wie helpt mij op weg??

Onze zoon van 7 mnd had tot voor kort altijd een goed schema.

3 x 180 cc en een fruit/groentenhap.

Een paar weken geleden is hij behoorlijk ziek opgenomen en zijn er wat probleempjes opgelost.

Sindsdien gaat het weer ontzettend goed en eet hij ineens als een tierelier :shock:

Hij mag nu 4 x 210 cc, fruithap,groentehap,toetje,brood,sap en liga tussendoor.

In de ochtend krijgt hij nu Bambixpap en daarmee vervalt 1 fles en in zijn laatste fles doe ik 2 scheppen Bambix.

Ook sliep hij al door vanaf dat hij 2 dgn oud is, sinds een aantal weken komt hij in ene 1 a 2 keer per nacht en heeft dan echt honger.

Ik heb dus ook het idee dat hij wat te kort komt???

Hoe ziet jullie schema er ongevr uit?? want ik weet hier niet echt een goed ritme mee te creeren.

Voor mij gevoel zit hij dan ongeveer de hele dag te eten/drinken en komt hij nog iets te kort???

wie kan mij helpen?

:-*

ons schema Ivan slaapt lang door

8.30 bord pap

10.00 1 a 2 stuk fruit of fruit potje plus thee of sap

12.00 1 tot 1,5 broodje en 120 cc melk

16.00 fruit of soepstengel of rijstewafel of cracker

18.00 200 gram groente en yoghurt na

19.30 120 cc melk (volgende week gaat die eraf)

HIj slaapt keurig de nacht door en slaapt tot half 9 soms langer

Hier krijgt RIley

tussen 5 en 7 , 180 cc melk met bambix.

10.00 u fruit

12.30 u broodje + water.

15.00 u koekje + water

17.00 u groentehap

19.00 u 250cc avondpapje.

he wat vervelend dat je mannetje zo ziek is geweest! :hug:

Gelukkig gaat het weer goed met hem!!!

Ik hoor trouwens om me heen best vaak dat kindjes nadat ze ziek zijn geweest, in ene weer een tijdje 's nachts wakker worden. Misshien is het geen honger? Maar wil hij bij zn moeder zijn??

Het kan ook gewoon even een fase zijn. Liv sliep met 5 weken door(22:30-07;30), totdat ze 3,5 maand was. Sinds dien is het 's nachts steeds raak. Pas nu begint ze weer een beetje door te slapen (van 23;00 tot 05;00uur ofzo). Dat vroege doorslapen zegt in ons geval niet zo veel.

xx

Als Jinthe ziek is geweest (niet ernstig, dingen als een flinke verkoudheid en/of griep ed), dan heeft ze daarna meestal een periode waarin ze heel veel gaat drinken/eten. Beetje inhalen, zeg maar. Soms komt ze dan ook 's nachts weer.

Jinthe heeft ook geen vast schema (ze is nu weer ziek), maar zolang zij er niet mee zit, zit ik er ook niet mee. Ik probeer haar zoveel mogelijk melk te geven (ze komt nu toch nooit aan 700-800cc) en daarbij krijgt ze fruithap en groentehap (normaal wil ze die laatste wel, maar nu even niet, dan ga ik hem ook niet opdringen).

dank jullie wel voor jullie schema’s.

Het s’nachts wakker worden begon al voordat hij werd opgenomen.

Hij heeft s’nachts echt honger want hij schreeuwt echt (honger geluidje) is ontroostbaar, wil geen speen( heeft ie normaal ook niet), niet zijn duim (normaal ook niet), geen flesje sap/water, niet tussen ons inliggen…

Het enige waarvan hij stil wordt is zijn fles en dan drinkt hij 210 met gemak leeg en als hij evt voor een 2e keer komt ook.

Dat hij zoveel krijgt is op advies van de kinderarts omdat hij zo ie zo te weinig binnen kreeg en te veel was afgevallen.

Hij krijgt ook allemaal wel weg hoor dat is het probleem niet, ik had alleen moeite met het vinden van een juist schema waarin ik 4 flessen kwijt kan en dan ook nog eens zijn groenten/fruit hap en tussendoortjes.

ik heb het gisteren zo gedaan

8:00 200 cc pap

10:00 fruit + sap

12:00 200 cc voeding + broodje (nog niet veel want die krijgt hij net)

15:00 liga+ sap

17:00 warme hap + fles

19:00 Fles + scheppap

dat hoopte wij ook maar rond een uur of 4 wilde meneer gewoon weer een fles…

Terwijl dit mij opzich wel een goed schema leek met voldoende vocht :think:

Misschien iets later zijn fles? Hoeveel krijgt hij 's avonds?

Ik geef Riley al expres 250 ml omdat hij het anders ook niet trekt.

Wat je evt kan proberen, is avondpapje van kruidvat… die zijn erg goed.

Ons mannetje is nu ruim 10 maand en krijgt genoeg binnen. Hij meldt zich ook bijna elke nacht (sinds dat hij 6 maand is) 1-3 keer en is 's morgens ook echt klaarwakker tussen 6.30 en 7.30 uur. Volgens mij kan je dat niet altijd beinvloeden met hoeveelheid eten. Zit ook in het karakter / leeftijd van het kindje. Weet je zeker dat het honger is?

Lars krijgt het volgende:

8.00 uur fles melk (165 CC) + 1 boterham

10.00 uur stukje ontbijtkoek, liga of rijstwafeltje + diksap

12.30 uur 1,5 boterham en 100 CC melk

14.30 uur 1-2 stukken fruit met diksap

17.30 uur flinke warme prak (meer dan 200 gram) met bak yoghurt

19.30 uur 165 CC melk

Dragon, dat lijkt me een prima schema. Hij is nu vast de schade van de afgelopen maanden aan het inhalen dus ik zou hem nu overdag inderdaad wat extra geven in de hoop dat hij daar 's nachts op kan teren.

Succes :thumbup: !