ik wil het kopen tegen de misselijkheid maar wil graag weten wie heeft dat ook gedaan en wat heeft ie ermee gedaan en helpt het?
Ik zelf niet maar dat ik kleiner was maakte mijn ouders er altijd thee van als ik ziek was. Heb er nu alleen hele nare herinneringen aan (was nl altijd ziek als ik het dronk) dus maak het nu niet meer.
iiieeeks…gember…ik vind dat zo vies!!! Ik kan je dus ook niet helpen!
Ik wordt er al misselijk van als ik het woordje gember lees :sick: :sick: :mrgreen:
Ben je niet in de war met venkel ? Venkelthee helpt erg goed tegen misselijkheid. Een slokje cola ook.
Van gember weet ik dat helaas niet.
weet niet of het tegen de misselijkheid is, of tegen keelpijn of tegen koorts maar alleen dat ik het kreeg als ik ziek was.
Cola is een goede, en dan eigenlijk wel lauwe cola, krijg ik ook altijd in het vliegtuig (heel erg reisziek altijd)
gember wordt wel aangeraden tegen misselijkheid hoor.
ik word er zelf erg benauwd van (astma/allergie) maar er zijn mensen die er bij zweren, ook voor reismisselijkheid.
je hebt van die kleine gembersnoepjes, vast wel te krijgen bij een toko of de Tuinen :think:
Ja klopt: gember tegen misselijkheid. Heb het in de zw van Ian gebruikt en werkte wel. Ik nam dan van die gember die je bij sushi en sashimi krijgt (in van die kleine plastic zakjes, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :shifty: )
Jep ikke… geen succes. En dat terwijl ik het wel lekker vind. Mijn maag draaide om als ik het op had. Ik had hyperemessis dus ik kon niets hebben, want nog het beste hielp en ik ook moest drinken omdat ik keto-acidose had was cola.
Hoop dat je wat vind wat je helpt!
dank jullie wel voor de tips!!
ik wordt ookal misselijk als ik eraan denk hoor :sick:
cola heb ik ook gedaan maar op een gegeven moment kreeg ik last van me maag van de cola :doh:
Je kunt ook gemberthee maken. Ik vind gember erg lekker en de thee ook, maar je moet er wel van houden. Het is nogal een uitgesproken smaak.
Dit recept gebruik ik (is voor twee glazen):
-doe 3 glazen water in een pannetje (een deel verdampt)
-schil een stuk gemberwortel (de grootte van de grote duim ongeveer; de rest kun je prima in de koelkast bewaren of invriezen) en rasp hem fijn
-doe dit ook in het pannetje samen met een kaneelstokje en laat het koken
-Pers ondertussen in elk glas een sinaasappel uit
-laat de gemberthee zachtjes koken tot de thee lichtbruin kleurt (af en toe roeren zodat de gember niet vastkleeft aan de bodem)
-haal het kaneelstokje eruit, voeg aan de thee wat zwarte peper toe en giet dan de thee in de glazen (je kunt de geraspte gember ook opdrinken, maar je kunt ook de thee door een zeefje schenken in het glas)
-evt. nog een theelepe honing toevoegen als je het wat zoeter wilt
je kan beter bij de huisarts een recept vragen voor emesafene, dat helpt goed :thumbup:
gefeliciteerd!
ik gebruik wel gember af en toe. Oa in de chai (indiase thee), of gewoon in een kopje ‘nederlandse’ thee. Of in de pompoensoep (maar daar is het nu nog niet het seizoen voor natuurlijk).
of het helpt tegen de misselijkheid; geen idee. Zo heb ik het nog nooit gebruikt.
ik heb dat tijdens mijn zwangerschappen ook geprobeerd, gemberthee gemaat maar wed er alleen nog misselijker van maar ik vind gember dan zowiezo al :sick:
Dus geen succes hier.
mijn doktor raade mij het ook aan … nog net gebruikt btw …
@Karin2 wrote:
Ben je niet in de war met venkel ? Venkelthee helpt erg goed tegen misselijkheid. Een slokje cola ook.
Van gember weet ik dat helaas niet.
o? Ik dacht dat je juist geen venkelthee mocht hebben in de zwangerschap?
Bianca, ze hebben van VSM ook pilletjes tegen misselijkheid.
Heb hier nog een doosje liggen met een aantal stips. Dus als je het wil proberen kan ik ze zo opsturen.
Vreselijk he die misselijkheid.
er bestaan ook gembercapsules.
Maar idd emesafene :thumbup:
Ik heb gember gegeten toen ik in de golf van biscay ontzettend zeeziek was :sick:
En dat hielp als enigste
Niet te lang zelf blijven dokteren hoor, emesafene werkt goed en mag tijdens zwangerschap.
gefeliciteerd!! :dance:
@Heleen wrote:
je kan beter bij de huisarts een recept vragen voor emesafene, dat helpt goed :thumbup:
gefeliciteerd!
dat heb ik al en werkt dus niet meer bij mij
@pooh wrote:
er bestaan ook gembercapsules.
Maar idd emesafene :thumbup:
Ik heb gember gegeten toen ik in de golf van biscay ontzettend zeeziek was :sick:
En dat hielp als enigste
Niet te lang zelf blijven dokteren hoor, emesafene werkt goed en mag tijdens zwangerschap.
gefeliciteerd!! :dance:
bij mij 1 week gewerktnu werkt het niet meer mijn dokter belt mij 12.00 en 14.00
ik ga weer naar bed alleen plat liggen helpt