hallo,
ik zit te denken om een baby hangmat te kopen.
wie heeft ook zo ding en wat zijn de ervaringen.
tot waaneer mogen ze erin liggen en hoelang.
ik heb ook een baby bag gezien. dat is een hangmat, en ook een draagzak. is dit makkelijker dan een gewone draagzak.
groetjes henny
ik heb een hangmatje te leen gehad omdat joost niet in zijn bedje ed wilde/kon slapen. Hier was de interesse er neit zo, maar joost spuugde oko erg veel dus dat kan ik wel begrijpen Hij schijnt er wel een paar keer op het kdv in gelegen te hebben ,
Maar ik hoor ook wel veel positieve verhalen Ik denk dat het gewoon compleet verschilt per kindje.
Ik heb er één gekocht, maar ze heeft er wel geteld 1 keer ingelegen. Ze was bij de geboorte al zó zwaar, dat de hangmat te ver door boog. De plank van de box zat op de hoge stand, en ze lag dus eigenlijk met haar billen op de bodem. Sindsdien niet meer gebruikt, omdat ze om zich heen wil kijken, en dat kan niet als ze er in ligt. Jammer, want het leek me zo lekker voor haar, lekker geborgen. (en jammer, want hij was wel ruim 20 euro… kopen? :lol: )
Die hangdingen die je ook zelf kunt dragen lijken me eerlijk gezegd zwaar. Het gewicht wordt volgens mij niet evenwichtig over de schouders verdeeld, waardoor je volgens mij snel last krijgt van schouders en rug.
ik weet niet exact tot wanneer een baby in de hangmat mag liggen, maar ik denk dat ze het na een paar maanden wel beu zijn.
Sophie heeft er hier in het begin wel vaak in gelegen. Vooral als ze nog van die kleine hazeslaapjes doen, is het makkelijk (de hangmat hing bij ons in de box). Maar nu ze langere slaapjes doet, leg ik haar toch liever in haar ledikantje. De hangmat heb ik een poosje geleden dan ook weggehaald want hij hing alleen nog maar in de weg in de box.
Een hangmatje geeft een heel geborgen gevoel, zeggen ze (omdat het de baby omsluit). De ene baby zal dit zalig vinden, terwijl de andere er niks aan vindt (Sophie wilde bijv ook al snel niet meer in de Tummy Tub en had liever meer ruimte om zich heen in het badje).
Ik weet trouwens niet of zo’n babybag handig is. Ik heb gewoon een los hangmatje (en ook een gewone draagzak)
We hebben zo’n ding gekregen, maar zelfde ervaring als Biebels, als we hem ophangen komt hij tegen de bodemplaat van de box aan. Ligt dus ongebruikt in de la en ik vraag me af of hij er ooit nog uitkomt. Ze is nu zo groot dat ze echt niet meer stil in zo’n ding gaat liggen :roll:
ik heb er 1tje met een onderstel dus die hangt goed met een tuigje er in om hem vast te zetten hij vind het heel prettig er in maar slapen doet die er niet in
Wij hebben er bij Saba’s geboorte 2 gekregen… eentje heeft ze welgeteld één keer gebruikt. Ze vond het niks :lol:, was veel te snel geprikkeld en wilde te veel zien en te wild bewegen, en daar was het hangmatje niet geschikt voor. En de 2e heb ik nog ingepakt nu weer tevoorschijn gehaald in de hoop dat ‘SabaSis’ er straks wel plezier van heeft.
bedankt voor de reacties.
ik denk dat ik het maar niet doe.
de kleine meid is nu al erg bewegelijk. lijkt me niet zo veilig dan.
groetjes henny
Celiza vond hem leuk voor 5 min.
Renzo heeft er wel plezier van gehad,ik gebruik hem voor de afwisseling.
En als je die lussen eroverheen slaat en om een spijl doet hangt hij hoger,je moet hem wel spannen als je box omhoog staat!
@renzosmam wrote:
En als je die lussen eroverheen slaat en om een spijl doet hangt hij hoger,je moet hem wel spannen als je box omhoog staat!
Ik heb hem net zo strak gespannen als jij op het plaatje, totdat hij niet meer verder kon. Maar die dikke billen hè… :inlove:
Stein deed altijd zijn ochtendslaap in de hangmat. Alleen kon stein met 8 weken rollen en heb ik het dus weg gehaald