Wie heeft er Vouwgordijnen??

Nou de titel stelt de vraag al??





Maar ik heb nog meer vragen: :mrgreen:



Waar heb je ze gekocht?? Ben je er tevreden over??

Heb je ronde of platte Baleinen (heet dat zo??) ??







Wij zijn aan het zoeken geweest, maar er is zoveel aanbod voor zoveel verschillende prijzen.

Ik wil graag van die moderne strakke vouwgordijnen.



Als iemand ook foto’'s heeft…HEEL GRAAG!!!

Mijn schoonmoeder heeft ze gemaakt en ze zijn mislukt. Als ik ze nu optrek, trekt hij scheef op :roll: dus nooit zelf maken :naughty:

@Claud wrote:

Mijn schoonmoeder heeft ze gemaakt en ze zijn mislukt. Als ik ze nu optrek, trekt hij scheef op :roll: dus nooit zelf maken :naughty:




Dat heb ik idd vaker gehoord. Zonde zeg!!

Wij hadden in ons vorige huis houten vouwgordijnen van Jan des Bouvrie. Helaas passen ze niet in de kozijnen in ons huidige huis, maar anders hadden we weer opgehangen. Nu liggen ze werkloos op zolder te wezen.



Destijds gekocht bij de Karwei. Die hebben ze speciaal toen voor ons besteld omdat ze toen echt net op de markt waren en zij hadden ze nog niet. Maar ik begrijp dat jij stoffen wilt en geen houten?

:mrgreen:

wij hebben vouwgordijnen in de keuken.

nu moet ik zeggen dat die nooit omhoog of omlaag gaan

ze komen uit een bouwmarkt

en hebben platte baleinen.



Bevallen goed, maar als ik ze dagelijks open/dicht zou doen misschien wat minder.

bedankt voor de antwoorden dames!!



Wij hebben in eerste instantie uitgezocht van Luxaflex vouwgordijnen.

We kwamen dan voor 1 raam op 750 euro. (ronde baleinen)

Met platte baleinen kwam dit gordijn op 1000 euro.





Toen nog van een ander merk en die kwam op 450 euro.

Alleen hier zitten van die dunne rietjes baleinen in en ik ben bang dat het dan gaat doorzakken. (raam is 3 meter breed)



Dus ga ik dan voor de dure die zeker weten super zijn, of voor de goedkopere die misschien ook goed zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Heb geen idee wat die goedkopere doen. Wij hebben ook vouwgordijnen van Luxaflex met platte baleinen en ze blijven heel mooi. Waar je wel op moet letten is het krimpingspercentagen van de stof. Als je ze ooit 's gaat wassen (en dat moment komt echt wel 's) en ze krimpen, dan ben je niet blij…ze krimpen vaak niet alleen in hoogte maar ook in de breedte…ik heb dat bij mijn vorige gordijnen nl gehad en je kunt ze dan echt weggooien (gelukkig kwam de winkel ons toen tegemoet en heb ik nieuwe gekregen). Ook stoffen van Luxaflex hebben soms een krimpingspercentage van bv 5% en als je ze dan op maat hebt laten maken… :naughty:

owkee… komt miep-zonwering weer aan!!!



Ik verkoop ze zelf :mrgreen: en heb zelf ook twee gordijnen hangen van ruim 2.60meter.

Tis natuurlijk wel maatwerk, en nog eens een speciaal stoffie(suede-look) maar ik ben er super tevreden mee… zal es kijken of ik ergens een foto heb…



Als je vragen hebt meid… of ik kan je ergens mee helpen, roep maar ff via pb…(kan verschillende prijzen voor je uitzoeken)…



Als ik eerlijk moet zijn, als ze voor regelmatig gebruik zijn, dan zou ik ze niet bij de bouwmarkt kopen. Kwaliteit van stof en technisch gedeelte is een stuk minder… goedkoop is duurkoop zeg ik altijd maar. Bij mij zijn ze een beetje duurder, maar ik heb ze zelf nu drie jaar hangen, en ze zijn nog hardstikke mooi, EN nog eens gewoon machinewasbaar op 30 graden!!!



Als je duidelijkere foto;s wilt, moet je me maar ff pb-en…

nou mv2 wij zijn collegaas geloof ik… ik verkoop ze ook :smiley: dus heb je vragen vraagt u maar… ik laat ze ook zelf maken in een atelier… biedt heel veel mogelijkheden…

hahahah wat grappig zeg… :mrgreen: officieel doe ik dit niet dagelijks, maar tis me met de paplepel ingegoten zeg maar… en help nu mijn vader in de zaak omdat ze met vakantie zijn…



mouse… ik heb je een pb-tje gestuurd…

Jeetje wat een toepasselijk onderwerp!! Ben net verhuist en eigenlijk het type voor lange gordijnen (wel modern en strak), maar de ramen hier zitten vrij hoog, ongeveer 1 meter van de grond. Gordijnen kunnen dan niet want die hangen dan voor de verwarming. Maar gordijnen tot op de vensterbank vind ik gauw truttig!!!



Vandaar het idee voor optrekgordijnen, 3 stuks in de woonkamer, 2 stuks in de keuken en 1 in de slaapkamer. Raam inclusief kozijn is ongeveer 1,12 breed en 1,5 meter lang. Dus alle prijssuggesties, tips en trucks zijn welkom!!



Greetz,

Marijke

wij hebben ook vouwgordijnen op de babykamer en ze bevallen goed :thumbup:

Oh, die zijn MOOI !!!

Vouwgordijnen zelf maken vraagt veel discipline. Het is veel minder makkelijk dan je denk. We hebben zelf vorig jaar Top Down vouwgordijnen van Hewo gekocht. Zij waren destijds het voordeligst in maatwerk. Die kun je ook aan de bovenzijde laten zakken zodat je altijd een heldere kamer hebt. ZE hebben ronde fiberglas baleinen welke als je ze buigt gewoon weer recht gaan hangen. Dat is handig. Ze zijn gemakkelijk in de machine te wassen en komen weer helemaal fris en mooi uit. Ik heb gelezen dat polyester stof het best is. Die hebben wij. Ons is verteld dat die wel meer dan 10 jaar mee zouden kunnen. Heb dus nog wat jaartjes te gaan. Het ziet er in elk geval al veelbelovend uit.