Wie heeft hetzelfde meegemaakt?

Ik ben knuffeltje



Ben al vaker op het forum geweest maar na een lange tijd te hebben geprobeerd hebben we het even op een laag pitje gezet en gehoopt het zo zou willen. Helaas… Nu na ongeveer 21 maanden zijn we nog steeds niet zwanger. Vandaag zouden we saampjes naar de gyn gaan (de eerste keer)maar helaas kon mijn vriend geen vrij krijgen dus moest ik alleen heen… :? :cry: Ze hebben allerlei testen en onderzoeken gedaan want mijn ha had nog niks van dat al gedaan… Bij de echo zag de gyn dat zowel als de linker als de rechter vol met cystes zat en ook bleek aan mijn temperatuur lijst dat ik vrij laat in de cyclus of helemaal niet een eisprong had wat ook niet ten goede is van het zwanger worden… Nu moet mijn vriendje nog zaad inleveren en krijgen we pas volgend jaar de uitslag… :cry:



Zijn er meer die dit hebben meegemaakt, ons gerust kan stellen en vertellen wat de kansen of behandelingen voor nodig zijn om als nog zwanger te kunnen raken?





veel liefs een bange en teleurgestelde knuffeltje

Niet leuk wat je te horen kreeg… ik snap best dat je dat eerst moet verwerken. De stap de MMM in gaat altijd met verdriet gepaard, helaas weten veel meiden hoe dat is.



Wat jij vertelt klinkt erg als PCO. Daarbij rijpen de follikels niet goed (door) of er rijpen er teveel zodat er uiteindelijk geen (of pas heel laat) springt. De follikels vullen zich met vocht en dat zijn de cystes die je op de echo ziet. Kijk bv. ook eens op de freya pagina (http://www.freya.nl) voor een betere uitleg.



Maar… er is goede hoop, dat ze er iets aan kunnen doen!! M.b.v. Clomid kan een eisprong opgewekt worden en dat werkt vaak heel goed. Niet altijd een wondermiddel… maar bij mij bijvoorbeeld wel… ik had ook een heel late eisprong (op dag 60 ofzo) en ik was meteen zwanger toen ik Clomid ging slikken. Als je bij zw. worden kijkt bij het onderwerp “meiden met een lange cyclus” dan vind je daar een heel clubje meiden met dezelfde verhalen… sommigen slikken Clomid, anderen staan nog aan het begin van de weg, maar allemaal hebben ze problemen met de cyclus. Dus ik zou zeggen… je bent daar van harte welkom om je verhaal te vertellen en je vragen te stellen.



Heel veel sterkte en houdt moed… jullie wens komt vast uit!

Heeej Maya



Bedankt voor je snelle reaktie

Ik heb je verhalen een beetje gevolgd en was al bang dat het pco zou zijn net als bij jou. Mijn gyn kon daar nog niks over zeggen maar als je de echo zo zag dan wist ik al dat het goed mis zat. En omdat we net de mmm in zijn gegaan schrik je toch wel even als je de waarheid onder de ogen ziet. Mijn cyclus is wel redelijk gelijk elk maand. Wij zitten op een cyclus van 30/32 dagen. Niet van die hele hoge uitschieters zoals bij jou gelukkig. Maar geven ze daar ook clomid voor dan??? Ik dacht dat alleen voor mensen waren met een hle schommelende cyclus zoals bij jou…



We blijven hopen en denk ook zeker niet dat dit het einde zal zijn van onze dromen. This alleen even ff afwachten wat er uit die testen komen van die van mij en van mijn vriend. Pas dan gaan we verder kijken wat ons nog te wachten staat. Kon alleen de tropic niet vinden waar dit verhaal wel tussen paste maar we blijven positief :smiley:



Liefs knuffeltje



ps gefeliciteerd met je zwangerschap… loopt het een beetje volgens wens??

Hoi knuffeltje,



Wat balen zeg!!

Rot is dat om zoiets te horen :?



Laat je niet teveel afschrikken, want iedereen is anders. Dit zeg ik omdat mijn verhaal ook niet echt opbeurend voor je zal zijn, maar wat ik je zeker mee wil geven, is dat vrouwen met cystes ook zwanger kunnen worden.

Er zijn nog veel mogelijkheden om zwanger te worden, mocht het niet op een natuurlijke manier lukken.

MAAAAAAAAAR daar moet je hélemaal nog niet aan denken, maar ik wilde je alleen meegeven, dat het niet ophoudt bij dit nieuws :wink:



Heel veel succes de komende tijd en mijn allerbelangrijkste tip is denk ik wel : laat het maar op je afkomen…!!



Liefs Nicje :-*

Heej Nicje



Bedankt voor je opbeurende woorden al kun je die zelf ook wel gebruiken volgens mij… Heb al het een en ander over gelezen… Jammer voor je dat het ook allemaal tegen zit bij jou… vind het knap van je dat je er zo mee om kunt gaan…



Gaaan jullie trouwen?? Wat leuk… wanneer is de grote dag???



Wij kunnen pas over een maand voor de uitslag… Vind het wel jammer dat het zo lang duurt… we zouden graag willen weten waar we aan toe zijn maar ja geduld is een schone zaak zeggen ze…



liefs mij



ps succes met alles en hopelijk komt voor jullie ook het wondertje waar we allemaal op hopen

Hoi Knuffeltje,



We gaan trouwen idd maar wanneer weten we nog niet. Is afhankelijk van de IVF-procedure.

Mocht het lukken en ik raak zwanger, dan kunnen we gaan plannen, anders wacht ik liever even.



Dat is idd het allerergste van de mmm : HET WACHTEN!!

Ik lees dat hier bij iedereen en het is ook zo…

Hopelijk is het wachten voor ons vandaag een beetje korter geworden. We gaan vanmiddag naar de gyn en hopelijk is de cyste klein genoeg en kunnen we met IVF gaan beginnen…spannend!!!



Wat bij mij het beste werkt tegen het eindeloze wachten is met andere leuke dingen bezig te zijn.

Zo zijn wij nu bijv ons huis aan het verbouwen, daar heb ik nu mijn gedachten bij.

Vorige keer moest ik naar de gyn en toen was ik er zo van overtuigd dat alles goed was en we konden beginnen, maar helaas…

Nu ben ik er lang niet zoveel mee bezig :slight_smile:



Succes met wachten meid!!!



LIefs Nicje :-*

Heej Nicje



Het is inderdaad erg vervelend dat wachten. En aangezien ik ook niet een fulltime baantje heb waar ik mijn gedachten kan verzetten wordt het alleen maar zwaarder. Heel af en toe werk ik maar dan gaat het maar om een paar uurtjes. We zijn ook bezig met het verbouwen van onze slaapkamer boven maar ik zit met mijn hand waar ik net aan ben geopereerd dus mag ik niet zoveel doen.



Ik probeer me maar te richten op andere dingen en hopelijk vind ik gauw werk… maar ja dat is echt een goed idee van je :smiley:



Wat spannend voor je… Ik hoop het dat het je eens mee zal zitten.Mogen jullie met ivf beginnen als de cyste klein is??? Misschien een rare en domme vraag maar waarom ivf en geen hormonen enzo?? Ik heb een tijdje gemist op het forum dus weet ik niet helemaal meer wat er in die tijd is gebeurd. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik het vraag…



Ik zal voor je duimen vandaag :pray: Laat je het weten hoe het is gegaan???



liefs knuffeltje

Hoihoi



We hebben groen licht gekregen om met IVF te beginnen :mrgreen:

Ik kan het hele verhaal wel neerzetten, maar misschien kun je het nalezen bij mijn topic (zie in mijn onderschrift)



Hopelijk voor jullie ook goed nieuws!!

Bedankt voor het duimen, het heeft geholpen :wink:

Ik duim ook voor jullie, dat die stomme cystes weg zijn :wink: en de zwemmers van jouw hubbie goed zijn!!



Liefs Nicje :-*

Hallo,



Ik heb ook continu last van cysten.

Bij mij springt het eitje niet .

Ik heb zelfs 2 keer Clomid geslikt , de eerste keer 50 mg en de 2e keer 100 mg. De 2e keer zaten er zelfs 3 eitjes klaar maar zelfs met Clomid springen ze niet.

De gyn heeft toen mijn cyclus afgebroken met Provera maar toen ik de 3e dag op controle kwam bleken die eitjes cysten te zijn geworden.

Vorige week vrijdag moest ik terug en toen bleek de cyste van 30 mm te zijn geslonken naar 18 mm en links zat een eitje. De dag erna heb ik toen een pregnylspuit gehad … ik ben weer op controle geweest te zijn en wat bleek nu : de cyste is gesprongen en het eitje zit er nog!

Mijn temp is wel EINDELIJK verhoogd dus ik denk dat de pregnyl heeft gewerkt.



Ik wens jou ook veel succes en ik hoop dat je snel zwanger bent. Ik weet hoe frustrerend het is!



Groetjes,



Linda

wat naar om te horen dat alles zo tegen zit… wij staan nu aan de begin fase van mmm. We hebben nu al allerlei testen achter de rug en kunnen op 6 jan terug komen voor de uitslag… Aan de ene kant zijn we blij dat we de mmm zijn iingestapt om er achter te komen waarom het nu niet wil na al bijna 2 jaar te hebben geprobeerd. maar aan de andere kant… het maakt je ook weer bang… je leest en hoort van alles en nog wat en trekt het al gauw naar jezelf toe…hebben jullie het zaad al laten testen van je hubbie???(of mag ik dat niet vragen? :oops: ) Wij zijn namelijk ook nog eens bang dat de zaad niet goed is want hij heeft iets aan zijn nier en heeft het nogal druk en veel stress zeg maar… Zouden ze daar ook wat aan kunnen doen als het aan beide kanten zou liggen???



wens je ook veel succes met het zwanger worden



liefs knuffeltje

Hoihoi



Bij ons hebben ze ook hubje zn zwemmers nagekeken (meerdere malen) en bij hem is gelukkig alles goed…

Maar mocht het door de drukte zo zijn dat zijn zwemmers minder van kwaliteit zijn, dan zul je als advies krijgen, neem voldoende rust.

Neem geen hete baden, douche niet te heet, draag geen strakke broeken, niet roken, niet drinken…

Dat is nl altijd goed om op te letten als je zwanger wilt worden, maar wat er verder aan gedaan kan worden ???



Ik denk dat het het beste is om het op je af te laten komen. Ik weet dat je het jezelf aantrekt en bang bent dat het bij jezelf ook niet goed is, maar je moet er ook echt op letten dat je niet op feiten vooruit gaat lopen.

Er zijn zoooooooooveel verschillende verhalen en zoooooooveel goede verhalen ook.

Daar hou ik me ook aanvast, anders is het helemaal niet vol te houden.



Even nog tussendoor, we mogen beginnen met de spuiten op 28 dec!!! :dance: Dus ik hoef niet eerst aan de pillen :mrgreen:

13 dec 1e echo en hopelijk dan ook meteen door met Puregon, maar volgens mij weet je dat al (topic ’ zwanger worden’ )



Liefs Nicje :-*