Wie heeft er ervaring met Remax makelaar?

Ons huis staat te koop en wij zijn vandaag door een Remax makelaar benaderd die ons huis wil bezichtigen ‘om een voorselectie te maken voor zijn cliënten’.



Nu heb ik niet altijd veel positieve verhalen over Remax gehoord en ik heb ook begrepen dat ze werken in de zin van ‘no cure, no pay’.



Nu vraag ik me dus af wat het belang is van die Remax makelaar om bij ons te kijken en ons huis voor te leggen aan z’n klanten. Want wat verdient hij eraan? Mijn man denkt nu dat die makelaar van ons geld wil zien (een percentage bijvoorbeeld van de verkoopprijs) als zijn klanten ons huis zouden willen kopen. En als wij dat niet willen dat hij ons huis dan niet aan z’n klanten laat zien. En in zoiets heb ik geen trek. Dan hoeft hij bij voorbaat al niet langs te komen.



Heeft iemand dat wel eens gehoord?? Of andere ervaring hierin?



Ik hoor het graag.

Wij hebben een REMAX makelaar gehad en wij hebben een staffel met hem afgesproken. We hebben hem zelf een voorstel gedaan van wat hij zou verdienen als ons huis verkocht zou worden. Asl hij het huis zou verkopen voor de vraagprijs, kreeg hij 2% excl. btw. Als hij het huis zou verkopen voor 3000 minder, dan kreeg hij 1.75% excl. btw. Zoiets, de exacte staffel heb ik niet bij de hand hoor maar als je wilt weten hoe wij dat in elkaar hebben gezet wil ik het wel voor je opzoeken.



Er zijn zat makelaars die een courante woning in hun bestand willen opnemen en ik zou zeker niet in zee gaan met iemand die vooraf betaald wil krijgen :shock:



Wij hebben verschillende makelaars gebeld met de vraag of ze onze woning wilden verkopen en wat de courtage zou zijn en of dit onderhandelbaar was. We waren geenszins van plan om ten allen tijden 2% courtage te betalen. Bij ons kwam dat neer op bijna 5000 euro inclusief btw. Dat vinden wij absurde bedragen! Ik zei al, ik laat me omscholen tot makelaar!



Onze eerste woning was binnen een week verkocht, nou dat is makkelijk verdienen :o Dus bij onze 2e woning hebben we een staffel voorgesteld bij Remax in dit geval. Andere makelaars wilden ook wel iets zakken met de courtage, omdat onze woning courant genoeg was.



Geen geld geven hoor, rare fratsen die Remax bij jullie :naughty: (als het klopt wat je man denkt)

Bedankt voor je reactie.



Ik wil ook niet in zee met die makelaar zelf. Ons huis staan al gewoon op de normale manier te koop. Daarom vraag ik me ook af wat een andere (remax dus) makelaar van ons wil.



Komt het vaker voor dat een makelaar huizen van andere makelaars bezoekt en die aan hun klanten wil verkopen? Waar verdienen ze dan hun geld mee?



Want als het tot verkoop komt dan gaat dat gewoon via onze makelaar.

Ik heb ook even met anderen overlegd.



Maar ik denk dat ik al meer duidelijkheid heb. Je kan ook via een makelaar een zoekopdracht geven en die makelaar gaat dan voor jou huizen kijken en selecteren. En als koper betaal je dan de makelaar daarvoor.



Dus ik denk dat het in dit geval ook om zoiets gaat.



Dus ik heb eigenlijk m’n eigen vraag al beantwoord… haha

@Danielle_M wrote:



Maar ik denk dat ik al meer duidelijkheid heb. Je kan ook via een makelaar een zoekopdracht geven en die makelaar gaat dan voor jou huizen kijken en selecteren. En als koper betaal je dan de makelaar daarvoor.




Ik moest hier inderdaad ook meteen aan denken, persoonlijk zou ik hem dus best toelaten in je huis…hij kan je woning dan aanbevelen bij zijn klanten!