wie heeft er ervaring met nutrilon forte

mijn zoon is nu 3 weken oud en ben in overleg overgegaan op forte voeding.

hij kwam de laatste dagen steed eerder om zijn voeding en na de fles had hij nog honger.

hij krijgt 120cc. 6x.

dat moet ik nu ook blijven doen maar wie heeft er ervaring mee?

kan ik net zoveel schepjes erin doen als bij de standaard. dus 4 op 120cc.

en kan ik ook om en om doen standaard(tot de bus leeg is en als hij geen last krijgt) en forte?

wie kan mij wat vertellen?

hoi Cornella.

Odin heeft ook Nutrilon gehad en was ook een hongerige baby dus ook Forte genomen…Helaas was Forte veel te zwaar voor hem en ben ik overgegaan op Friso…en daarvan de extra genomen…das t zelfde als Forte alleen wat minder zwaar.

Ik raad je aan als je begint met de Forte eerst 3 schepjes standaard te doen en 1 schepje Forte…omdat het zo zwaar is moet je kindje hier eerst ff aan wennen.

Als je merkt na enkele dg dat dit goed gaat kun je 2 schepjes standaard geven en 2 schepjes Forte en zo steeds opbouwen.

Anders gaat je kleintje geheid krampjes krijgen als je nu al volledig Forte geeft zonder op te bouwen.

ps gefeliciteerd met je zoontje

succes :slight_smile:

Ik heb ook de Friso Extra gebruikt voor Marit maar dan fity fifty zeg maar…Ook bij de Friso Extra gelde dezelfde maatregeling dan de de normale voeding dus 1 schepje voor 30cc…Bij de friso extra was het maatschepje namelijk wat groter…

Als ik Marit een fles deed van 120 cc dan zijn dat dus 4 scheppen.Ik deed dan 2 scheppen normale voeding en 2 scheppen extra voeding. Als laatste fles kreeg ze volledig extra voeding…

succes!

nou dan moet ik dat maar even proberen half-half.

hij had gistermiddag en avond tot de laatste fles ong. 22.45 heerlijk geslapen echt in drome land. wakker gemaakt en hij sliep al weer toen hij in zijn bedje lag. maar rond kwart voor 3 weer de fles en daarna wou meneer niet slapen heb hem eerst even laten liggen ging een half uurtje goed ben toen gaan kijken schone luier en weer in bedje. nou nee hoor 15 min. later nog geen slaap. hij bleef maar sabbelen dus van moeheid heb ik hem maar wat bijgegeven en van de 30 had ie 10 cc opgedronken en sleip hij heerlijk in.

vanmorgen om half 9 wakker gemaakt.

dus probeer hem nu maar op de laatste fles wat extra te geven. maar ben toch ook zo bang dat hij te veel krijgt. maarja ze geven het toch ook wel aan.hij heeft net weer gehad 120cc maar hij blijft jammeren het is wel moeilijk hoor soms.

t is idd moeilijk…op een gegeven moment krijg je t wel door.

Ik zou idd hem bij de laatste fles wat meer geven.

Wat teveel is drinkt hij toch niet op of spuugt hij uit…voor jou

dan een duidelijk teken dat het teveel was.

Baby’s drinken vaak wat ze nodig hebben…hij zal t zelf wel aangeven.

Odin kreeg in die tijd ook 6x 120cc maar bleef ontevreden na zijn flesjes…ik begreep er niks van en dacht ik geef m eens in een flesje meer, kijken wat hij doet…nou hij viel na dat flesje voldaan in slaap.

Heerlijk was dat…ik merkte ook dat hij zich later melde dan normaal…en zonder dat ik t door had zat ik opeens op 5 flesjes…en Odin, die had gewoon liever wat minder flesjes maar wel meer per fles.

Vanaf toen kreeg ie 5x150cc

@cornelia wrote:

nou dan moet ik dat maar even proberen half-half.

hij had gistermiddag en avond tot de laatste fles ong. 22.45 heerlijk geslapen echt in drome land. wakker gemaakt en hij sliep al weer toen hij in zijn bedje lag. maar rond kwart voor 3 weer de fles en daarna wou meneer niet slapen heb hem eerst even laten liggen ging een half uurtje goed ben toen gaan kijken schone luier en weer in bedje. nou nee hoor 15 min. later nog geen slaap. hij bleef maar sabbelen dus van moeheid heb ik hem maar wat bijgegeven en van de 30 had ie 10 cc opgedronken en sleip hij heerlijk in.

vanmorgen om half 9 wakker gemaakt.

dus probeer hem nu maar op de laatste fles wat extra te geven. maar ben toch ook zo bang dat hij te veel krijgt. maarja ze geven het toch ook wel aan.hij heeft net weer gehad 120cc maar hij blijft jammeren het is wel moeilijk hoor soms.

Als je de max van 30 schepjes per dag niet overschijd is er ecnht niets aan de hand hoor!