Hoi meiden, heb even getwijfeld of ik dit nu hier neer moest zetten of gewoon bij ‘zwanger worden’, maar denk dat de kans hier groter is dat er iemand is die het ook heeft gehad…
Ik heb gisteren een waterecho gehad. Direct daarna vroeg de gyn of de kramp in mijn buik al minder was, maar dat was niet zo. Ze zei dat het snel wel minder zou worden, maar 's avonds was de pijn nog veel erger, bijna niet te houden, ondanks de pijnstillers, en nu is de pijn nog steeds niet over.
Ik vraag me nu toch af of dat wel normaal is… De echo lukte ook niet helemaal, want de contrastvloeistof kwam voor een groot gedeelte in mijn buikholte terecht. Gyn zei dat heel relaxed, dus ben er vanuit gegaan dat het geen kwaad kon, maar nu met die buikpijn zit het me toch niet helemaal lekker.
Is er iemand die ook zo’n echo heeft gehad? Hoort die buikpijn erbij? Of kan ik beter ff de hap bellen?
xHeske
ik heb 1.5 jaar geleden een echo met water wel te verstaan gehad.
heb hier absoluut geen last van gehad.
geen pijn niks.
alleen wat roodverlies maar dat was maar even.
minder dat je zoveel last ervan hebt.
hoe voel je je nu?
Ik heb wel een HSG-onderzoek gehad, maar dat is volgens mij niet hetzelfde als een waterecho. :think:
Ik heb alleen de dag van het onderzoek last gehad van buikpijn, maar dat was goed te onderdrukken met pijnstilling.
Hoe gaat het nu met je?
Volgens mij is dat idd iets anders, waterecho is eigenlijk een gewone inwendige echo, alleen brengen ze eerst contrastvloeistof aan in de bm.
De pijn is inmiddels wel minder geworden, maar m’n buik blijft gevoelig. Ik heb zojuist even naar het ziekenhuis gebeld om te vragen of het nu erbij hoort of niet (kan verder op internet echt nergens vinden dat je er pijn van kunt blijven houden, dus maak me toch wat zorgen). Als het goed is word ik zo teruggebeld, dus ik ben benieuwd :?
Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden! :-*
xheske
Met een HSG-onderzoek zetten ze een slangetje op je baarmoedermond en dan spuiten ze contrastvloeistof in. Ondertussen lig je onder rontgenapparatuur en dan zie je de vloeistof door je baarmoeder en eileiders gaan, waarna het je buikholte inloopt. Dus ik denk dat dat inderdaad wat anders is, al zal de bedoeling wel hetzelfde zijn.
Op zich best vreemd dat je nog steeds buikpijn hebt. Goed dat je gebeld hebt, ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt en dat er verder niks aan de hand is. Laat je nog even weten hoe het gegaan is?
Ja, hier kwam geen rontgenapparatuur aan te pas, maar het inbrengen van de vloeistof gaat hetzelfde. De echo is niet eens goed gelukt, want bijna alle vloeistof was al in mijn buikholte gelopen. Vreemd genoeg deed de echo op zich ook pijn, dat heb ik met een normale inwendige echo nooit gehad.
Nog geen telefoontje van de gyn gehad, maar ik hou jullie op de hoogte
Nou, de assistente belde net terug. Waarschijnlijk heb ik meer last van de echo omdat er gel is gebruikt ipv water. Dat doen ze nog niet zo lang, en ze vermoeden dat het wat meer klachten met zich meebrengt. Ik moet wel woensdag nog even langskomen voor een echo, om te kijken of er niet ergens gel achter is gebleven :? Ach ja… het houdt me van de straat
Hopelijk heb je snel geen last meer en is er geen gel achter gebleven.
Succes met je echo woensdag!
hoe is het nu met je heske?
:hug:
De buikpijn is wel gezakt, maakt nu plaats voor pijn doordat mijn ongi eraan komt (maar onderdrukt wordt door de medicijnen :wall: ). Gisteren echo gehad om te checken of er geen gel was achtergebleven, maar alles zag er prima uit. Kan zijn dat de pijn veroorzaakt werd door de cyste in mijn eierstok, evt in combinatie met de gel die er toen nog wel zat en de boel irriteerde… maar blijft een beetje gissen. Nu mijn ongi afwachten en dan weer terug voor een echo om te kijken of mijn bm dan eindelijk goed schoon is, en of die cyste dan ook weg is :roll: