uit vanaf het begin het lijkt alleen dat ze wat groter zijn dan eerst…
Is hij misschien geprikt door muggen???
Want ik herken dit als opengekrabde muggenbulten, tigo zat in de zomer ook altijd zo onder, hij reageerde nogal heftig op muggenbeten…
En anders even langs de huisarts voor de zekerheid
geen idee wat het is, maar wil je ff zeggen dat ik vind dat je zo’n mooi guitig mannetje hebt !!!
liefs
Gerda
OOk ik moest meteen op een (allergische) reactie op muggenbeten denken eigenlijk! :think:
Heb even mijn arm gecheckt en mijn allergische reactie op muggenbulten ziet er hetzelfde uit als bij jouw zoontje. Ook ik hou het op muggebulten.
toch maar even bij de dokter geweest vanmiddag.
het is krentebaard …
hij heeft dus ook een wondje aan z’n hand en daarmee heeft hij z’n gezicht besmet…
hopelijk blijft het hierbij want het is heeeeeeeeeeeel erg besmettelijk.
en gerda dank je wel !!
ik zag het meteen …dit is krentenbaard. hebben die 2 van mij ook net gehad. en ben nu nog aan het smeren met zinkzalf omdat die rode plekken maar niet weggaan. best balen want zit bij dochter in het gezichtje. hopelijk blijft het niet zichtbaar.
goed smeren dus en handen wassen!
@inge wrote:
ik zag het meteen …dit is krentenbaard. hebben die 2 van mij ook net gehad. en ben nu nog aan het smeren met zinkzalf omdat die rode plekken maar niet weggaan. best balen want zit bij dochter in het gezichtje. hopelijk blijft het niet zichtbaar.
goed smeren dus en handen wassen!
volgens de dokter liet het geen littekens achter…
hij heeft anti bacteriele zalf gekregen. zo heet het geloof ik.
Fucidin.
m’n schoonmoeder adviseerde nog om het kussensloop elke dag te vervangen ivm besmetten wel goede tip.
die zalf heb ik hier ook gesmeerd. hielp de eerste paardagen erg goed. de plekjes werden niet meer niet groter endroogde mooi in . ze werden ietsje lichter maar daar bleef het bijsmeren hielp niet veel meer.mocht het maar 2 weken smeren. dus weer huisarts opgebeld en assistente zou navragen hoe of wat. omdat het droog is en niet meer word mag ik gewoon met zinkzalf smeren. maar dat doet bij mn dochter niet zoveel. hoop dat het even zn tijd nodig heeft dan maar. is best grote plek ook omdat 2 plekjes aan elkaar waren gegroeid.
Had ook nog extra gevraagt of het wel wegtrok. volgens haar wel dat hopen we dan maar.
bij jouw zoontje zijn het vrij kleine plekjes dus ik denk dat het wel mooi wegtrekt. Hopelijk krabt hij er niet aan.
even iets anders>
je hebt vandaag wat moois gezien he :inlove:
super goed nieuws joh!!
@inge wrote:
even iets anders>
je hebt vandaag wat moois gezien he :inlove:
super goed nieuws joh!!
dank je
Inderdaad Fucidin. Hielp hier super!! Zinkzalf lijkt te helpen, maar heelt niet…
Ik moest gelijk aan krentenbaard denken toen ik de foto’s zag.
Nathalie heeft het vorig jaar gehad op haar schouderblad, zag er precies zo uit.
ik dacht ook gelijk aan krentenbaard…op het KDV waar ik werk, heerst het nu ook weer!
@knollie1 wrote:
ik dacht ook gelijk aan krentenbaard…op het KDV waar ik werk, heerst het nu ook weer!
schijnt inderdaad ook de tijd van het jaar te zijn…
J.ens mag wel gewoon naar de psz als ik de plekjes goed afdek maar ze hebben nu gelukkig vakantie tot 7 mei
Ik weet niet meer hoe die zalf heette die wij toen gekregen hebben.
Werkte wel als een tierelier :thumbup:
Ook kregen we een fles desinfecterende zeep mee die ook in operatiekamers gebruikt werd.
Daar moesten we haar 2 keer per dag mee wassen.
Zelf wasten we onze handen daar elke keer mee als we haar behandeld hadden.
Was zo’n grote fles, ik heb nu nog voldoende.
En dat gebruik ik nu om mijn handen te wassen als ik gastkindjes heb
heb ook van dat desinfecterende spul.
Nedalco handgel dat gebruik ik nu ook na het aanbrengen van de zalf.
en morgen nog even Unicura zeep kopen om hem mee te wassen.
Dit is rode vloeibare zeep, ruikt ook echt naar ziekenhuis :sick: