wie heeft ervaring met Zantac?

de vraag is wie heeft er zantac voor z`n kindje/s gehad en hoe snel merkte je resultaat en wanneer is het het beste om het te geven?

Ik :slight_smile:

Met een dag of 4á5 begonnen wij verschil te merken. Wij hadden in het begin 2x een doses (nu nog maar 1) en geven die vlak voor de voeding (deden ze in het zh ook)

Dan wordt de vieze smaak weggespoeld met de melk, en het beetje wat ze in de mond achterlaten slikken ze op die manier ook goed door.

Sterkte :hug:

Ik ook,

smorgens, smiddags en savonds een spuitje voor de voeding, daarnaast ook nog iets tegen de misselijkheid en lactulose, alledrie in spuitjes en het ging er altijd zonder problemen in.

Het verschil was best snel te merken en kreeg er een totaal ander kind voor terug gelukkig.

Nu hebben we gelukkig de medicatie kunnen afbouwen en is ze medicatie vrij.

heel veel sterkte :hug:

bedankt voor jullie antwoorden

ik mag maar 2x per dag geven, dat vind ik erg lastig om te bepalen wanneer ik het beste zou kunnen geven

ik geef het nu aan het einde van de ochtend en het begin van de avond, dan is het meestal het ergste, s`morgens lijkt ze nog geen last te hebben, dat begint vanaf 3/4 uur

hopelijk hebben we hier ook gauw resultaat

Ik denk dat je dat goed doet zo met de verdeling, hopelijk helpt het snel :thumbup:

Wij gebruiken nu ook zantac, 2 maal daags.

Was eerst Nexium, maar die vond Lynn zo vies dat het letterlijk kokhalzen en spugen er van werd, en een strijd om het te geven.

Met zantac was dat de eerste tijd minder (mengen het met de vitamine D druppels voor de smaak), nu drinkt ze het zonder problemen puur ook (uit een flessenspeen).

Kan alleen niet zeggen dat we echt veel verschil merken geloof ik… :think:

nou hier duidelijk verschil sinds 3 dagen :dance:

ik dik de voeding in met 3 scheppen jbm en smiddags en savonds 1 ml zantac

ze kletst lacht en speelt, echt een vrolijk meisje is ze nu :inlove:

Mick krijgt al 3 maand, Ranitidine (hetzelfde als zantac maar zonder die 8% alcohol wat erin zit) en ik merkte binnen 2 dagen al verschil bij hem.

We hebben het vorige maand geprobeerd om de dosering te halveren maar dat lukt niet de klachten van spugen, vele huilen tot krijzen aan toe kwamen weer. Dus we zitten nu weer op zijn normale dosis en gaan het volgende maand weer proberen om het te halveren.

Mick krijgt het 's ochtends na de voeding en 's avonds…vergeet het soms wel eens door de schooldrukte om hem het gelijk na de voeding te geven en dat is dan te merken…hij spuugt dan echt golven maagzuur uit (doorzichtig) dus daaraan zien we ook dat we nog niet kunnen afbouwen.

Ben blij dat je meisje er goed op reageerd!!!

@schaap wrote:

nou hier duidelijk verschil sinds 3 dagen :dance:

ik dik de voeding in met 3 scheppen jbm en smiddags en savonds 1 ml zantac

ze kletst lacht en speelt, echt een vrolijk meisje is ze nu :inlove:

Wat fijn :dance: :inlove:

Wat een supernieuws!!!

Bij mij was het idd ook ranitidine ivmmet de alcohol wat inde zantac zit