In het kort, wij gaan over 2 maand voor een brusje. Nu ben ik in het afgelopen jaar 34 kilo afgevallen. :thumbup:
Maar, ik ben een beetje bang wat mijn lichaam gaat doen als ik eenmaal zwanger ben.
Heeft iemand ervaring met gewichtsverlies voor de zwangerschap? zijn jullie veel bijgekomen tijdens de zwangerschap. Ik ben een beetje bang dat mijn lichaam gaat hamsteren tijdens de zwangerschap … :?.
Nu is het gewicht natuurlijk niet zo fijn maar het feit dat ik zwangerschap diabetes heb gehad de vorige keer, en ik mag al niet te veel bijkomen bij een volgende zwangerschap om het eventueel tegen te gaan de diabetes …
toch nog een heel verhaal geworden :oops:
ik weeg nu 75 kilo en ik zou dus onder de 85 moeten blijven …
Hoi,
Geen ervaring met afvallen en weer zwanger worden, maar wel met diabetes. Ik wil je 1 ding meegeven; mocht je toch zwdiabetes krijgen (wat we niet hopen uiteraard!!!) dan hoeft dat niet persé aan je gewicht te liggen. Dat speelt natuurlijk een grote rol maar is zeker niet de enige factor. Mocht je dus toch zwdiabetes krijgen ondanks een goed gewicht voel je dan niet schuldig. Je lichaam barst van de hormonen tijdens de zwangerschap (goh, echt? ) en die hebben ook heel veel invloed op je glucosehuishouding.
Dit wilde ik je graag even meegeven.
:-*
ik ben niet zo drastisch veel afgevallen als jou , maar na dominique zijn zwangerschap ben ik 10 kilo afgevallen , ik woog eerst 86 kilo en toen ik begon met deze zwangerschap woog ik 76 kilo.
ergens pluk ik er de vruchten van , ik heb minder bekken klachten ( al ga ik nu wel echt merken dat we richting het einde gaan ) ben veel minder moe en voel me gewoon een stuk beterderderder. mijn bloeddruk is ook lager als met niek zijn zwangerschap , daar zat ik af en toe echt met een razend hart mee op de bank zonder iets te doen.
ik weeg nu 83 kilo en moet nog 10 weken , aan het eind van niek woog ik 92 kilo met in het begin 7 kilo afgevallen , voor mijn gevoel wil ik niet hoger uitkomen als dat , ik maak me sterk dat ik in die 10 weken elke week nog 1 kilo zou aankomen , maarja datweet niemand.
het enige waar mijn lijf “hamstert” zijn mijn borsten en iets meer aan mijn billen en bovenbenen , dit is zo minimaal dat ik toch blij ben dat ik die 10 kilo er eerst heb af gekregen.
voor jou zou ik lekker veel fruit eten en vezelrijk voer , heb ik nu ook gedaan , maar ik eet net zo goed een zak ships weg als ik daar trek in heb , gebeurt niet vaak maar toch…
veel succes met het krijgen van een brusje , ben benieuwd hoe jouw lichaam gaat reageren , hopelijk krijg je geen vet verslaving tijdens je zwangerschap hihihi ( ik bedoel dat je alleen nog maar wilt leven op patat enzo hahaha )
Ik ben 14 kilo afgevallen in de maanden voordat ik in verwachting raakte.
Ik let heel bewust op dat ik 6 keer op een dag eet en gevarieerd eet. Dus
ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avondeten, avondsnack. En dat
gaat heel goed. Ik ben nu 1.5 kilo aangekomen tijdens deze 15 weken,
maar eet wel voldoende en gevarieerd. Ik denk dat dat de truuk is.
En nog een voordeel, ik kan al mijn broeken nog aan :mrgreen:
Gezien je voorgeschiedenis kun je volgens mij via je ha of vk wel doorverwijzing krijgen voor dieetist.
Je kan met haar een plan maken en tegelijkertijd is ze dan ook de stok achter de deur.
Die ik overigens nu niet heb, dus ik ‘verdien’ wel erg veel lekkers tijdens mijn zwangerschap :oops: .
ik heb er geen ervaring mee en was in mijn vorige zw 11 kilo aangekomen… ik woog daarvoor 68… eindigde met 79 kilo in zw…
daarna ben ik afgevallen tot 72 kilo en werd weer zwanger… ben nu 76 kilo…
Ik denk dat je echt nog beter moet letten op wat je eet en hoeveel…
in mijn zw had ik in de eerste maanden echt overal trek in… en juist dan kan je heel wat extra kilo’s aankomen!
bij mij hielp het om dan een bord fruit te maken… en daarna zit je ecth wel vol… :inlove:
sis idd je hebt gelijk. Ik weet dat de kans er ook nog steeds is, vooral omdat ik het al een heb gehad. Maar goed we hopen op het beste, en as het zo is komen we er ook wel weer doorheen. LOL die hormonen ook he! word er niet goed van Thanks tho :hug:
Natalie; oh ik hoop ook dat de volgende zwnagerscahp minder leed op mijn lichaam brengt door het afvallen. Ik weet nog bij nicolai tenge het einde kon ik niet eens meer lopen omdat ik dan weeën kreeg :(. Ik ben zeker van plan om goed op mijn eten te letten tijdens de zw EN ik hoop ook niet dat ik een vet verslaving krijg AHahah bij nicolai was het apelsienen … dus daar kan ik nog mee leven LOL. ooh en nog proficiall met je - 10 kilo!
Brigitte! geweldig en proficiat met je 14 kilo ofcours ! Fijn te weten dat het ook anders kan. ik lees al allemaal horror verhalen online! ik zou echt moeten stoppen met zoeken LOL. 1,5 kilo in 15 weken? daar teken ik voor . Ooh en daar dachten wij gisteren ook aan, Mijn man zij gisten steek je buik eens uit. ( ik zweer ik lijk dan 30 weken zwanger :lol: en hij zij ook, hey die broek kan je dan nog aan! :inlove:
Mamarloes: had ik ook al aan gedacht. Toch eens bespreken met haar de volgende keer dat ik bij haar moet zijn ik sta onder begelijding van dieetiste nu omdit gewicht te verliezen
mamavanesmee: goed plan! ik hou wel van fruit en al helemaal groenten! Ik ga zeker de eerste maanden goed opletten!!
Dankje meiden voor jullie reacties! Ik zit er echt wel een beetje mee maar wil niet drama achtig overkomen. Ik weet ik moet al blij zijn met een gezond kindje, maar als je een zwnagerschap hebt gehad als die van mij de vorige keer zou jij er denk ik ook alles aan willlen doen om je kansen op een betere zwangerschap te verbeteren … mja het kan nog slecht gaan daar niet van maar toch … wie niet waagt wie niet wint right?
:hug:
Ja ik snap het hoor dat je er best tegen opziet. Ik had het ook wel, maar in
mijn achterhoofd heb ik elke keer zitten dat ik best heb moeten ploeteren
om die kilo’s eraf te krijgen. En ik zou het dan zoooo’n zonde vinden om
dan wel heel veel aan te komen door ongegeneerd schransgedrag.
En als ik echt trek heb in iets lekkers neem ik het ook wel hoor. Maar bijv.
met chips, vroeger at ik zo’n gezinszak in mijn uppie op :oops: Nu koop
ik alleen maar van die kleine zakjes, en als zo’n zakje op is is het ook genoeg.
Ik geloof dat ze op het voedingscentrum ook nog tips hebben voor eten
tijdens de zwangerschap, en dat je bij je eigen dieetist advies kan vragen
is ook hartstikke mooi natuurlijk :-*
dankje!
Ja het is eenheel raar gevoel vind ik, je wilt zo graag nog een baby maar je weet hoe hard je hebt meoten werken om het er vanaf te krijgen, maar we hebben ook weer het gevoel dat we geen 4/5 jaar tussen de kinderen willlen hebben. Maar wie weet duurt het nog een jaar voor we zwanger zijn dan kan ik toch nog een beetje stabilizeren.
Maar we beginnen in Augustus en dan zien we wel