wie heeft er verstand van haarkleuringen?

Hoi allemaal,

Van mezelf ben ik blond. Een tijdje geleden wilde ik om oude blonde uitgroei mijn haar een tintje donkerder verven om het wat meer egaal te maken.

Ik koos toen voor een ‘kleurshampoo’ die 28 wassingen zou houden in kleur 7.13, midden as goudblond (jaja een heel verhaal). Die bleek dus heel wat donkerder uit te vallen :shock:

Op zich wel mooi dus ik heb het zo gelaten, maar de kleur begint nu te vervagen tot een vaal zachtbruin kleurtje en ik wil weer blond.

Kan ik er nu een blonde permanente kleuring overheen doen, of krijg ik dan rare verkleuringen? Ik heb een kleur 8.13 gezien…of 8.0, 8.3 maar die 13 vind ik er mooi tussen zitten anders wordt het ook snel te geel…

Alvast bedankt!

Zou het navragen in de winkel! :thumbup:

Als het uitwasbaar is, kan een anti-roosshampoo ook helpen. Gewoon eerst daar een

paar keer mee wassen. En dan eventueel opnieuw verven / kleuren. Ik durf meestal dat

soort dingen wel te proberen… Je kunt ook coupe soleil doen, das natuurlijk minder

heftig.

Als je naar lichter gaat, kun je meestal niet te veel tinten oplichten, kies 1-2 tinten lichter.

wat je ook kan doen is naar de kapper gaan en vragen om highlites in je haar te doen (cuopesolei)

je zegt dat je toch liever blond heb toch?

in een opwelling heb ik mijn blonde haren ook een keer geverfd, een donker bruin, maar na een tijd was ik het wel zat iedere keer uitgroei etc.

toen uit laten bleken etc. etc.

toen blonde plukjes er door heen laten doen, en het donkere er uit laten groeien, maar wel steeds blonde plukjes,

dus uiteindelijk is het weer blond :slight_smile:

je bent wel ff bezig, maar door dat je steed plukjes laat doen, worden die verschillende kleuren blond, en zo heb je een natuurlijker resultaat

xx

@Kroes wrote:

Als het uitwasbaar is, kan een anti-roosshampoo ook helpen. Gewoon eerst daar een

paar keer mee wassen. En dan eventueel opnieuw verven / kleuren. Ik durf meestal dat

soort dingen wel te proberen… Je kunt ook coupe soleil doen, das natuurlijk minder

heftig.

Als je naar lichter gaat, kun je meestal niet te veel tinten oplichten, kies 1-2 tinten lichter.

ja zou ook mijn tip zijn!! eerst goed wassen met anti-roos shampoo… dan maskertje voor droog haar ter bescherming en dan kun je alles doen wat je wil…

ik gebruik zelf altijd de honingblond kleuren, beetje warmer dan blond… ben er heel erg tevreden over… trouwens… ik gebruik gewoon lekker eigen merk van de ‘Kruidvat’… ook die van de Hema wel es gehad… allemaal prima spul!

gebruik 1 keer per week een maskertje voor je haar en het blijft lekker zacht… :thumbup: