Wie kan mij tips geven voor het maken van houten letters?
Ik wil voor mijn moeder een bord maken voor bij haar nieuwe voordeur (ze gaat over 3 weken verhuizen)
Al voordat ze het huisje toegewezen heeft gekregen, noemt ze het ‘mijn huisje’, dus over de tekst hoef ik niet te twijfelen…
Ik heb al een leuk lettertype gevonden, maar nu moet ik nog gaan zagen…
Ik wil de letters 1 voor 1 uitzagen en dan bevestigen op een achtergrond. Met een stukje rubber erachter, zodat het een beetje relief heeft.
De letters wil ik dezelfde kleur maken als de muur (wit) en de achtergrond waarschijnlijk groen (kleur van de deur) om het verder rustig te houden.
Wie kan er goed figuurzagen en kan me tips geven. Bijv. dikte van het hout, welk hout, welk zaagje of net HET truckje om het nog mooier te maken.
Als ik het klaar heb, kom ik het showen :mrgreen:
Is er helemaal niemand die me kan helpen? Dacht dat Kok zo crea-bea was;). Vanavond ga ik een zaagje en hout halen… Doe het gewoon op de gok…
Neem een zeer fijn getand zaagje, en triplex, dat geeft het beste resultaat met figuurzagen. Eventueel kun je ook MDF pakken, dat niet al te dik is, dat geeft minder splinters nog dan triplex.
Succes! Show je ons het eindresultaat?
Fiep kan dit goed!
Volgens mij is ze aan het werk nu maar die maakt erg leuke dingen :thumbup:
Aan mij heb je helemaal niks :mrgreen:
haha ja ik ben de figuurzaagchick :mrgreen: maar ik heb geen verstand van zaagjes en houtdiktes hoor. Ik doe alles op gevoel 8)
heb je wel eens gefiguurzaagd? het grote ding is dat je vooral op en neer moet gaan, en niet naar vóren…en op de plaatst op en neer zagen op het moment dat je een bocht moet maken, als je dat doet, kun je elk bochtje maken dat je wilt.
ik heb verder niet veel tips eigenlijk, gewoon doen, laat je besmetten met het figuurzaagvirus!
Ik heb het op school weleens gedaan… Maar dat lijkt een eeuwigheid geleden… :roll: 8)
Ik heb gisteren geen tijd gehad, maar ga straks even naar de winkel. Ik koop gewoon een goedkope zaag en fijne zaagjes. Een plaat hout erbij en dan vanavond aan de slag… Lijkt me erg leuk om te doen.
Wie weet ontstaat er wel een nieuwe hobby voor Nicje :mrgreen:
tijdens de zwangerschap van maris had ik even een plotselinge crea gevoel en heb ik voor het eerst (en het laatst) gefiguurzaagd een naambordje
een wolk met 2 dolfijnen en dan met plakstickers haar naam :mrgreen:
Ik zou wel wat meerder zaagjes halen als je net zo zaagt als wat ik deed breekt er nog wel eens zaagjes
lizzy wat een super super foto van je in je avatar!!!
ik zou de letters gewoon kant en klaar kopen
bij de praxis of hiphandwerk. Dan beplakken met een leuk stofje :thumbup: :mrgreen:
@fiep klophout wrote:
lizzy wat een super super foto van je in je avatar!!!hihi thanks komt volgende maand in een woonblad in meppel en omgeving :mrgreen:
trouwens toen ik ging figuurzagen was ik 36 weken zwanger 8)
@lizzy wrote:
@fiep klophout wrote:lizzy wat een super super foto van je in je avatar!!!hihi thanks komt volgende maand in een woonblad in meppel en omgeving :mrgreen:
trouwens toen ik ging figuurzagen was ik 36 weken zwanger 8)
Ik wilde al zeggen, het is net iets voor in een blad :thumbup:
(ik weet echt niets van figuurzagen. Bij mij breken die zaagjes altijd en vervolgens ben ik chagrijnig)
Ik heb al 1 letter klaar hahaha
Heb inderdaad meerdere zaagjes gekocht erbij.
Kant en klaar kan ik het kopen, maar het gaat me net om dat beetje bloed-zweet-en-tranen gevoel wat ik mama mee wil geven.
Het niet zo makkelijk als ik dacht, maar het is wel te doen. Meer een kwestie van handigheid in krijgen, denk ik
Ben nheel benieuwd! Op de een of andere manier kreeg ik het vroegah nooit voor mekaar om netjes langs het lijntje te zagen. Ik ging áltijd scheef! Heeeel frusti…