Hallo!
Ik ben heel erg nieuwsgierig of er meiden zijn die een kind op het MOD hebben en wat de ervaringen zijn.
Wij hebben net onderzoek in het ziekenhuis gehad (zie lijntje ‘bovengemiddeld druk kind’ hier bij peuter en kleutervragen) en dat was best heftig allemaal.
De kinderarts stelde voor om Tycho aan te melden voor het MOD (medisch orthopedagogisch dagcenrtum) om te kijken of ze zijn gedrag daar beter kunnen sturen en van daaruit ons ook te begeleiden.
Ben heel benieuwd!
Ik heb geen kindje die naar het MOD gaat. Moet zeggen dat ik het niet eens kende.
Heb het even opgezocht ds nu wel…
Maar wat houd de term boven gemiddeld druk in? Moet je dan denken aan ADHD?
Want is jullie kindje echt “alleen” maar heel druk of ook andere problemen?
IS gewoon even intresse hoor :-*
LIefs loes
Ik weet niet of het een MOD is waar mijn dochtertje heen gaat.
Maar wel naar een medisch dagverblijf waar kindjes komen die een achterstand of moeilijkheden hebben of een handicap.
Mijn dochtertje heeft wat achterstanden en wordt daarin begeleidt en dit gaat erg goed en ze vind het erg leuk om naar schooltje te gaan.
Ze gaat er 3 dagen in de week heen van 8:30 tot 15:00.
Ze heeft al veel bij geleerd en die extra begeleiding heeft ze gwoon nog nodig.
Sneeuwitje,
MODjj staat voor Medische Orthopedagogische Dagbehandeling jongere jeugd. De dagbehandeling is onderdeel van de Stichting Jeugdhulp Friesland en is bedoeld voor kinderen in de leeftijd van 1,5 tot 7 jaar. De behandeling vindt op werkdagen plaats van negen uur ‘s-morgens tot drie uur ‘s-middags.
De kinderen die op de MOD worden geplaatst hebben hulp nodig omdat hun ontwikkeling verstoord is, of dreigt te raken door een combinatie van lichamelijke, psychische of sociale oorzaken.
Ieder kind komt op de dagbehandeling met een eigen verhaal, achtergrond en problematiek. De dagbehandeling kent dan ook geen standaard behandeling. Voor ieder kind wordt gekeken welke behandeling het best aansluit op zijn of haar behoeften en die van het gezin.
Dit betekent dat hulp wordt geboden vanuit verschillende invalshoeken.
Daarnaast volgen de kinderen een basisprogramma binnen een groep waar pedagogisch medewerkers (groepsleiding) de kinderen begeleiden en het groepsprogramma uitvoeren.
Een stukje tekst van de site.
Zou best een MOD kunnen zijn waar jouw dochtertje heen gaat. (mits ze verder een normale begaafdheid heeft. Alleen kinderen met een normale begaafdheid kunnen worden aangemeld. Aldus de site.)
Fijn om te lezen dat ze er erg veel baat bij heeft en dat ze goed vooruit gaat!
Defaine, Omdat mijn zoontje nog te jong is om er een stempel op te drukken noemen ze het ‘boven gemiddeld druk’. Hij is erg druk en heeft gedragsproblemen.