Wie heeft er weleens een klacht naar t&t post gestuurd?

Wie heeft er weleens een klacht naar t&t post gestuurd?

en wat werd eraan gedaan?

Het is gewoon een opeen stapeling van ergernis en toen ik vandaag een kaartje terug kreeg met de stinker onvolledige postcode terwijl die gewoon goed is liep de druppel van de emmer over :evil:

gr mel

ja, vele klachten gestuurd, vele brieven met excuses gehad.

Na een paar keer klachten over de pakketbezorger, is er nu een andere. Maar de bezorger kreeg de klachten ook onder zijn neus, want hij stond hier op hoge poten aan de deur.

Ook daar weer over gebeld en een excuusbrief aangehad.

Maar gewoon klachten indienen, zonder klachten weten hun niet wat er fout gaat en kunnen ze er niks aan doen.

@Bagheera wrote:

ja, vele klachten gestuurd, vele brieven met excuses gehad.

Na een paar keer klachten over de pakketbezorger, is er nu een andere. Maar de bezorger kreeg de klachten ook onder zijn neus, want hij stond hier op hoge poten aan de deur.

Ook daar weer over gebeld en een excuusbrief aangehad.

Maar gewoon klachten indienen, zonder klachten weten hun niet wat er fout gaat en kunnen ze er niks aan doen.

Het zijn zoveel dingen bijvoorbeeld.

een pakket die na 1 week bezorgd word en er niets aan het adres makeert.

een brief waarop met een sticker staat postcode onvolledig terwijl het hele adres er gewoon goed opstaat!!! weg postzegel!

laatst een tekening naar oma gestuurd kan voor 0,44 was nog lang geen 20 gr.

krijgt oma er een roefje bij dat ze 0,88 moet gaan betalen :o

dus 1,32 voor een tekening :evil:

Brievenbus post gewoon helemaal kapot met een excuses briefje, je daar koop ik dus helemaal niets voor!!!

Pakketten die verkeerd afgeleverd worden, of helemaal niet etc etc ga zo maar door ben het zat met ze :evil:

Ja allemaal heel herkenbaar. Ook dat met dat pakket, de ontvangster bedreigde me met aangifte wegens oplichting als ik niet binnen zoveel dagen haar geld terug zou storten. 1 week later kwam het pakket aan.

Het enigste wat tnt schreef n.a.v. mijn verzoek tot een onderzoek was dat ze het op dag 7 in de betreffende woonplaats hadden getraceerd en dat het naar alle waarschijnlijkheid diezelfde dag bezorgd zou worden.

Hoezo Track en Trace code? Die werkte niet, en hun konden in die week ook het pakket intern niet achterhalen. Zegt de man aan de ander ekant van de lijn: ja mevrouw, ook techniek laat weleens te wensen over…

Tssss.

Als er hier in de buurt een ander bedrijf zou zijn, zou ik daar heen gaan.

@Bagheera wrote:

Ja allemaal heel herkenbaar. Ook dat met dat pakket, de ontvangster bedreigde me met aangifte wegens oplichting als ik niet binnen zoveel dagen haar geld terug zou storten. 1 week later kwam het pakket aan.

Het enigste wat tnt schreef n.a.v. mijn verzoek tot een onderzoek was dat ze het op dag 7 in de betreffende woonplaats hadden getraceerd en dat het naar alle waarschijnlijkheid diezelfde dag bezorgd zou worden.

Hoezo Track en Trace code? Die werkte niet, en hun konden in die week ook het pakket intern niet achterhalen. Zegt de man aan de ander ekant van de lijn: ja mevrouw, ook techniek laat weleens te wensen over…

Tssss.

Als er hier in de buurt een ander bedrijf zou zijn, zou ik daar heen gaan.

Weet je het is zelfs zo erg dat bij mijn vader er weleens een pakket gewoon verdwenen is, de bezorger had gezegt dat hij mijn vader zelf gesproken had terwijl die helemaal niet thuisgeweest is en hem niet gesproken heeft :evil:

ze liegen gewoon, er moet toch wel iets aan te doen zijn, want ze geven ook niet iets gratis weg of zo snap je, het kost maar en kost maar :wall:

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in verzenden via dhl :think:

Wij hebben ook al meerdere klachten gegeven aan t&t.

• Op een gegeven moment kregen we wel ineens een aanmaning, maar de gewone rekening hadden we nooit gehad.
  • Een vriend van ons heeft 2x een uitnodiging opgestuurd voor zijn bruiloft… nooit aangekomen
  • tijdschriften die kapot zijn gegaan door ze raar door de brievenbus te gooien.
  • brieven die wij opstuurden die kapot gingen bij het sorteren, waar zijn dan een rekening voor kregen, omdat er geen goede adressering op de inhoud zat… Natuurlijk zat daar geen adressering op! die zat op de envelop die bij hun kapot is gegaan. (dan bel je op :“oh dat gebeurt wel vaker…”

Pffff :roll:

Hier ook een hoop gedoe gehad, maar ja met brievenbuspost kun je bijna niet anders.

Pakketpost daarentegen doe ik sinds een tijd via dhl of kiala als de koper dat in de buurt heeft zitten. Beide duren wel iets langer dan tnt (2-3 werkdagen) maar is tot dusver altijd goed gegaan via dhl (4,95) en kiala nu 4x gedaan en ging ook goed (4,-)!

Vind vooral de prijs van tnt voor pakketten ook belachelijk worden, dus daarom nu kiala en dhl fan :angel: :thumbup:

Dan is de tijd nog korter dan bij tnt, want daar doet een pakket er 5-10 werkdagen over, ookal staat op de tnt website 24 uur. :roll:

Ik heb nu 3 of 4 keer een pakket verzonden en alle keren was de Track en Trace code niet werkende en deed het pakket er dus 1 tot 2 weken over.

Tnt zei dat ik het ook niet met handtekening retour had verzonden, maar dan nog maakt dat niks uit voor de duur dat ene pakket onderweg is naar mijn idee.

Want het enigste pakket die ik wel ( eigenlijk per ongeluk) met handtekening retour had verzonden, die was ook onvindbaar via de Track en Trace code.

En waar zou je terecht kunnen voor klachten over een TNT servicepunt (of eerder gebrek aan service en verstand van zaken :roll:)?

Misschien bij de klantenservice aangeven? Bedoel je dat je “hogerop” wilt?

Ik kan alleen dit vinden:

Direct contact?

Wilt u zo snel mogelijk iemand spreken over uw klacht, belt u dan met TNT Post Klantenservice. Wij staan u direct te woord en proberen een oplossing voor u te vinden.

Onze afdeling Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 – 18.00 uur en zaterdag van 09.00 – 16.00 uur. Gaat uw klacht over het verzenden van pakketten? Hiervoor gelden andere tijden: van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.

?telefoon (058) 233 33 33

Het postkantoor wordt in mijn woonplaats deze maand definitief gesloten en je bent dus aangewezen op het servicepunt. Alleen weten ze daar totaal niet hoe alles werkt.

Even een paar voorbeelden… Bij pakketjes binnen de EU willen ze steeds douane formulieren in laten vullen. Als je er dan mee aankomt dat er binnen de EU vrij verkeer van goederen en diensten zijn, pakken ze er een handleiding van TNT bij waarin staat dat je buiten de EU een douaneformulier in moet vullen. Staan ze heel raar te kijken en zeggen: “Ja, maar het staat er toch dat je naar het buitenland formulieren in moet vullen?”. Ze slaan het regeltje over de EU over en als je vraagt of ze weten welke landen tot de EU horen, dan weten ze dat niet eens :eh:.

En dan willen ze een brief naar Duitsland versturen voor 22 euro aan verzendkosten :shock:.

Zo kan ik nog een hele waslijst aan dingen opnoemen wat er mis gaat. Daarover wil ik dus een klacht indienen, maar ik weet niet waar. Moet ik bij de TNT klantenservice zijn of de manager van de winkel waar het servicepunt in zit :think: ?

@belle wrote:

En waar zou je terecht kunnen voor klachten over een TNT servicepunt (of eerder gebrek aan service en verstand van zaken :roll:)?

Via de site klacht indienen staat er en dat heb ik dus gedaan!

T&T heeft er 1 hele week over gedaan om het pakket te bezorgen :roll: :thumbdown:

Geboortekaartjes die ik had verstuurd naar familieleden/vrienden/kennissen waarvan de helft niet eens zijn aangekomen!

Maar uiteindelijk ben ik er niet achteraan gegaan en heb ik nog 1 poging gedaan om het te versturen waarvan ze het wel hebben ontvangen… Erg jammer idd! :?

Offe nog zo’n grap! Kreeg een felicitatiekaart vanwege de geboorte en daaruit lag de post al geopend in me brievenbus. Gelijk diegene waarvan ik het gekregen heb gebeld met de vraag of er geld in lag. Gelukkig was dat niet zo maar andermanse post openen om te kijken of er geld in zat :hand:

ik vanmidag net , nog ontevreden eig , maar hopelijk doen ze er iets mee…

hier ook wel klachten op een lijstje maar nog niet verzonden :wink: niet over de post zelf maar over de mensen van tnt die hiernaast een garagebox huren met gevolg dat ze de hele stoep blokkeren

hun fiets overal neerknallen, bussen die af en aan rijden en als klap op de vuurpijl de bezorgers die hier aanbellen of ze gebruik kunnen maken van de wc :evil: :evil:

ik ga dus maar eens geld vragen denk haha

VELE! EN mijn volgende stap is GEEN klacht meer,maar een andere weg.

Sinds we hier wonen (2007) gaat het mis, in onze vorige woonplaats nooit problemen gehad.

Even opsommen.

-In het begin kregen we structureel post van onze buren (en zij de onze). In onze straat stonden toen 4 huizen leeg,dus veel post kon je niet eens meer bij. De hele straat herkende het en sprak de bezorger er op aan. Had geen zin.

-Die klacht heb ik gemeld (vanwege het leegstaande huis naast ons). Klacht zou opgepakt worden. Toen werd het rustig. Een enquete volgt en afgehandeld. Later gebeurde het (af en toe) weer.

-1 jaar later. Jo’s verjaardag. GEEN POST! NIETS. Geen enkele verjaardagskaart, helemaal niets. Ik wist precies wie er wel gestuurd had. Ze gaven aan dat het probleem ook in Dordt (waar een aantal kaarten vandaan kwamen) kon liggen,maar ik wist dat er ook uit deze regio kaarten verstuurd werden. Dat vond ik de druppel.

Klacht ingediend. Advies was dat de verzenders dat ook moesten doen. Mijn moeder heeft dat ook gedaan,aangezien haar kaart bijna 10 euro waard was!!!

Zij kreeg te horen dat er meer klachten uit onze wijk kwamen.

Ik kreeg te horen dat niet-geregistreerde post niet te achterhalen was.

Okeeeeeeeeeeeeeee…maar de bezorger van DIE dag wel! Dat deden ze niet. Er zou contact met mij opgenomen worden over de klacht.

Ik hoor dagen lang niets…kreeg ineens een eens enquete over ik tevreden was over de afhandeling. Huh? Nee dus…dat heb ik zeeeer duidelijk in de enquete gemeld.

Toch bleef het stil…

Paar dagen later zelf gebeld. Bleek in mijn klacht er niet opgenomen te zijn dat ik terugkoppeling wilde…oeps foutje,sorry…

Paar dagen later. Ding-dong…staat de postbode voor mijn deur.

“U had een klacht over mij?” Dan sta je even metje bek vol met tanden. Ik doorvragen hoe hij dat wist. Bleek dat de rayonmanager van de sorteercentrale hier een brief heeft neergelegd voor alle bezorgers dat ze op moesten letten,want er was een klacht uit de wijk. Alle postbodes wisten dus dat IK geklaagd had. Ik doorvragen aan die man. Hij bleek er pas net te werken en nooit in de weekeinden. Hij was dus NIET de man waar wij klachten over hadden. Ik vond het ook best erg dat ze het op deze manier opgelost hadden.

Deze postbode is verder erg aardig,dus hij begreep het wel en hem konden we altijd aanspreken als het nodig was…hij wist wel te melden dat er wat weekeindbezorgers ontslagen waren.

Dag later, telefoon. Klachtenafdeling, een manager. Hij probeerde uit te leggen dat niet-geregistreerde post niet te achterhalen is,bla,bla…

Heb vreselijk mijn best gedaan uit te leggen dat het niet moeilijk is om uit te zoeken WIE die dag had moeten bezorgen en WAT hij met al onze post gedaan had. Daar praate hij steeds overheen. Hij had de klacht neergelegd bij de rayonmanager en deze zou het afhandelen. Nou,nee dus. Die heeft een brief aan alle postbodes gegeven dat IK geklaagd had…dat is GEEN oplossing.

Ik vroeg enkel een verklaring, ik wilde alleen wete WAT er met de post gebeurt is. Is het in de sloot beland? Heeft de postbode het gehouden?

Daar wilde meneer niet op in gaan…ik noemde het diefstal van eigendom en prive-informatie,want weet ik veel wat we nog meer moesten ontvangen die dag!

Kwam allemaal niet binnen.

Heb afgesloten door de te zeggen dat het voor nu niet anders is,maar bij een volgend incident ik een andere route zal kiezen en eventueel aangifte van diefstal zal overwegen…dag meneer…

Ps. 1 week na Jo’s verjaardag, ook op zaterdag was Eli jarig…die kreeg wel al zijn kaarten. Jo was gelukkig te jong het zich te herinneren.

Daarna werd het even rustig. De laatste weken/maanden weer genoeg incidenten (helaas over de rug van Jo en Eli).

-Oma stuurt kaartjes (soms zomaar). Kids krijgen hun tegelijk gestuurd kaarten dagen na elkaar binnen.

-Andere oma stuur kaartje vanuit buitenland. Wederom komen ze ruim 1 week na elkaar binnen. Kind begint te vragen waarom hij geen post krijgt en zijn broer wel…(Joas kan de namen op de kaarten lezen,dus die hou je niet voor de gek).

-Hoorde dat vriendje van Jo dit jaar een kaartje heeft gestuurd…deze kwam ruim 5 dagen na zijn verjaardag pas binnen).

Het gebeurt nog steeds dus…post is structureel te laat. Ook als je al rekening houdt met extra tijd.

Ik vrees dat het ook niet snel op zal houden ook. Het zal alleen maar erger worden.

Ik druk mijn oma op het hart dat ze GEEN VVV cheques meer naar mij mag sturen over de post. Al vaker zijn ze niet aangekomen. Ik zit er niet mee,maar vind het rot voor mijn oma.

Ik probeer zo weinig mogelijk belangrijke dingen te sturen en als het echt moet,dan leg ik het op mijn werk bij de bedrijfspost. Die gaat ook in de bus,maar met een stap post met frankeerstempels zijn ze vaak voorzichtiger…dan gaat mijn post met de ,meute mee.

Als ik op mijn werk iets van waarde moet verzenden,dan probeer ik te wachten op een collega die toevallig naar die locatie moet.

En anders…aangetekend…

Handelen op MP via TNT doe ik NIET. Behalve pakketpost afgeven aan de balie met bewijs…

nog nooit klachten gehad eigenlijk, altijd de volgende dag binnen bij verzending of de dag erna en met de post binnen 24 uur :think: