Wie heeft tips voor na de prikjes?

Mijn zoontje krijgt morgen z’n eerste prikken.

Ik vroeg me af of iemand nog handige tips heeft, voor het eventueel verzachten van de pijn. :think:

doekje in de diepvries en meteen na de prik erop doen. En hier krijgt ze standaard een para aangezien ze er heftig op reageert. Verder veel troosten en ik geef meteen daarna de borst.

Ik geef Dorien ook standaart een paracetamol… maar ook omdat ze er de 1e keer erg veel last van had…

lang niet ieder kind heeft last van die prikjes… dus je kan ook eerst afwachten en als ze er veel last van heeft een paracetamol geven… (zo heb ik dat de eerste keer teminste wel gedaan)

Mijn dochter heeft nooit niet veel last van de prikjes.

Ze is alleen wat hangerig, en slaapt meer.

Maar na de prikjes doe ik haar beentjes even masseren en dat was het.

Wij hebben VSM pijn na vaccinatie gegeven (aangezien Riley 1 week er onwijs veel last van heeft gehad, hebben we dat gehaald, was zo over…)

Paracetamol gaat mee, en iets waarmee hij getroost is, dus knuffel oid.

Ik gebruik altijd Rescue Creme kan je bij een reformwinkel halen zit in een geel doosje en volgens mij kan je het ook wel bij de drogist krijgen

hier gaan ze na een prikje altijd gelijk in een lekker warm badje zodat ze de spiertjes los kunnen trappen en het niet stijf kan worden hier altijd super en geen last ervan :thumbup:

succes morgen met de eerste prikjes :hug:

Hier ook met Steven in bad gegaan. De eerste 4 uur leek er niks aan de hand te zijn, na 4 uur werden de beentjes erg rood en 1 beentje ging trillen, en Steven was ontroostbaar, eenmaal in bad (samen) was het meteen over.

J heeft er nog geen last van gehad, hooguit meer slapen. Maar voor de zekerheid heb ik wel paracetamolletjes in huis gehaald, voor het geval dat en het is middenin de nacht… hopelijk valt het mee morgen!

Koude doeken en compressen werd hier juist afgeraden.

Wij smeren de plek steeds in met Arnica en we masseren de plek en ‘fietsen’ met haar beentjes (al doet ze dat nu zelf ook).

wij masseerden de beentjes vantevoren. Na het prikken tilden we ze op zodat ie wist dat het voorbij was en gaven we een dikke knuffel en pprobeerden ze af te leiden… Bij beiden hadden we paracetamol in huis maar die heb ik alleen aan mijn dochter gegeven na haar eerste prikjes toen ze begon te huilen. Mijn zoon heeft nergens last van gehad was alleen erg slaperig, mijn dochter ging alleen de eerste 2 keer 4 uur na de prik heel hard huilen, verder was ze altijd heel erg slaperig. Sterkte morgen, het is vaak erger voor de ouder dan voor het kind, ik had de eerste keren tranen in mijn ogen en had de neiging om de verpleegkundige een tik te geven. De kinderen hadden er echter weinig tot geen last van.

Van tevoren beentje lekker warm masseren en na de prik ook even doormasseren. Eerste keer even geen paracetamol e.d. geven, want je weet nog helemaal niet hoe je kindje gaat reageren. :wink: :hug:

Bedankt voor alle tips. :smiley:

Ik heb in ieder geval wel paracetamol gehaald, maar kijk inderdaad eerst even hoe hij reageert.

Hopelijk valt het mee :pray:

vallen en stoten gel van vsm. Arnikid.

@Pitje27 wrote:

vallen en stoten gel van vsm. Arnikid.

ja die heb ik ook idd in huis!

Niet te snel paracetemol geven hoor. Ze zijn nog zo klein. Ze hebben het vaak helemaal niet nodig. Even troosten en soms zijn ze wat hangerig of moe, maar een paracetemol is meestal niet nodig.

Mij is verteld dat je het eerste jaar eigenlijk zo min mogelijk paracetemol moet geven. Alleen als de koorts boven de 39,5 uit komt en zelfs dan hoeft het nog niet.

Nou hij heeft zijn eerste prikjes gehad hoor!!

Het ging hartstikke goed, even gehuild bij het prikken.

Eenmaal thuis was het etenstijd, netjes z’n flesje leeg :slight_smile:

En nu ligt ie alweer heerlijk 2½ uur te slapen :dance:

Bedankt voor alle tips :smiley:

Ik heb ze alleen nog niet nodig gehad. :dance:

@Kiimmmiiii wrote:

gelukkig dat het allemaal meegevallen is!!!

@Kiimmmiiii wrote:

Fijn dat het mee gevallen is.

wij hebben bij esmee de eerste keer voordat ze prikjes kreeg een zetpilletje van 60mg gegeven. ze heeft er dan ook goed last van gehad.

de keren daarna hebben we eerst afgewacht en altijd werd ze ziek, hangerig, huilerig en verhoging. dan is een zetpil wel nodig.

met alissa wachten we het eerst af want zij krijgt 29 sept haar eerste prikjes. mijn vermoeden is dat ook zij hier erg last van gaat krijgen. zo zielig he :frowning: