Wie heeft ervaring (of gehad) met een eierstokcyste?

Hallo lezer,

Twee weken geleden heb ik een mk gehad. Afgelopen donderdag bij de nacontrole vertelde de gyn dat er een cyste in mijn linker eierstok zit. Dat verklaarde de lichte pijn aan die kant in mijn buik.

Volgens haar is het volkomen onschuldig. Het komt vaak voor en vooral in de eerst weken van een zwangerschap. Ik heb me er maar bij neergelegd, maar afgelopen zondagnacht heb ik enorme pijn gehad op die plek. Ik kon niet zitten, liggen of lopen van de pijn. Om de 10 min kreeg ik een aanval. Dit heeft zo’n 4 uurtjes geduurd. Nu heb ik af en toe nog wat steekjes.

Nu vraag ik me af wie dit ook heeft meegemaakt? Zou het kunnen zijn dat de cyste gesprongen is? En hoe lang zal de pijn aanhouden?

Ik heb ook last van cystes. Als ze uit zichzelf verdwijnen binnen je cyclus is er niks aan de hand hebben ze mij verteld.

Ik liep al jaren met buikpijn, maar het zkh weigerde een echo te doen. Pas bij plaatsen van spiraaltje kwamen ze er bij toeval achter. Bij de nacontrole waren ze weg en dus onschuldig.

Maar het scheelt wel of het cystes zijn gevuld met vocht of met rotzooi. Dat laatste is niet best, maar dat kunnen ze op een echo direct zien hoor.

Romi bedankt voor je antwoord. De cyste was gevuld met vocht en een beetje bloed. De cyste was donderdag ongeveer 3 cm en dus maar iets groter dan een eitje (2 a 2,5 cm). Wat die heftige pijn heeft veroorzaakt?

Maar aan jouw banner te zien heeft het geen gevolgen voor je vruchtbaarheid :mrgreen:

Volgens mij doet het ‘springen’ van de cyste pijn.

Maar zeker weten doe ik dat ook niet. Weet alleen dat ik er maandelijks veel last van had en de pijnaanvallen die jij beschrijft had ik ook.

Zou je anders je HA even moeten vragen of in het ziekenhuis.

En idd geen problemen met de vruchtbaarheid :mrgreen:

Heb de gyn net gebeld. Het zat me niet lekker. Omdat de pijn is afgenomen, is de cyste waarschijnlijk op dat moment gesprongen.

Voor alle zekerheid is er een afspraak gemaakt voor een echo as vrijdag.