laat je alleen NIET behandelen door iemand die zelf slecht in haar vel zit :naughty:
wie weet wat ze overbrengt :shifty:
ben benieuwd voor je meid! :-*
@Heksje wrote:
laat je alleen NIET behandelen door iemand die zelf slecht in haar vel zit :naughty:
wie weet wat ze overbrengt :shifty:
ben benieuwd voor je meid! :-
Helemaal mee eens!!
Ik ben zelf een tijd masseuse geweest. In die tijd heb ik ontdekt dat je veel meer met je handen kunt. (Klinkt allemaal lekker dubbel, I know :mrgreen: ).
Ben daarna zelf met een Reikie dame in contact gekomen die me eea geleerd heeft. Ik heb er nooit iets mee gedaan… :oops:
Handoplegging is heel simpel… wat doe je als bijvoorbeeld je kind/man/vrouw/kat/hond zich ergens tegen stoot??? Er over aaien of je hand er op leggen…
Ben benieuwd wat jij er van vind meis!!!
Denk dat het best heftig kan zijn, je hebt best beetje bagage…

:-
ze weet van mijn bagage af en denk dat juist dat de reden is dat zij het voeld dat ze me moet helpen…mede om alles van thomas eens goed te kunnen verwerken …ze had heel snel in de gaten dat ik het toch allemaal had weggedrukt en dus nog steeds niet verwerkt had…wie weet gaat het helpen…zij zelf zit heel lekker in haar vel…dat kan je gewoon merken…
@diana30 wrote:
ze weet van mijn bagage af en denk dat juist dat de reden is dat zij het voeld dat ze me moet helpen…mede om alles van thomas eens goed te kunnen verwerken …ze had heel snel in de gaten dat ik het toch allemaal had weggedrukt en dus nog steeds niet verwerkt had…wie weet gaat het helpen…zij zelf zit heel lekker in haar vel…dat kan je gewoon merken…
Dat had ik dus ook… ga ervoor zou ik zeggen… het zou je wel eens heeeel erg goed kunnen doen… :thumbup:
ok, nu gaan er waarschijnlijk heel wat nekharen overeind staan maar ik wil het wel kwijt.
wat ik tot nu toe om me heb heb gezien is dat zoekende mensen beginnen met reiki.
mensen met zelf een grote rugzak, mensen met verdriet, met vragen…en reiki helpt hen op weg.
MAAR die mensen gaan al vrij snel andere mensen helpen…en DAAR zit in mijn beleving een gevaar.
zowel voor de reiki-ontvanger, maar ook zeker voor de reiki gever.
te snel wordt gedacht dat er geholpen kan worden, maar je moet daar sterk en heel stevig voor in je schoenen staan.
en als je zelf in een (zwaar) proces zit, dan is uitwisseling van energie niet het beste wat je kan doen. dan kan je je beter op je eigen energie richten en die balans zelf herstellen.
want puntje bij paaltje kan alleen jij jezelf helpen.
vanuit al mijn jaren van ervaring durf ik te zeggen dat mensen die ECHT een helpende gave hebben, dat die niet aan reiki doen.
(althans niet de dure curssen hebben gevolgd en het zo noemen, maar in de praktijk is het natuurlijk wel reiki: het doorgeven van energie)
want in mijn ogen is reiki een veel te dure hobby, een puur natuurlijke kracht die voor grof geld wordt verkocht en interessant wordt gebracht en door de rituelen en symbolen mystiek wordt gemaakt voor zoekende mensen, maar eigenlijk is er niks aan, en is het voor iedereen gratis te leren en te doen.
ook het “wij weten meer dan de rest van de mensen, reiki is erg bijzonder en jij dus ook en iedereen die tegen ons is moet je mijden” stuit me zeer tegen de borst.
ook de (emotionele) processen die begeleidt worden door reikimasters heb ik vaak heel erg fout zien lopen omdat de master geen enkele psychologische opleiding/ervaring heeft en met (erg) kwetsbare mensen aan de slag gaat…en dat loopt dan vaak erg uit de hand.
dus ik ben niet zo voor reiki mensen :oops: :oops: :shifty:
de spreekwoordelijke speld in de hooiberg daar gelaten natuurlijk
dank je wel voor je mening heksje… :-*
maar even voor de duidelijkheid…ik zit dus best wel lekker in mijn vel,mensen die me kennen zullen dat ook beamen,het is alleen thomas waar ik niet goed over kan praten.ik voel me er soms ongemakkelijk bij om over hem te praten en wie weet kan dit wat helpen om me wat losser te maken zeg maar…dat is alles…ik wil zoooo graag wat van baksteen gevoel af wat ik al voel sinds de dood van thomas …jullie weten vast wel wat ik er mee bedoel…maar als jij heksje of anderen tips daarvoor hebben dan hou ik me natuurlijk van harte aanbevolen voor alle ideen.
een echt zweverig typ ben ik niet ,dus het zal wel loslopen wat alleen moeilijk voor me zal zijn is het ontspannen…dat kan ik dus echt niet ! heb al zoveel geprobeerd om me te kunnen ontspannen,maar niets schijnt te kunnen helpen en ik weet zeker dat als ik dat eenmaal zou kunnen dat de rest dan vanzelf wel volgt…ja ja ik ben vaag ik weet het :shifty:
nou over anderhalf uur is het zover hihi ben een beetje zenuwachtig. :oops:
het mooie van ontspannen is is dat je er juist NIETS voor hoeft te doen :mrgreen:
loslaten is geen werkwoord
succes he
:hug: :-*
ok, enige tip die ik kan geven is…dat baksteen gevoel je hele lijf laten binnen dringen…maak je zo zwaar als je je voor kan stellen…terwijl je dus ligt he
voel alle spieren op tafel liggen…voel je hakken drukken…je schouders leunen,…je ellebogen, overal waar je de tafel raakt voel je het contact als heel zwaar…en dan…dan span je AL je spieren aan, tenen naar je toe trekken, vuisten maken van je handen, je buik, je rug…overal span je alles aan…
en als je dan gaat trillen van inspanning…dan zucht je heeeeeeeel diep en laat alles los…en stelt je voor dat je met je hele lijf in het warme zand van een zonovergoten strand ligt…je zakt steeds dieper en dieper in het zand omdat je lekker loom wordt van de zonnestralen…
nou als je DIE oefening doet, gegarandeerd dat je onspannen kan gaan genieten :inlove: :dance: 8)
hihi het klinkt maf,maar ik ga het zeker proberen…dank je wel liefie… :-*
ach lieffie toch :hug:
Vind het heel moedig van je, dat je dan de confrontatie juist aangaat. Ben trots op je :thumbup:
Vind het heel knap dat je voor jezelf durft te erkennen dat Thomas nog steeds geen goed plekje in je leven heeft.
Dat hij je ongemakkelijk laat voelen is natuurlijk heel jammer, hopelijk kan zij je wat helpen en zo niet dan heb je hopelijk toch gewoon een lekker ontspannen ochtend gehad waarbij je even alleen maar met jezelf bezig hoefden te zijn.
nou ze zal nu toch al wel klaar zijn diaan, of nie? (alhoewel :think: )
Heb wel gevolgd, maar niet gereageerd…
Ben ook benieuwd hoe het is gegaan en hoe je je voelt…
:-*
nou ze is net weg (5 minuten) en moet eerlijk zeggen dat ik nog niets merk…
wat wel gebeurde tijdens de behandeling is dat stuk voor stuk ledematen in slaap vielen…eerst mijn hand dan mijn heup…toen mijn hele been…was erg maf…
ze heeft ook mijn hele huis gereinigt zoals ze dat zegt…doormiddel van een wichelroede zocht ze de plekken op waar slechte energieen hingen en weet je wat?onze slaapkamer was de beste plek in het hele huis :mrgreen:
op twee logeerkamers sloegen de roedes finaal uit naar de verkeerde kant en ook beneden in de huiskamer bij de open haard…ze legde op sommige plekken bergkristal neer en stak wierook aan en ging met een soort van klank geval aan de gang en na de tijd sloeg de roede dan ook weer goed uit…ik heb het zelf ook mogen doen en dat is raar zal ik je vertellen. :shock:
toen de behandeling van mij dus…ze ging boven mijn lijf met haar handen aan de slag en ze zweete ontzettend en moest steeds gapen…dit zou dan komen door de behandeling…overal op mijn lijf werden kristallen gelegt.
na de tijd vroeg ze of ik er baat bij had gehad,maar eerlijk gezegt vernam ik niets aparts…het kon ook nog later komen zei ze…ze vertelde wel allemaal dingen die klopten…de druk op mijn borst.,het dichtgeknepen gevoel op de keel dat was dus spanning die vastzat…ook zei ze dat er iets was met mijn linkerheup…ook dat klopt…en toen ze met haar handen boven mijn voorhoofd hing toen trilde alles in mijn voorhoofd…maar dit kende ik al van het verleden…ja het is moeilijk uit te leggen…wie weet snapt heksje dit?
nu moet ik weg …ik moet met mijn moeder en haar hondje naar de dierenarts dus ik spreek jullie later weer… :thumbup: het was een verhelderend ochtendje… :mrgreen:
Ik ben ook erg benieuwd hoe je je voelt…
Ik heb gisteren zelf een zeer uitgebreide reiki behandeling gehad voor mijn heup. Na jaren fysio, manuele artsen, orthopeten (??) etc is er gezegd dat ik met de dagelijkse pijn moet leren leven…
eh niet dus, ben ik nog iets te jong voor… :mrgreen:
Ik voelde tijdens de reiki op een gegeven moment langzaam vanaf de heup tintels in de mijn been trekken. En op een gegeven moment voelde ik mijn been niet eens meer.
kortom ik heb een hele fijne behandeling gehad echt super. En nu, nu heb ik nog steeds geen pijn… :shock: (na 17 jaar…!!!)
wow…zo zie je maar weer he
@manuela wrote:
Ik ben ook erg benieuwd hoe je je voelt…
Ik heb gisteren zelf een zeer uitgebreide reiki behandeling gehad voor mijn heup. Na jaren fysio, manuele artsen, orthopeten (??) etc is er gezegd dat ik met de dagelijkse pijn moet leren leven…
eh niet dus, ben ik nog iets te jong voor… :mrgreen:
Ik voelde tijdens de reiki op een gegeven moment langzaam vanaf de heup tintels in de mijn been trekken. En op een gegeven moment voelde ik mijn been niet eens meer.
kortom ik heb een hele fijne behandeling gehad echt super. En nu, nu heb ik nog steeds geen pijn… :shock: (na 17 jaar…!!!)
Wauw Manuela, wat fantastisch.
Ik heb vorige week ook te horen gekregen dat ik met mijn rugpijn moet leren leven. Ik zit tegen een driedubbele hernia aan en in mijn onderrug zijn 3 tussenwervels versleten. Ik mag eigenlijk niets inspannends meer doen, krijg een corset aangemeten. Het nieuws is zo verschrikkelijk hard aangekomen en ik heb een beetje het gevoel dat ik afgeschreven ben.
Als ik jouw verhaal dan zo lees, dan krijg ik toch wel een beetje hoop dat er misschien toch nog een manier is om zonder pijn te leven.
En Diana, hoe voel je je nu?
zo hee maxime, das ook niet niks zeg
ik voel me niets anders dan anders hoor…alhoewel ben wel doodmoe maar dat is alles…
pfff die twee verhalen zijn echt wel erg…al vraag ik me serieus af of reikie zal helpen tegen versleten ruggewervels…maar hopen doe ik het natuurlijk voor je…zoals ze zeggen baad het niet dan schaad het niet :thumbup:
Diana, op een gegeven moment grijp je alles aan. Als ze me nu vertellen dat ik bij volle maand al dansende in een paarse jomandagewaad een liedje moet zingen, dan doe ik het meteen. Ik ben 34 en voel me af en toe 84 omdat ik zo beperkt wordt door mijn rug. Heb vandaag boodschappen gedaan en de tas van de auto naar huis gedragen (6 meter) en weer moet ik het zwaar bekopen
Toen Aniek maanden lang pijnaanvallen had en dat 16 uur op een dag greep ik ook alles aan wat maar kon helpen.
Ik ben wel benieuwd of je de komende dagen verschil gaat merken. Hou je ons een beetje op de hoogte?