nou de topic titel zegt het wie heeft er tips?
we zijn van plan om te gaan kijken voor een waterbed maar ja we weten er niets vanaf :lol:
ligt het echt heerlijk? is het lekker warm?
ik zit met reuma en het lijkt me alleen al heerlijk warm of reuma en waterbed geen goede combinatie?
nou dames wie wil haar ervaringen delen?
bedankt
Als je een goede gestabiliseerde hebt ligt het heerlijk, en je kan hem lekker warm zetten dmv het verwarmingselement en zomers juist weer lekker koel. Wij hadden 2 losse waterzakken dan kan je ieder je eigen bedje zo warm zetten als je wilt, en je hebt eigenlijk geen last van randen tussen de waterzakken.
Aan de andere kant heb ik nu pocketveringmatrassen en heb ik het eigenlijk warmer dan in mijn waterbed :think: .
Let wel goed op want wij hebben er dus de afgelopen 6 jaar 2 gehad, de eerste gekocht van onze trouwcentjes compleet met ombouw (en dat was nu ons geluk), die ging na net 3 jaar lek op de naad. Bedrijf en zaak waar het gekocht was failliet, waarschijnlijk had het te lang op de plank gelegen waardoor het vinyl toch poreus wordt. Bij het leeghalen van het bed is de andere waterzak ook lek geraakt dus konden we 2 nieuwe waterzakken bestellen. Bij Beter Bed gedaan omdat dat een bedrijf is dat niet zomaar failliet gaat. Helaas ook veel lekkages gehad en een paar weken geleden mochten we van BB voor het aankoopbedrag van de waterzakken iets nieuws uitkiezen, gelukkig hadden we dus de ombouw en konde we daar 2 lattenbodems en matrassen in kwijt. Schijnbaar gaan veel fabrikanten failliet ik begreep dat Beter Bed geen waterbedden meer verkoopt om die reden.
Een goede boxspring is net zo duur als een goed waterbed en het voordeel daarvan is dat het vaak een electrisch verstelbare bodem heeft en dat vind ik toch wel een groot voordeel boven een waterbed en ligt toch ook wel weer heel lekker.
Er zijn trouwens tegenwoordig ook gel bedden, ik weet niet wat de prijs daarvan is maar schijnt minder gedoe te zijn bij lekkage.
Hier ook al jaren een waterbed.
Net wat hierboven gezegd word, als je een goed gestabiliseerd bed hebt (meestal zijn dat de prijzige), dan ligt het heerlijk. Warm in de winter en koel in de zomer.
Wij hebben eigenlijk nog helemaal niets gehad met het bed.
Vind er alleen 1 nadeel aan zitten, en dat is het schoonmaken en ontluchten. Best een karwei, als je zoals wij 1 zak hebt. Maar verder een heerlijk bed.
ik heb hem weggedaan, al na 5 jaar, voor ons geen waterbed meer, ik vond het ook niet zo warm als je zou denken en op zich hadden wij een behoorlijk stabiel bed, ook behoorlijk aan de prijs, maar voor ons echt geen geklots meer, ik ben al 5 jaar dolblij met mijn eastborn matrassen.
Hier ook al een aantal jaar een waterbed en wij willen niet anders meer
Toen genomen ivm rugklachten en sinds de eerste nacht een stuk minder last ik stond nu uitgerust en niet meer helemaal stijf op
En idd de temeratuur kunnen regelen is heerlijk, in de zomer zet je hem wat kouder zodat het heerlijk koel is en in de winter wat warmer zodat je al in een heerlijk voor verwarmd bed stapt
Die van ons is zo goed mogelijk gestabiliseerd dan heb je geen last van geklots
Wel even kijken dat als jullie veel van gewicht schelen dat je dan 2 aparte waterzakken neemt anders merk je het wel erg met het omdraaien van de ander
We hebben een waterbed gekocht toen ik zwanger was van Pete. We hebben ieder een eigen waterzak en hij is goed gestabiliseert. Met een warmte-element, zodat we altijd lekker warm liggen.
In een gewoon bed werd ik altijd met een stijve rug wakker of een pijnlijk nek, maar sinds ons waterbed niet meer.
Het was wel even een uitgave (in de aanbieding en dan nog 2000 euro) maar zeker de centen waard. We hebben 2 keer een lekkage gehad (op de hoeknaad) en beide keren werd deze binnen 2 werkdagen kosteloos vervangen.
Hendrika; hier nog een reuma-klant en daarom ook 15 jaar waterbed gehad. heerlijk … altijd lekker warm, veel minder stijf 's morgens. Alleen had ik naast de RA ook artrose en was het liggen te pijnlijk in mijn onderrug. Vandaar nu toch maar over gegaan op een boxspring.
Ik had wel erg veel baat bij mijn bed, wel 2 verchillende waterzakken omda wij erg veel schelen in kilo’s en … mijn bed veel warmer moest dan die van hem :mrgreen: Ik dus erg enthousiast :inlove:
Succes met kiezen
Petri
moet ook eerlijk zijn dat het mij nog steeds heerlijk lijkt.
denk dat we van het weekend maar eens even gaan rond kijken en laten informeren na bedjes.
wat me wel weer eng lijkt als het bed lek raakt en ik mn hele slaapkamer vol met water heb staan?
We hebben een ombouw en als eerste heb je een soort grote zak waarin de waterzak of 2 waterzakken gelegd wordt. Als er een waterzak lekt raakt dan blijft het water in die grote zak liggen.
We hebben bij beide lekkages geen water op de vloer gehad.
Wij hebben nu ruim 11 jaar een waterbed heerlijk.
Eerste bed begaf het na 11 jaar op de las naad bij de dop. Was van het merk cascade. Hebben behoorlijk waterschade gehad water tot in de huiskamer, veiligheidsvoering was naar beneden gezakt.
Toen enorm getwijfeld, vele gewone matrassen uit geprobeerd maar niets kon tippen voor ons gevoel aan een waterbed.
Naar een grote waterbedden zaak in Utrecht gegaan deze had verschillende merken staan en toen toch weer gegaan voor een waterbed dit maal van het merk stretch top. Veiligheidsvoering is stukken verbeterd.
Ook dit maal weer 1 grote zak genomen met stabilisatie.
Slaapt super warm in de koudere periode en aangenaam in de zomer.
Hebben nu ook een deelbare boven tijk dus kan nu ook lekker gewassen worden.
1 nadeel is het het onderhoud waterbedconditioner toevoegen, ontluchten en reinigen met vinylcleaner.