Wie heeft ervaring met deze fiets van Cortina?

Ik heb een z.g. mama fiets op het oog en wel dit model: Cortina Roots S1 2011

Wie heeft ervaring met deze fiets? Trapt hij zwaar? Hoe zijn de stuureigenschappen met een voorzitje aan het stuur?

Kan je idd makkelijk een stoeltje achterop met een fietstas en een buggy?

En niet geheel onbelangrijk, zouden jullie er ook nog op fietsen als je kindje al lang en breed zelf kan fietsen?

Ik hoor graag de voor- en nadelen van deze fiets.

ik heb zelf de cortina geloof 2010

trapt niet echt zwaar, natuurlijk merk je wel dat je er kinderen op hebt zitten, maar dat is altijd.

stuurd goed met kind voorop (en achterop)

Achterop heb ik een bobike en is makkelijk erop te zetten zonder beuel.

of er een stoeltje en fietskar achter kan dat weet ik niet.

ik heb zelf er een fietstas op zitten, alleen helaas is dit een ander model dus heb ik de fietsdrager moeten verlengen… maar is wel fijn…

buggy is het enige wat ik er niet op heb zitten (vond vriendlief iets wat overdreven… vond het nu al een slagschip…)

maar ik vind het een fijne fiets, een robuust.

ik heb zelf een sportieven fiets gehad, maar kan nu merken dat deze toch vele malen fijner fiets… ook zonder kind zou ik erop fietsen… gewoon omdat hij fijn fiets…

Dank je Pitje voor je ervaring. een fietskar hoeft er niet achter hoor, maar ik wil later wel een zitje achterop met fietstas en af en toe eens een buggy meenemen toch wel heel gemakkelijk!

Maar je man heeft helemaal gelijk, dan ben je wel een slagschip ja! Zeker als je ook nog een mandje voorop zou zetten! :mrgreen:

haha. mandje heb ik nog net niet… :mrgreen:

buggydrager zou ik er wel op willen, maar ja Aukje kan inmiddels goed lopen, dus is het niet meer zo zo nodig.

maar hij fiets erg goed en fijn… lekker stabiel…

ik heb ook de 2010, Vind het wel erg wiebelen als je 2 kinderen en volle fiets tassen hebt. Weet niet of de ‘duurdere’ merken dat ook doen.

Fietst verder lekker, heb altijd een vaartje met 7 versnellingen al staat hij bijna altijd in de 7, alleen bij tegenwind even niet.

Ik ben er tevreden over. prijs/kwaliteit verhouding vind ik prima! Alleen wel jammer dat er in mijn lichte fietstas schimmel zit, beker had gelekt en ik had dat niet gezien, dat is dus gaan schimmelen :?

Maar dat heeft niks te maken met de fiets natuurlijk :mrgreen:

Okee, jij dus overwegend ook postieve ervaringen met de Cortina.

Dat wiebelen als je helemaal vol geladen zit kan ik me nog wel herinneren toen de andere kinderen klein waren, dat was op een gewone gazelle fiets. Denk zomaar dat je dat bij iedere fiets wel wat hebt. Maar die 7 versnellingen spreken mij ook wel aan. zeker hier aan de kust met tegenwind of door de duinen lijkt me dat ideaal!

Ik denk dat ik maar eens een proefritje moet gaan maken.