Wie heeft het H*m* konijnenhok???

Bij de Hm hebben ze nu een supergaaf konijnenhok, helemaal leuk, nu alleen manlief nog weten te overtuigen.

Dus de vraag is, wie heeft hem al en weet of het dak gemakkelijk open kan???

(en neee… :naughty: niet allemaal nu meteen daarheen rennen en zo’n hok kopen, ik wil er eentje hebben en ze zijn snel op!!)

Jaaaaaa joh dat dak kan erruug gemakkelijk open (geloof ik… :wink: :think: )

Leuk vaderdagkado joh :thumbup: en heel leuk dat onze Lodewijk eindelijk een vriendje krijgt… :dance:

Ik vind het hok er leuk uitzien, maar het is echt veels te klein!

Kijk eens op http://www.bunnybin.nl en http://www.konijnen.nl over goede tips voor konijnenhuisvesting.

Zo zijn konijnen sociale dieren en zijn ze veel gelukkiger met z’n tweetjes.

Wat trouwens wel kan is het hok als nachthok gebruiken en erom heen/eraanvast een grote ren waar de konijntjes lekker in kunnen rondlopen.

Ik vond het hok behoorlijk groot nog zelfs…als het er komt dat komt er een dwerg of pooltje en sociaal gezien zal ie t toch met ons moeten doen…en grote vriend Lodewijk natuurlijk! En overdag mag hij of zij lekker vrij rondlopen door de tuin als we thuis zijn! Dus dan hoeft het hok niet zo groot te zijn vind ik.

Ga morgen meteen kijken of het dak open kan, want anders is het niet praktisch. Maar manief nog… :think: die wil het niet voor vaderdag, heb ook al iets en wil er zelfs al niks meer over horen…tja…

Heb hem van de week zien staan. Het is in ieder geval een heel mooi ding :thumbup:

Tja Wieniex, zo’n verrassing kan manlief toch niet weerstaan…? :mrgreen:

Flinke vent die Nee kan zeggen tegen zo’n lief hangoortje in dat gave Hemahuis… :wink:

@Elise wrote:

Ik vind het hok er leuk uitzien, maar het is echt veels te klein!

Kijk eens op http://www.bunnybin.nl en http://www.konijnen.nl over goede tips voor konijnenhuisvesting.

Zo zijn konijnen sociale dieren en zijn ze veel gelukkiger met z’n tweetjes.

Wat trouwens wel kan is het hok als nachthok gebruiken en erom heen/eraanvast een grote ren waar de konijntjes lekker in kunnen rondlopen.

HELEMAAAL mee eens… :thumbup:

oooooooooo als je echt graag een nijn wilt er zitten daar echt heeeeeele mooie leuke nijnen bij BB ga daar eerst eens kijken en zorg dat je van te voren alles al klaar hebt!

meid ik hoop dat het allemaal gaat lukken en jullie een leuk nieuw vriendje kunnen vinden(liefst twee :wink: )

@wieniex wrote:

(en neee… :naughty: niet allemaal nu meteen daarheen rennen en zo’n hok kopen, ik wil er eentje hebben en ze zijn snel op!!)

Vind 99 euro wel heel erg duur trouwens :mrgreen:

En daarbij, op MP hebben ze ook hele leuke!

Ik heb er gister eentje via MP gekocht, omdat ik tijdens het opruimen bij mn overleden oom thuis, bij hem voor de deur een lief wit konijntje zag zitten wat er volgens zo’n oudere man al dagen rondliep. Ik heb wat moeite moeten doen om het te vangen maar ik heb hem. Kon gisteravond nog een mooie kooi ophalen via MP voor maar 15 euro en dat is met binnen en buitenkooi. Mn pa komt vandaag een rennetje maken zodat ie op het gras kan.

ohhh meiden, een setje konijntjes is echt zoooooo veel leuker! liefst een mannetje en een vrouwtje (geholpen uiteraard, als je ze bij bunnybin haalt is dat allemaal al voor je geregeld!) Die zitten elkaar dan de hele dag te wasssen, tegen elkaar aan te liggen en achter elkaar aan te rennen…is zooooooon schattig gezicht! en voor de nijnen is het ook veel leuker inderdaad. Hema hok is prima als nachthok, als ze overdag maar in een grote ren kunnen. Juist voor dwergkonijntjes, die zijn erg druk en hebben veel beweging nodig…mensen denken dat kleine konijntjes in een klein hokkie kunnen, maar het is juist vaak andersom! en als je katten in de buurt hebt die wel eens in je tuin komen, zorg dan dat de ren van boven ook afgedekt is, want katten zijn dol op dwergkonijntjes…voor het ontbijt wel te verstaan :sick: :cry: .

Ik heb ooit een heel leuk koppeltje gehad: franse hangoor (reus) met nederlandse hangoor (dwerg). Die twee waren dol op elkaar! :inlove: :inlove: :inlove:

Toch is mijn ervaring anders…

Onze Lodewijk (hangoorkonijn) is erg aanhankelijk en loopt altijd vrij rond in de tuin. Hij heeft wel een hok maar gaat daar alleen in als het onweert. Onze tuin is zijn territorium en hij rent op elke kat af die in onze tuin waagt te komen. Onze buurtkatten kennen hem inmiddels en lopen nu alleen nog maar over de schutting :mrgreen:

Onze vrienden hebben pas een 2e konijntje aangeschaft en beide konijntjes zijn totaal niet aanhankelijk en vooral met elkaar “bezig” :wink:

Als je je konijntje genoeg aandacht geeft en hem veel vrij buiten laat lopen is het zeker niet zielig.

Ik ben wel van mening dat een konijn zijn hok af en toe uit moet kunnen om ff zijn pootjes te kunnen strekken en lekker rond te kunnen springen.

gelukkig hebben jullie bange katten in de buurt dan :mrgreen: .

en de konijnejes van die vrienden van je…ga over een paar weken nog maar eens kijken. nu zijn ze lekaarn og aan het berijden om te bepalen wie de baas is, maar als dat eenmaal bepaald is zzijn romeo en julia er niks bij! (tenminste…hopelijk zijn het geen twee mannetjes? want dat gaat vaak niet samen!)

Maar dat ze wat bewegingsruimte nodig hebben daar zijn we het dus over eens! :mrgreen:

om even ontopic te blijven: via de website van de hm kun je het hok bestellen en zo te zien komen ze het dan gratis thuisbezorgen!

Justmarried, het is inderdaad een mannetje en een vrouwtje.

Maar ik vind het dus zo jammer dat ze niet zo aanhankelijk en nieuwsgierig meer zijn naar mensen doordat ze elkaar hebben.

Onze Lodewijk (tja, ík heb de naam niet verzonnen… :roll: ) komt echt meteen naar ons toe hupsen als we buiten komen. En komen we niet snel genoeg naar buiten dan staat meneer al met 2 pootjes tegen de schuifpui door het raam te kijken waar we blijven ( :think: kan natuurlijk ook zijn dat hij wacht op de korstjes brood die hij elke ochtend van zoonlief krijgt…)

En juist dát vind ik zo gezellig aan één konijn.

ik snap wat je bedoelt Dena…voor de mensen is het inderdaad leuker. Alleen niet voor de konijnen…want die zijn dus afhankelijk van hoeveel aandacht ze krijgen. En vooral in de winter is dat vaak niet veel…

maar laten we hier geen discussietopic van maken…het ging om het h-hok en jullie Lodewijk heeft zo le lezen een fijn leven! :thumbup:

Ik heb net het hema hok bekeken en het dak kan volgens mij niet open hoor. Alleen een klein schuifje van het nacht gedeelte. En dat is toch wel erg onhandig.

Overigens is het ook wel per konijn vershillend hoor of het alleen kan izjn of niet. We heben al jaren konijnen en die waren altijd alleen. Nu hebben we sinds een half jaar een andere en die was echt een beetje eenzaam. Heel schuw en bang. Ik heb er een mannetje bij gekocht en als bijna direct zitten ze samen in een hok of ren. Heel gezelly samen. De oudste is nu veel aanhankelijker :thumbup: En het kleintje ook :inlove:

Maar misschien zijn jullie een beetje handig… Ik heb uiteraard ook even gekeken, maar dan kan je misschien het dak zo (ver)bouwen dat hij wel open kan…

Ik heb het hok!! :dance: Helemaal blij ben ik want hij is echt heeeel erg leuk! En was bijna uitverkocht, had de laatste en die heb ik helemaal in elkaar gebowud zo in mijn Ford Kaatje gepropt!

In principe heeft hubbie nog even denktijd, wnat eigenlijk zouden we pas in het voorjaar een konijn doen, maar geloof dat ie wel om is, onder de voorwaarde dat iik het hok schoon houdt! Dus nu nog een konijn!

Eerst moeten we de tuin even veilig maken, spulletjes kopen en een trapje, want dan kan ie zijn hok uit als ie dat wil. Dan groeit onze Emma op met een diertje en is t beestje handtam voordat zij het beest eerst vanangst wegjaagd als ze gaat kruipen enzo!

Ik wil in principe maar 1 konijn en hij mag als we thuis zijn vrij in de tuin, dus beweging genoeg! En voor een dwerg vind ik het nog best een ruim hok, er bestaan vele kleinere hokken!

Oh ja en wat het hok betreft, het dak kan wel open! Dacht in 1e instantie van niet, maar de voorkant kan je er afschuiven en dan is ie half open. Tip je de achterkant eraf is het een compleet open huis. En het is een slim bedcaht systeempje! Er zit ook een la in die eruit kan, maar d ebodem die daaronder zit kan je er ook gewoon uitschuiven, dus makkelijk schoon te maken. Hij zou weersbestendig moeten zijn en hij ruikt ook wel naar tuinbeits, maar dta moet zich dus nog uit gaan wijzen.

Dusse wie ook wil, hollen!! want ze zijn bijna op!! (in Breda hadden ze er woe nog 4!!)

Enne …heeft er iemand nog een nest jonge konijntjes???