Wie heeft n goed Bellenblaas recept ?

De titel zegt t eigenlijk al :mrgreen:



Fieke moet voor de fysiotherapie iedere dag met n bellenblaas blazen om haar longen te trainen om sterk

te worden.

Nu kosten die dingen niet zo heel erg veel geld, maar kent iemand n goed recept om t zelf te maken, want

met alleen maar afwasmiddel krijg je bijna geen bellen en ze moet natuurlijk wel resultaat

hebben van haar harde werken :wink:



Dus kom maar op :thumbup:

Ik lees ook mee!

Wij hebben een zelfgebouwde bellenblaasmachine waar maar mondjesmaat belletjes vanaf komen, namelijk! De machine werkt prima, de bellen niet!!! :wink:

dat komt, heb ik me laten vertellen omdat er geen glycerine? meer in het afwas middel zit.

ik heb ook van alles geprobeert maar helaas, dus ik koop nu zo’n liter fles bellenblaas sop.

Dus als je glycerine koopt en dat mengt met afwas middel en water, dan krijg je goeie bellen?

Ga ik eens proberen.

Ik koop ook altijd zo’n grote fles om de bellenblaas bij te vullen :thumbup:

wij hebben het er toevallig pas over gehad omdat wij een bellenblaasverslaafde in huis hebben :mrgreen:

We hebben het overigens nog niet uitgeprobeerd, voorlopig heb ik flesjes genoeg in huis 8)



Dit zou hét recept moeten zijn:



2 liter water

100 gram suiker (opgelost)

150 ml dreft (groene)

5 a 10 gram behangselplaksel

Alles goed door elkaar roeren, 24 uur laten staan en steeds even roeren. Dit recept geeft de perfecte zeepbellen!



OF

1 liter kalkvrij water

100 ml dreft (groene)

20 mL glycerine



Succes :thumbup:

eigenlijk doen wij hier altijd

veel zeep en dan voorzichtig water er in. ( dreft)

Prima bellen…|

Vooral NIET schudden :mrgreen:

Gewoon je eigen douchegel met wat water erbij.

Easy, goedkoop, prachtige bubbels en het ruikt nog lekker ook :mrgreen:

Bij de Hema kan je een grote fles bellenblaas spul (kan even niet op de naam komen :roll: :wink: ) kopen zodat je je bellenblaas bij kan vullen.

Op mijn werk doen we gewoon altijd groene dreft, water en poedersuiker erdoor krijg je stevige bellen van.

water mengen met de kleine groene afwasfles van de A*di !

Gegarandeerd bellen ! hier toch…



liefs

Gerda

Die grote flessen bij de blokker zijn ideaal en geven hele mooie bellen!!

@moeder van 2 wrote:

De titel zegt t eigenlijk al :mrgreen:



Fieke moet voor de fysiotherapie iedere dag met n bellenblaas blazen om haar longen te trainen om sterk

te worden.

Nu kosten die dingen niet zo heel erg veel geld, maar kent iemand n goed recept om t zelf te maken, want

met alleen maar afwasmiddel krijg je bijna geen bellen en ze moet natuurlijk wel resultaat

hebben van haar harde werken :wink:



Dus kom maar op :thumbup:




je kan bij de speelgoedwinkel liter flessen navulling halen.