Ja ook dit kan er nog wel bij ik moet mijn galblaas eruit, na afgelopen vrijdag een acute galsteenaanval te hebben gehad waardoor ik uiteindelijk in het ziekenhuis door kwam te liggen.
Maar goed ik krijg ws geen kijkoperatie omdat hij verklevingen verwacht, dit ivm mijn sleeveoperatie, dus word het een gewone operatie.
Maar het gaat hierom hoelang duurt het herstel ongeveer, ik werk in de kinderopvang hoelang duurt het ongeveer voordat je weer normaal kunt tillen ed?
Liefs Marielle :vlinder:
Mij werd verteld dat ze pas tijdens de operatie kunnen zien of een kijk operatie mogelijk is of niet. Ik had een kijk op, en mocht de volgende dag naar huis, maar mocht een maand niet zwemmen of intensief lopen. Als het een open op was geweest had ik een week in het ziekenhuis moeten blijven en de nasleep ou 2x langer dan de kijk op zijn geweest.
Heel veel sterkte!!
:hug:
Tijdens mijn kijkoperatie vorig jaar bleek ie bij mij ook verkleefd te zijn… Het was een bal geworden ter grootte van een flinke grape-fruit… Kon er dus niet uit via kijk operatie…
Ik ben eind juni geopereerd, mocht de vakantie als therapie gebruiken en ben begin september weer beginnen te werken… Ik was er ook wel erg broerd aan toe hoor… Maar neem aub je tijd om te herstellen hoor!
En heel veel succes! :hug:
hier ook een spoed galblaasoperatie gehad…
nadat er bij mij (na een grote aanval) met spoed een galsteen was weggehaald…
bij mij netjes 3 gaatjes… al hebben ze bij mij nietjes gebruikt ipv hechtingen dus lelijke littekens… das wat minder…
ik ben 19 dec geopereerd en met kerst zat ik alweer te gourmetten :mrgreen:
maar het duurde toch zeker 3wk voor ik weer kon werken… ik werk op de babygroep van een kdv…en toen 2 wk halve dagen gewerkt
dus houdt daar iig rekening mee… helemaal als jij de grote snee krijg… dan zal je misschien nog wel langer uit de roulatie zijn…
ik ben net twee weken geleden (geloof ik) weer thuis gekomen van een galblaas operatie, doe alweer aardig mijn ding en echt bij mij zat alles tegen, ben twee keer geopereerd inmiddels aan dezelfde kwaal :? :wall:
Het ligt eraan hoe je hersteld, neem wel even de tijd, zeker een week of 3-4 niet gaan werken hoor, ook al voel je je goed!
Ik reageer morgen wel even weer, moet nu even op bed!
Jel, je meent het !!! :shock:
pfffffffft meis, ik vind dat je nu echt wel al genoeg voor de kiezen gekregen hebt. Nu dit nog erbij … :hug:
kan je niet helpen, geen ervaring mee…
wanneer word je geopereerd, heb je al datum???
Ga in ieder geval hééél hard voor je duimen dat alles goed verloopt.
liefs
:-*
Gerda
@gerda wrote:
Jel, je meent het !!! :shock:
pfffffffft meis, ik vind dat je nu echt wel al genoeg voor de kiezen gekregen hebt. Nu dit nog erbij … :hug:
kan je niet helpen, geen ervaring mee…
wanneer word je geopereerd, heb je al datum???
Ga in ieder geval hééél hard voor je duimen dat alles goed verloopt.
liefs
:-*
Gerda
Ja Ger 2009 vooral de eerste helft is zo niet mijn jaar.
Maar volgens de chirurg behoor ik wel tot het ideale beeld, tussen de 30 en 40 jaar, vrouw, veel overgewicht en in korte tijd heel veel afgevallen nou 1 en 1 is 2.
Ik word week 23 geopereerd 2 of 3 juni.
Jemig, een heel galblaastopic :shock:
Ik sta al 6 weken op de wachtlijdt, heb vandaag nog maar eens gebeld hoe het er mee staat maar nog geen datum bekend. Hopelijk valt je operatie mee!!
Groetjes, Angel
Oh echt ik kreeg vrijdag de aanval en ik word nu dus in week 23 geopereerd al.
Scheelt volgens mij heel erg per woonplaats. Een van de leidsters hier op het kdv in Spijkenisse heeft 4 maanden op de wachtlijst gestaan (en die had elke nacht koliekaanvallen :shock: ). Gelukkig heb ik zelf al een paar weken geen koliekaanvallen gehad, maar ben er wel vaak misselijk en beroerd van… Maar goed, meer als afwachten kan ik toch niet doen .
Groetjes, Angel
Oh wat erg ik heb voor het laatst nu eergisteravond een aanval gehad, maar het is aardig te houden nu als ik mijn medicijnen maar inneem.
Maar oh mijn god wat een pijn kan je daarvan hebben zeg.
Jel, ik heb 't je al verteld maar misschien heeft iemand anders er ook wat aan.
Ik heb 2 jaar geleden kolieken gehad in februari, in maart de echo en consult bij de chirurg. Eind april zou ik geopereerd worden maar er kwam 11 april al een plekje vrij en mocht ik, als ik 't geregeld kreeg, al voor de kijkoperatie. Ik ben op woensdag geopereerd, 1 nachtje moeten blijven en donderdagochtend mocht ik naar huis.
Ik ben toen na 2 weken weer gaan werken, maar ik doe kantoor werk.
Ik heb wel lang last gehad van de narcose, veel vergeetachtig, moe ed. En wel een hele tijd een beurs gevoel in m’n buik, kon ook alleen maar op m’n rug slapen, dat heeft wel een paar maanden geduurd.
Sterkte voor jou en de rest op de wachtlijst, hoop dat de kolieken jullie bespaard blijven. Let goed op met vet eten (ook eieren ed), dan heb je er meer last van. Maar dat wisten jullie vast al.
ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden er aan geopereerd en ik heb het steeds uitgestelt zag er enorm tegen op na dat de arts zei van je mag niet zwanger worden zo lang je galblaas nog aanwezig is had ik zoiets oke dat is duidelijk hij moet eruit dus toch heen gegaan en was snel aan de buurt binnen 2 maandjes of zo en echt waar ik had het veel eerder moeten doen, ik vondt zelf de pijn van de aanvallen wel te doen maar goed he moest dus en bleek dus dat ik over de 20 stenen had.
ik werdt smorgens op genomen of het kijken operatie werdt konden ze niet zeggen ivm ze niet wisten hoe het er dus precies uitzag als bv je galblaas op dat moment ontstoken is wordt het namelijk al moeilijke via kijk.
wel had ik de tip gekregen om in de weken na de operatie toe goed op te letten met eten en heb voor me zelf een soort dieet gedaan om de kans op ontsteking te verkleiner bv geen prik drinken koffie roken etc moeilijk maar is wel aan teraden in herstel van de operatie.
tegen 2 uur ben ik geopereerd en werdt kijkoperatie met 3 gaatjes en is gehecht met van dat zelf verwijderend hecht draad en van binnen uit.
kwam tegen 5 uur weer opzaal en voelde me goed zat weer recht op en was al snel weer uit bed en mocht ja echt waar tegen half 8 s avonds weer heerlijk na huis.
het herstel ging super was er binnen 4 dagen weer en was weer de oude wel heb ik een hele tijd niet zwaar getilt en een maand na de operatie was ik zwanger ( dit met goed vinding van arts) wel kan ik je de tip geven als je kijkoperatie krijgt gebruik dan wel zo lang mogelijk de voor geschreven paracetamol dit is namelijk niet alleen voor pijn maar voor het afbreken van het gas in je buik ik was hier dus snel mee gestopt en ook weer snel mee begonnen want last van het gas hebben is geen pretje.
ik wens je heel veel strekte en natuurlijk is het per persoon anders kwa operatie maar je bent sterk en je kunt het aan.
Hier helaas al 3 x aan galstenen geopereerd terwijl de eerste keer de gablaas is verwijderd :twisted:
Bij mij gaan ze dan gewoon in de galwegen zitten helaas.
Nu hebben ze de doorgang iets wijder gemaakt in de hoop dat het niet meer voorkomt.
Ook wil ik gewoon kg er af in mijn geval spelen deze een grote rol denk ik :think:
Na de operatie was ik ook snel weer op de been maar dan wel met een kijk operatie .
Succes in elk geval :hug:
:hug: sterkte meis, bij mijn collega duurde het 3,5 week.
Wij werken in de zorg. :-*
Dyfaine wat een ellende zeg
Hendrika ik rook gelukkig niet en vet eten en prik kan ik al niet meer verdragen ivm de maagverkleining dus dat scheelt.
Maar dat jij dezelfde dag al naar huis mocht zeg, ik moet 3 a 4 dagen blijven dat zei hij nu al.
Ach we zien het wel ben benieuwd hoeveel stenen er zitten, moet nog wat steentjes hebben voor de tuin :lol:
Ik heb inmiddels te horen gekregen dat ik aanstaande vrijdag onder het mes ‘mag’, dus ben benieuwd… Ik ben nog nooit geopereerd, zie er toch best wel tegenop. Maar goed, alles beter als die @!$%aanvallen :shock: .
Groetjes, Angel
P.S. Wil je mijn steentjes ook hebben voor in je tuin? Dan stuur ik ze naar je op
He ik mag woensdag volgende week.
Ja stuur maar op hahaha
He Marielle,
Nou, het is gebeurd hoor… Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb er best veel last van. Vrijdag t/m zondag in het ziekenhuis gelegen met veel pijn en overgeven. Misselijkheid is nu inmiddels helemaal weg, maar de pijn is behoorlijk heftig en nog erg suf van de narcose. Tevens heeft de arts gezegd dat ik 2 weken niet mag tillen. Erg handig met 2 kleintjes en een man die op het buitenland rijdt… Gelukkig blijft mijn moeder een paar nachtjes slapen.
Maar goed, laat je niet ontmoedigen. Ik hoor van heel veel mensen dat ze het een peuleschil vonden. Hopelijk valt het bij jou ook mee en ben ik gewoon een aansteltster :mrgreen: .
Veel succes woensdag!!
Angel
He Marielle,
Ben even benieuwd hoe het nu met je is en hoe het gegaan is.
Ik ben nu inmiddels 2 weken verder en voel me eigenlijk weer helemaal goed (op wat vermoeidheid na). Viel achteraf gezien dus toch best mee!
Groetjes, Angel