Die van ons at een jaar geleden ook al gamba’s, proefde rauwe ui, houdt van chinees enzo, maar momenteel toch wel lkieskeurig. Nu is elke dag de eerste vraag, zit er geen ui door? Want dat lust ze ineens niet meer. Alles wordt nauwkeurig bekeken, ze eet momenteel al bijna niks en veel dingen pielt ze eruit omdat ze niet lekker zijn. Maar verder eet ze eigenlijk nog steeds wel alles, ik zie het even als de pubereetfase. Ze moet altijd van alles een hapje proberen en als ze niet wil, dan eet ze niet. Geen eetdrama’s dus. Het enige wat ze dus echt niet wil is ui. Ik ga er vanuit dat als je alles aanbiedt en je kind niets vervangends geeft bij niet lusten ze alles wel leren eten. Ze hebben vast hun voorkeuren, maar dat heb ik ook. Zo houd ik niet van pasta, rijst enz, maar eten zal ik het toch moeten
Hier trouwens ook altijd veel verbazing van anders dat ze zonder pardon 3 boterhammen eet, 1 gezond omdat dat moet van ons en dat ze gamba;s en dergelijke krijgt.
Oh en momenteel wil ze geitenbrood… duurde even voor ik het snapte, maar ze wil dus een korstje zonder iets, net als de geitjes :inlove: En dat eet ze nu dus een paar keer in de week, tot ze weer besluit dat dat saai is en toch lekkerder met iets erop :mrgreen:
Ik dacht bij het lezen van de titel “ik ben benieuwd wat voor raars die eet” :mrgreen:
Maar bij het lezen dacht ik, dat is toch niet raar??? :lol:
Onze knul eet namelijk precies het zelfde :mrgreen:
Hij eet echt werkelijk alles, je merkt wel aan hem dat hij het een lekkerder vindt dat het ander, maar alles gaat er in.
Hoe zuur, zoet, zout, bitter het ook is…
Ik ben gek op citroenen en onze bink eet ze ook zo op zonder zuur gezicht.
Hij eet eigenlijk al vanaf 6 mnd met ons mee, natuurlijk aangepast en hoe meer hij richting een jaar ging hoe meer hij volledig met ons mee at.
Ik weet nog wel dat ik in een bepaalde topic hier, veel kritiek kreeg omdat ik mijn zoon alles liet eten, maar hij is er niet ziek van geworden en eet alles met zo veel smaak :mrgreen:
Het is gewoon ontzettend heerlijk om aan tafel te zitten met een binkie die zijn eigen eten naar binnen werkt en zegt “mmmmmmmm lekker lekker” :inlove: dan ook nog zo’n handgebaar naast zijn hoofdje maakt :mrgreen:
@dragon wrote:
Ik dacht bij het lezen van de titel “ik ben benieuwd wat voor raars die eet” :mrgreen:
Maar bij het lezen dacht ik, dat is toch niet raar??? :lol:
Gheghe nee op zich is het niet raar, maar zoals je al zei; de omgeving vind het wel eens erg raar!

Heerlijk toch! Lekker eten, dat is toch heerlijk!

Onze dochter at ook alles, roquefort, feta, vis eigenlijk alles wat we haar voorzetten, potjes of vers maakte haar helemaal niks uit.
Tot een week of 2 geleden en sindsdien eet ze bijna niks meer. Hoop dat het een korte fase is want het avondeten bestaat hier vaak alleen uit een toetje. Tussendoortje van 3 stukjes banaan (of 3 pepernoten) is ook niet echt voedzaam dus zit te wachten tot ze weer honger krijgt. Vanavond gaan we voor de poffertjes (of koffertjes zoals ze ze zelf noemt :lol: ) ben benieuwd of dat er wel in gaat.