wie heeft ervaring?? 2x keizersnede, normale bevalling

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar vrouwen/meiden, die na 2 keizersnedes toch nog een normale bevalling hebben gehad.

Bij onze eerste had ik een “normale bevalling” , werd opgewekt omdat de kleine door de placenta loslating overleden was, met 36 weken zwangerschap.

2de was een spoed keizersnede met 29 weken zwangerschap, en de 3de werd ook keizersnede omdat de kleine in week 38 nog effe draaide in stuit.

Nu ben ik weer zwanger, en mag (als alles goed zit, en vergenoeg vorderd, met 38 weken een normale bevalling proberen, maar ook daar zitten risicos aan. Zou graag willen weten van anderen hoe je daar over moet gaan denken, want dat de baarmoeder scheurt is 3,5 % kans zeggen ze, maar op de hoeveel mensen word dat gerekend. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

zou graag in kontakt willen komen met diegene.

groetjes kwebbel78

Ik heb inmiddels 3x ks gehad, bij de 3e mocht ik normaal bevallen maar dan moest alles heel gunstig zijn, ontsluiting, weeen, goede ligging enz. MIjn gyn wilde het wel proberen maar de kans achtte hij heel klein. Uiteindelijk durde ik zelf niet meer en is Lynn met een ks gehaald

ik mocht niet meer normaal bevallen na 2 ks (had het heeeeeel graag gewild)

Lees hier ook even mee.

Heb nog een link

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=84653

Ik mag ook niet meer normaal bevallen, dus hier ook de 3e een KS… Bij de tweede was de voorwaarde dat het een 7 ponder (geschat gewicht 40wkn) zou zijn, maar werd met 40 weken op 8 pond geschat, dus mocht ook niet.

Hier was de eerste met 41 weken ook een spoedsectio helaas overleed mijn dochter alsnog.

De tweede was een geplande ks

en deze derde word ook een geplande ks ik mocht als ik het wilde evt. vaginaal bevallen, maar er zitten gewoon risico’s aan voor jezelf en je kindje en dat wil ik absoluut uitsluiten dus vandaar de ks weer.

Ik heb 2x ks gehad. De gynae vertelde me dat ik bij een 3de zwschap niet normaal mocht bevallen. En dus meteen onder controle van de gynae zou komen.

@Imfe wrote:

Ik heb 2x ks gehad. De gynae vertelde me dat ik bij een 3de zwschap niet normaal mocht bevallen. En dus meteen onder controle van de gynae zou komen.

Hier hetzelfde. Ook 2x ks gehad en volgens gyn mag ik bij evt 3e niet vaginaal bevallen.

Maar als ik hier zo lees is dat dus verschillend per ziekenhuis/gyn? Aangezien sommigen het wel mogen :think: