hoii
Ik heb bloedverlies, eigenlijk bijna dagelijks en niet veel het ziet er soms beetje rozig uit en later vies bruin. het is over heel de dag zeg maar nog niet eens 1 inlegkruisje, want daar zit dan een klein bruin vlekje op van c.a. 2 centimeter.
Heb wel een beetje pijn in mijn onderbuik aan weerszijden maar niet zo dat ik zeg AUWWWWWWWW gewoon een vervelend gevoel zeg maar dat er windjes dwars zitten dat is het. Wel heb ik vandaag een heel eind gewandeld en doe ik overdag ook best heel veel lopen.
Ik ben nu naar verwachting 9 weken zwanger, zijn er meer mensen die dit ook hebben of hebben gehad?
En dit is toch hopelijk niets ernstigs he
Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is…
Hebben meer mensen dit eigenlijk??
Hoi Meid,
Ik heb er 3x ervaring mee gehad. Mijn eerste zwangerschap begon met bloedverlies (6 weken) en ik had er een heel slecht gevoel over. Hier bleek ik gelijk in te hebben en met 7 weken zwangerschap heb ik een miskraam gehad.
Tijdens de zwangerschap van Mik met 20 weken en 32 weken een bloeding gehad maar gelukkig niets aan de hand.
Bij Tes met 11 weken een bloeding gehad, met 24 weken en met 34 weken. Uiteindelijk bleek dat ik een placenta bilobata had waardoor mogelijk de bloedingen veroorzaakt werden. Uiteindelijk is ook Tes gezond geboren.
Ik hoop voor je dat het goed gaat.
Wanneer heb je je eerste echo en heb je je vk al gebeld?
Nou ik heb donderdag a.s. een afspraak bij de Vk voor een intake, heb bij gesprek voor afspraak maken ook al aangegeven dat ik dit had, komende donderdag is dus alleen intake en de week erop echo.
Hoop echt dat alles in orde is!
Ik heb vandaag de verloskundige maar gebeld omdat ik me toch echt zorgen maakte (is niet zo raar denk ik met de eerste) zij vertelde mij dat ik me geen zorgen hoefde te maken als er geen sprake was van een erge menstruatie gepaard met erge menstruatiepijn, dus dat wil zeggen dat ik me niet zo’n zorgen moet maken.
Ik zit er alleen zelf bijna aan te denken om maar een andere verloskundige te gaan zoeken omdat ja… Ik ben de mamma en mij zit het allemaal niet zo lekker nu, wil gewoon graag dat alles goed gaat met ons kindje en ben zo bang dat t niet goed is.
Groetjes
Ik snap je onzekerheid! Ik heb een MA gehad, waarbij ik steeds wat bruinverlies had vanaf 4,5 weken, maar het bleek elke keer goed. Met 6,2 weken is het gestopt met groeien, maar daar had het bloedverlies niet persé iets me te maken zeiden ze. Bij mijn dochter geen bloedverlies gehad.
Afgelopen woensdag verloor ik veel bloed, het liep er echt uit en ook wat stolseltjes, dacht dat het afgelopen was. Ik had er flinke buikpijn bij, maar daarna stopte het. Vrijdag is er een echo gemaakt en was alles nog intact, geen enkel teken van bloeding of misgaan. Vrijdag terug en dan moeten we een hartje zien.
De gyn zei dat het met veel bloedingen mis gaat, maar ook met heeeel veel bloedingen goed! Dus zij had er vertrouwen in.
Als je zo onzeker blijft, zou ik idd misschien eens een andere vk proberen. Het is wel waar, heftig bloedverlies en krampen is de enige reden om echte zorgen te hebben, dus omdat ik dat had was ik paniekerig, maar ook dat bleek nu gewoon goed. Kan je zorg heel goed snappen. Probeer te genieten zover je kunt, meer kun je niet doen.
Er zijn echt heel veel vrouwen die bloedverlies hebben, zelfs hele ongi’s bij wie het ook allemaal goed gaat, echt waar!
:hug:
Ik zal het komende donderdag wel horen, anders de week erop ben benieuwd hoe het zal lopen.
Ik heb echter een hekel aan onzekerheid en al helemaal aan falen, en als t mis zou gaan zou t voelen als falen.
Groetjes
Dat gevoel had ik ook heel sterk de 1e keer, zeker omdat we al met medische molen zo ver waren gekomen, het voelde als de schuld van mijn lijf.
zo moet je het echt niet voelen!! Al zou je nog zo gezond leven en alles laten voor dit kindje, dan nog kan het misgaan, echt, daar heb je geen enkele invloed op!!! Kop op meis!!!
hoihoi
Veel sterkte
marlies
Sterkte morgen, ik hoop voor je dat je en mooi kloppend hartje ziet!!
dank je meid,
dat hopen wij ook!
Hoi meiden,
Ik ben donderdag naar de verloskundige geweest, was intake dus weinig meer gebeurd dan enkel praten.
Wel hebben we maandag a.s. onze eerste echo en ze wilde het niet zeggen eerst maar ze dacht dat we wel eens 4 weken verder konden zijn dan mijn lief en ik zelf dachten.
Ook heb ik op de weegschaal gestaan en ben 5 kilo aangekomen!!! (eigenlijk heb ik normaal ondergewicht) ik zit nu 2 kilo onder het gewicht dat ik met mijn lengte minimaal moet wegen dus gaat de goede kant uit.
Verloskundige zei dat ik er goed uit zag dus dat scheelt.
Hebben jullie trouwens na een hele grote maaltijd na een uurtje of 2 ook al weer ontzettende trek?? ik namelijk wel!! neem dan wel wat maar probeer t zo gezond mogelijk te houden zoals komkommer of fruit ofzo.
Ben zo benieuwd naar maandag a.s., ik hoop dat alles goed is met ons kleine wormpje!
Ik laat t maandag ook gelijk hier op t forum weten!
Groeten,
Succes morgen!! Wat zei ze over het bloedverlies dan?
En 4 weken verder, dat zou een mooie sprong zijn!!
Hoi Iedereen,
Vandaag zijn we bij de verloskundige geweest voor een echo, alles was goed met onze kleine, alleen we zitten niet op 10 weken zoals we zelf dachten maar op 6 weken ongeveer.
Wel hebben we een goed kloppend hartje mogen zien!
De dame die de echo deed zei dat onze kleine het goed deed, laten we hopen dat dat zo blijft.
Op de foto’s van de echo is nog niet zo heel goed te zien dat het een klein baby mensje is uit liefde gemaakt, maar ja het gaat in elk geval goed en dat stelt me gerust.
6 april moeten we weer voor een echo en dan zal t vast wel wat meer herkenbaar zijn.
We hopen alleen wel dat ons kindje gezond ter wereld zal komen en we twijfelen of we bij het ziekenhuis moeten gaan vragen om bepaalde testen ofzo want bij mijn vriend in de familie zit een erfelijke afwijking en daardoor heeft zijn zus 3 kinderen waarvan 2 met een flinke achterstand en 1 die drager is maar geen symptomen heeft.
Zij en haar vriend zijn beiden drager, ik weet dat zulk soort dingen in mijn familie niet zitten, en of mijn vriend drager is dat weten we dus niet, maar ik weet ook niet of ik als mijn kind zoiets zou hebben of ik het dan zou laten komen, ik zie hoe zwaar mijn schoonzus het soms heeft met deze kinderen, en hoe lastig ze zijn, ik ben dol op kinderen, maar deze twee zijn gewoon duiveltjes…
Ergens denk ik dat het verstandig is om het uit te laten zoeken, maar toch weet ik niet of ik het wel zou WILLEN weten…
iemand advies???
Groeten
hoihoi
van harte gefeliciteerd.
Ik kan je helaas geen advies geven wat je moet doen. Ik heb er over nagedacht maar ik zou het zelf ook niet zo weten als ik voor die keus zou staan.
sterkte
groetjes
marlies
Gaat het toevallig om taaislijmziekte??
In dat geval zou ik zeker onderzoeken hoe groot de kans is dat jullie kindje dat kan hebben. Gewoon laten onderzoeken of jullie drager zijn. Veel mensen zijn drager van deze ziekte maar weten het niet.
Fijn dat het er allemaal goed uitzag.
Nee gaat niet om taaislijmziekte maar om iets anders, euhmmm k moet t eens navragen.
Hebben al geïnformeerd bij de verloskundige maar die kon ons ook geen antwoord geven kon enkel bij het Ziekenhuis…
Zit weer met behoorlijk stress trouwens, gisteren op echo mooi kloppend hartje mogen zien en nu dus ALWEER donkerbruinig bloedverlies, ik snap er niks van waar komt het toch elke keer vandaan…
Laat me gewoon lekker onbezorgd zwangeren van ons lief klein kindje!
Hoop toch dat dit niks kan betekenen he, het lijkt mij persoonlijk stug dat als de VK gisteren nog zei dat hij het goed doet dat het dan vandaag ineens mis is??!!
Weet iemand het??
Groeten,
Bibi
Het gaat om Scad polymorfisme of hoe je het ook schrijft.
Vandaag zijn we in het ziekenhuis geweest vanwege de bloedingen, alles was GELUKKIG goed!!!
ons kindje zat nog steeds lekker op zijn plekje met een mooi kloppend hartje.
De bloedingen zijn niet erg, komt wel meer voor en ik hoef me geen zorgen te maken.
verder ben ik 1 week verder dan de verloskundige zei, ik ben 7 weken en 1 dag.
Nu maar lekker genieten denk ik dan maar he!!!