pfff die twee verhalen zijn echt wel erg…al vraag ik me serieus af of reikie zal helpen tegen versleten ruggewervels…maar hopen doe ik het natuurlijk voor je…zoals ze zeggen baad het niet dan schaad het niet :thumbup:
Dat ben ik met je eens. Ik denk als er medisch bewezen is dat de pijn vanuit slijtage komt, je niet mag en kan verwachten dat Reiki de klacht dan volledig weg kan nemen. Wel zat de Reiki verlichting kunnen geven denk ik.
Bij mij is er nooit iets medisch of iets anders aangetoond, wat ik gezien mijn pijnklachten niet kon en wou accepteren. Ik ben iniedergeval erg blij dat ik nu anderhalve dag zonder pijn loop (ja oke mijn andere been doet nu zeer… :wall: na 17 jaar hard werken neemt ie rust! )
Diana ik ben benieuwd hoe je je over een paar dagen voelt. Op een of andere manier denk ik dat het bij jou tijd nodig heeft… :-*
sorry hoor, maar ik had stilletjes de hoop dat ze ok zou zijn, maar dit geeft me werkelijk een heel naar gevoel.
ze heeft totaal ! geen rekening gehouden met het feit jij heel nuchter bent en vrij nieuw staat tov wierrook , reiki en alle andere dingen zoals reinigen enzo.
zoals ik je al zei diana …zo hoor je niet te werk te gaan.
je moet rustig handelen en inschatten wie je voor je hebt en je daar naar richten.
meid ik spreek je snel in msn…
wichelroede :shock: tsssss :snooty: :naughty:
edit: in bad nog even over na gedacht 8)
ik vraag me een paar dingen af:
*WAT heeft het reinigen van jouw huis met jouw gevoelens door het verlies van Thomas te maken? ik zou echt als laaaaaaaatste je huis reinigen, alleen als jij aangaf dat je “iets” op dat gebied zou ervaren. de balans in je huis is nu danig verstoort, iets waar jij niet om gevraagd hebt, en iets wat nu helemaal niet je hulpvraag was.
wat geeft het voor meerwaarde allerlei dingen te doen die jij niet begrijpt, die ze (denk ik) niet uitlegt waarom en hoe en wat de gevolgen zijn? in mijn ogen wekt ze alleen vragen op en geeft ze juist geen rust.
en rust geven is wel de eerste taak van iemand die jou wil helpen.
ja dat gapen klopt.
gapen is een manier van het loslaten van energie. boeren ook, trillen enz.
MAAR als ze veel moet gapen zegt dat mij ook , dat ze zich niet goed heeft afgesloten voor jou en je energie. dat ze veel heeft opgepikt en dat niet goed verwerken kan. als ze goed geaard en goed afgesloten zou zijn zou ze niet tot weinig hoeven te gapen.
hmmmmm nee, ik word hier niet blij van.
ben allang blij dat jij nuchter genoeg bent om niet met knikkende knieen in je huis achter te bijven na zo’n “overval”
toch heb ik dit alles echt niet als bedreigend ervaren hoor… :shock:
ze is nog steeds een erg lief zachtaardig mens die alle goeie bedoelingen heeft…ik twijvel niet aan haar goeie bedoelingen en bang ben ik al helemaal niet geworden…ik word niet snel bang na alles wat ik heb meegemaakt op dit vlak
Guusje jij verteld dit ook vast allemaal met de goede bedoelingen maar je gaat er nu vanuit door het verhaal wat diana verteld dat die vrouw dingen heeft gedaan die zij niet hoorde te doen,…begrijp ik dat goed.
Waar baseer je dat op want misschien had die vrouw op dat moment, in die situatie, met die personen wel het gevoel dat ze dat moest doen wat ze deed…zeg ik dit duidelijk zo :think:
Guusje jij verteld dit ook vast allemaal met de goede bedoelingen maar je gaat er nu vanuit door het verhaal wat diana verteld dat die vrouw dingen heeft gedaan die zij niet hoorde te doen,…begrijp ik dat goed.
Waar baseer je dat op want misschien had die vrouw op dat moment, in die situatie, met die personen wel het gevoel dat ze dat moest doen wat ze deed…zeg ik dit duidelijk zo :think:
dit is wel wat ze zei ja…en ze heeft wel om toestemming gevraagt hoor…ze zei ook als je het niet wil dan doen we het ook echt niet…het was mijn feesie :mrgreen:
ik kan niet voor diana praten maar wat ik van haar begrijp is dat ze 2 vragen had…ze heeft een baksteen gevoel sinds het overlijden van thomas en ze kan niet (goed) ontspannen.
als je haar dus helpen wilt zul je je naar die 2 vragen moeten richten EN heeeeel goed kijken naar wie je voor je je hebt. (welk karakter, welke ervaringen enz).
nu is die vrouw NIET met haar lijf begonnen…daar waar de vragen over gingen …maar…
wat die vrouw nu gedaan heeft is haar huis doorgedendert EN ¨gereinigd¨ terwijl daar niet haar vragen over gingen.
ik val daarover omdat Thomas zijn energie in dat huis heeft achter gelaten, en als diana zich fijn voelt in haar huis dan heeft zij niks te reinigen. en kan haar handelen zelfs de band die diana voelt met thomas verstoren. DAT vind ik geen fijn idee.
Als ze al aanvoelt dat het huis toch ¨werkt¨ op diana dan moet ze daar de tijd voor nemen. eerst aan de slag met dianas vragen en DAN pas, het liefst een volgende of daaropvolgende afspaak maken om dan heel voorzichtig haar uit te leggen hoe het zit met negatieve energie in een huis en wat je daar mee kunt doen.
Mijn persoonlijke visie is dat iemand ZELF zijn huis kan en moet reinigen. de kracht heeft iedereen. met wat uitleg krijgt iemand dan weer macht in zn eigen huis en het zelfvertrouwen om verdere energieen aan te kunnen.
Want dat is de taak van iemand die helpt :
zorgen dat diegene die een vraag stelt snel weer op eigen benen verder kan.
Wat ik lees in diana dr verhaal is dat ze zo veel ! heeft gedaan… en wierrook en klankschaal en wichelroede en kristallen en reinigen en een lichaambehandeling …veel zweten en gapen…en en en.
als je kwetsbaar bent kan dat vreselijk overdonderen.
je zult daar dus rekening mee moeten houden en als iemand aangeeft niks te weten op dit gebied dan moet je het eerste contact rustig laten verlopen, vertrouwen uitstralen en ingaan op de behoeftes van de client.
diana wil het baksteen gevoel begrijpen en misschien ook wel het gevoel kwijt raken.
wat daar voor nodig is zijn een paar heel persoonlijke gesprekken waarin uitleg gegeven wordt over de energie binding tussen moeder en kind en oefeningen voor haar hoofd en lijf.
maare zo kwetsbaar ben ik niet hoor…ik denk dat je je een beetje verkijkt op me…
nou geef mij anders dan maar wat lessen via msn of kom eens op de koffie of zo dan kan jij het me uitleggen…zoals ik al zei…ik sta voor advies open…ze raade me ook yoga aan om te leren ontspannen ,is dat wat denk je?
je bent gewoon een topmeid, die heel veel aankan :-* en dus ook dit aanbod nieuwsgierig volgde.
MAAR ze had het helemaal niet aan moeten bieden :?
mensen met vragen -en verlies- zullen alles aangrijpen om antwoord te krijgen en het is de taak van de hulpgever de mensen tegen zichzelf en hun verdriet/vragen te beschermen .
ik vind het niet netjes, ook al bedoelde ze het goed, en kon diana het aan.
blijkbaar kende ze diana nog niet lang, en zul je dus als hulpgever er rekening mee moeten houden dat mensen zich sterker voelen in het bijzijn van een hulpgever.
en dat wanneer de hulpgever weg is moet iemand het OOK nog allemaal aan kunnen en een plekje kunnen geven.
nu is diana een kanjer en nuchter genoeg maar ik wil ze de kost niet geven bij wie dit bezoekje een mega impact had gehad
oke dat wil ik dus wel gelijk geloven ja…ik denk dat er inderdaad mensen zouden zijn die ietswat (labiel) zijn en heel onzeker ,dat het voor die mensen in sommige gevallen zelfs gevaarlijk kan zijn…niet zozeer de reikie,maar wel het hocus pocus er omheen…
ik ben gelukkig wel knetternuchter en moest vaak gewoon mijn best doen om mijn lachen in te houden…(ik liep dan gewoon ff weg) :mrgreen:
op een of andere manier nam ik haar ook niet erg serieus hoor…vooral toen ze met haar handen begon te zwaaien en reikie tekens in de hoeken van elk verbljf plaatste…ik dacht alleen maar oke mensje…alles om jou blij te maken :mrgreen:
ik zeg niet dat het onzin is wat zij allemaal doet,maar er in geloven doe ik nog steeds niet…vooral aangezien ik er dan ook niets van merkte…
wat ik werl heel apart vond is dat ze zomaar achter elkaar al mijn klachten opnoemde. :think: