Wow wat een goede oplossing zeg :thumbup:
Amy doet het af en toe. Soms is het ook ‘apenliefde’ en soms uit gekkigheid. Dan is ze door het dolle over iets en bijt dan. Blijkbaar weet ze niet zo goed hoe ze het anders moet uiten :think:
Zo hadden we pas een drukke, gezellig dag gehad op de kermis met een vriendinnetje. Heel leuk, heel druk en toen we ze uitzwaaiden en naar binnen gingen, deed ze nog heel druk en beet ze zo haar vader in zijn been…
Ze krijgt meteen straf, maar ik heb wel eens het idee dat ze het al gedaan heeft voor ze het zelf doorheeft.
Hier was de jongste ook echt een bijtertje (tanden bij haar zus in de rug tot bloedens toe) en bij haar hielp niets totdat ik begonnen ben met haar in zeep te laten bijten als ze weer eens gebeten had.
Ik heb haar dus gewaarschuwd dat als ze nog een keer zou bijten (ze beet vnl haar zus) dat ze dan in zeep moest bijten en tja toen gebeurde het… en moest ik wel doorzetten. Heb dus inderdaad een stuk zeep gepakt en dit in haar mond geduwd met de mededeling bijt hier maar op… (tranen in mijn ogen hoor was echt niet makkelijk) en vanaf toen ging het dus goed. ze heeft misschien nog 2 of 3 keer gebeten en ook elke keer in zeep moeten bijten maar daarna dus nooooooit meer.
Het is geen leuke oplossing maar voor ons uiteindelijk wel de enige die werkte, alle andere straffen en zelfs terugbijten(heb ik 1 keer gedaan) hielpen niet en dit dus wel.
Mijn hittepetitje heeft me vandaag ook gebeten…2 keer :shock:
Midden in de supermarkt. Ze wilde iets uit de tas pakken, maar mocht dat niet meer van mij, omdat ze dingen stuk en kwijt kon maken. Ik was aan t afrekenen. Ik pakte dus van haar iets af en daarop werd ze kwaad en beet zo in mijn arm die dus voorlangs kwam. De 1e keer was ik verbaasd en had ik zoiets van voelde ik dat nou goed?
Daarna nog eens en ze beet dus echt van kwaadheid…en ik weet alles van wel en niet pedagogisch verantwoord, heb op dat moment gedaan wat ik juist vond, dat was tegenduwen zodat ze los liet zeg maar en corrigeren, maar ik had even de neiging om haar terug te bijten :oops: Ik denk zelf dat dit niet de manier is. Maar als ze t blijft doen? Ze zeggen dat dat eens maar nooit meer is, maar ik vind t not done eigenlijk.
We hebben een behoorlijke hittepetit die al kan “slaan” en “schoppen” als ze boos wordt en ik haar optil en meeneem ofzo. En dan denk ik wel eens…heeft ze dat van ons…ben ik of is hub echt ook zo’n driftkikker? :? Ze is nog klein, maar ze gaat hier al een tijdje na 2 keer waarschuwen bij de 3e keer op een apart plekje. Daar moet ze even blijven, maar dat snapt ze dan nog niet echt, maar meestal is het daarna meteen over. Als ze dan steeds weer doet, zet ik haar daar neer en houd haar even zittend op haar billen, om te laten snappen dat ze daar moet zitten dan. Bij slaan, schoppen en evt bijten dus gaat ze meteen apart. Ik had niet verwacht al bij zo’n kleine spruit dat te doen, maar merk dat ze het echt al nodig heeft want ze spookt heel wat uit en heeft behoorlijk wat pit, zoveel mogelijk consequent zijn dus al.
wieniex
het lijkt wel of je mijn femke beschrijft… moedeloos wordt je ervan.
vanmiddag beet je mij ook. liep naast mij naast de kinderwagen en opeens draaide ze haar buggy en wilde de weg oplopen en meteen hap…
gisteren zag ze haar nichtje (8 mnd ouder) zag haar en kwam op haar afgelopen en pets recht in haar gezicht sloeg ze… straf ook maar als ik boos wordt lacht ze me gewoon uit…