Nou heel duidelijk als je kind uit school komt en zegt dat hij zich heel erg verveeld tijdens de leesles. zegt niets te leren omdat hij de letters al kent en thuis al veel boekjes leest (en in de bieb met de boekjes op AVI 1 en 2 nivo echt zoiets heeft van dit is erg makkelijk).
Op zich wel herkenbaar, Anna Sofie leest pinkeltje en wiplala en zo :lol: en in groep 3 gaat ze gewoon mee met de avi’s. Ze hebben daar de citomanier van toetsen, er moet op een bepaalde snelheid worden gelezen, etc.
Ik vind avi 1 en 2 voor een 7jarige een stuk makkelijker dan een jonger kind uit groep 3.
Onze kinderen zijn net overgegaan naar een andere basisschool… Over de vorige basisschool waren we tevreden en nu over de nieuwe ook.
Als de kinderen het maar naar hun zin hebben, ze er genoeg leren en als de juf/meester maar openstaat voor zo af en toe een vraag van onze kant, ben ik snel tevreden.
Onze kinderen doen het ook normaal/goed op school, dus is er ook maar weinig waar je tegenaan loopt, denk ik… :think:
Hier ervaring met 6 basisschool leerlingen (waarvan 2 inmiddels op het vwo). en door verhuizing twee verschillende basisscholen. Over beide scholen waren we tevreden Natuurlijk zijn er altijd wel dingetjes waarvan je denkt dat ze beter kunnen of anders moeten. (daarom ben ik ook in de MR gegaan-kun je daadwerkelijk nog wat betekenen).
Maar school heeft altijd open gestaan voor eventuele op of aanmerkingen en zonodig actie ondernomen. Met de ene leerkracht loopt het wat soepeler dan met de ander.
Maar nu hebben wij ook wel heel gemakkelijke kinderen wat leren betreft. Rollen zo door de basisschool heen. Ik denk dat als je kind bijvoorbeeld leerproblemen of achterstand heeft je misschien vaker ergerns tegenop botst.
Maar ik vind de basisschool vooral erg leuk. Veel leuker dan in mijn tijd.
Het enige BELACHELIJKE vind ik dat ze niet meer aan elkaar leren schrijven
Dat zou voor mij bijna reden zijn om haar op een andere school te doen :silenced:
Ik hoor dat wel meer de laatste tijd, dat kinderen niet meer leren om aan elkaar te schrijven. Dat zou voor mij dus echt reden zijn om mijn kind naar een andere school te brengen.
Hier op school mogen ze geen blokletters schrijven alles netjes aanelkaar en met een lamypen verplicht! Melody is nu blokletters aan het ontwikkelen op het vwo.
Lydia niels is in augustus 6 geworden dus een vroege leerling. Hij vindt lezen gewoon erg leuk. In groep 1 en 2 hadden zij letter van de week en vanuit daar heeft hij leren lezen.
Ik ben zeer tevreden over de school van onze kids.
Ze zijn allebei zeer verschillend, maar hebben echt hun plek op school en hebben het echt naar hun zin, doen het goed, leraren zijn benaderbaar en staan open voor opmerkingen en suggesties.
Kaar… zijn jullie naar een andere school?! :shock:
[/off topic]
Ik ben heel tevreden over school. Er heerst een heel fijn sfeertje, zowel tussen de kinderen onderling, kinderen & juf, juf & ouders, ouders & ouders en ouders & schoolleiding. :thumbup: Thomas is echt op zijn plek daar op school, zodra hij school ziet is hij helemaal gelukkig, als hij in de klas in de kring zit naast zijn vriendje/vriendinnetje dan is hij mij al zo’n beetje vergeten, kan nog net een kusje en dikke knuffel vanaf haha en hij is nog net niet smoorverliefd op zijn juffie :mrgreen: .
Het enige jammere (?) is dat het volgend jaar een jongensklas lijkt te worden, alle meiden gaan volgend schooljaar naar de 1e klas, blijven er 6 jongens over.
Dank jullie wel voor jullie uitgebreide meningen Ik geniet weer helemaal van mijn vak :dance: Natuurlijk zal ook ik best eens steekjes laten vallen, maar in het algemeen vind ik dat we op onze school heel goed bezig zijn… En daarbij ga ik vooral uit van het feit dat ik het voor alle KINDEREN een zo prettig mogelijke leersituatie wil laten zijn, voor alle OUDERS is soms een ander verhaal
Dank jullie wel voor jullie uitgebreide meningen Ik geniet weer helemaal van mijn vak :dance: Natuurlijk zal ook ik best eens steekjes laten vallen, maar in het algemeen vind ik dat we op onze school heel goed bezig zijn… En daarbij ga ik vooral uit van het feit dat ik het voor alle KINDEREN een zo prettig mogelijke leersituatie wil laten zijn, voor alle OUDERS is soms een ander verhaal
Dat is scherp opgemerkt Maartje :thumbup: :thumbup:
heb niet alles gelezen hoor ben een beetje lui vandaag :oops:
sil zijn school bevalt me goed.
oke de school is erg veroudert en beetje pissed over het feit dat ze roepen dat er geen geld is, terwijl het katholiek onderwijs hier in de buurt het rijkst is van allemaal :think: :shock:
maar buiten dat ben ik opzich wel tevreden hoor , hij heeft het naar zijn zin, gaat lekker mee in de klas en ik heb dan ook niks geen bijzonderheden.
nou is het zo dat de kinderen die wel wat bijzonders hebben op deze school niet echt lekker meekomen en dat vind ik dan wel een slechte zaak… :think:
Isabel zit nog niet zo heel lang op school natuurlijk, maar ik ben erg tevreden. De school organiseert vaak leuke dingen en de lesmethodes in het klasje spreken me ook erg aan. Ik ben het zelfs LEUK gaan vinden, een schoolgaande dochter, haha
Ik ben ook zeer tevreden over de basisschool van onze kids. Stiefzoon liep vorig jaar iets voor op de andere kleuters, en kreeg daarom, alsof het heel normaal was en dus onopvallend voor hem en de andere kids, om extra druk te voorkomen, al wat extra werkjes. Mijn dochter staat nu op het punt over te gaan naar groep 3, krijgt wat extra ondersteuning in haar werkhouding, want ze werkt niet altijd even goed door, omdat ze teveel sociaal bezig is met de andere kindjes in haar klas. Maar ook zij krijgt af en toe al werkjes die voorlopen!!!
Als we bovendien ergens zorgen over hebben, hoeven we maar een gil te geven, en dan hebben we meestal binnen een week een afspraak met haar juf om eens te praten over hoe het gaat. Er wordt naar je geluisterd, je mag zelf aangeven wat jij denkt dat je kindje nodig is om vooruit te kunnen komen, en zij geven ook tips voor thuis. SUPER DUS!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: