Wie heeft er ervaring met de Nuva-ring???

Ik lees zulke slechte ervaringen over de Mirena en ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de ervaringen van meiden die de Nuva-ring gebruiken.

Als de bv stopt (waar ik nog zo’n 9 maanden niet op hoop :pray: ) dan wil ik ook weer aan de anticonseptie, maar wat?!

het lijkt me heel gemakkelijk, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat je dat ding niet voelt (tijdens de sex bijv.) :think:

Dus, kom maar op met de ervaringen!

Hoi!

ik heb erg veel problemen gehad met diverse varianten van De Pil. Van helemaal niet meer vloeien tot een week of wat achter elkaar. Horrorweken van gierende hormonen… afijn: drama’s.

Ik ben toen overgestapt op de NUVA en wil absoluut nooit weer wat anders! Het is een uitkomst.

Ik merk er inderdaad helemaal niets van, manlief ook niet :wink: .

Het is een rubberen ring, ongeveer zo groot als het rondje dat je kan maken met je duim en wijsvinger. Nog geen halve centimeter in doorsnede en erg flexibel. Om hem in te brengen kan je hem dus ook makkelijk samen knijpen en naar binnen schuiven. Het voegt zich naar de vorm van je lijf.

Ze zijn te verkrijgen in pakketjes van 3. Inbrengen, drie weken laten zitten en dan een stopweek.

nou ja, mijn positieve verhaal dus!

groetjes,

Douwine

Ik wil ook graag de nuvaring maar ik moet perse naar de huisarts om een recept toch? Niet dat ik dat eng vind ofzo maar met de spreekuren van m’n arts + slecht bereikbare praktijk + 2 kids die ik mee moet nemen niet echt praktisch. Zou ik er ook om kunnen bellen?

Hier ook een tevreden gebruikster van de NuvaRing, al moet ik wel zeggen dat ik de eerste ring lang heb gevloeid (bijna 4 weken)… maar daarna nooit doorbraakbloedingen oid gehad.

Het opstarten met veel vloeien in het begin is bekend van de NuvaRing, maar na dat te hebben doorgezet wil ik ook geen andere anticonceptie meer.

En ik voelde er niks van tijdens de sex. Hub wel, maar niet storend, en anders mag ie er ook max 3 uur uit he :thumbup:

mijn vriendin had hem ook… haar dochter is inmiddels 5…

bij haar was ie eruit gevallen geloof ik, maar goed niets is 100% betrouwbaar

Hoihoi,

Ik heb ook de nuvaring gehad, en ik vond hem echt super! Niet meer elke dag eraan hoeven denken, handige stickertjes voor in je agenda. Ook had ik een heel rustige buik (weinig pijntjes en krampjes door de maand heen) en was ik op een gegeven moment minimaal ongesteld.

Ik heb nooit gemerkt dat hij ‘uitviel’ of voelde tijdens het vrijen…hij klemt zich als het ware vast, dus volgens mij kan dat alleen als je 'm niet ver genoeg inbrengt.

Het enige is, waar ikzelf helemaal geen problemen mee heb maar een ander misschien wel, is dat je hem dus elke maand zelf in moet brengen en er ook weer uit moet halen. Na 3 weken zit er dan wel wat slijm aan, dus als je daar ‘vies’ van bent is dat denk ik wel wennen.

Ik ben ermee gestopt omdat ik er migraine van kreeg. Van alle hormonale anticonceptie trouwens, maar van de nuva erger. Maar dat is toch voor iedereen anders, dus daar zou ik me niet door tegen laten houden :slight_smile:

succes!

Hier een negatieve reactie. Ik heb heb hem lang geleden gebruikt maar ik vond er niks aan. Ik voelde hem wel zitten. En sex heb ik er nooit mee gehad.

@marijke79 wrote:

Eruit vallen… dat ligt dan volgens mij echt aan haarzelf hoor! Als ie goed zit valt ie er echt niet zomaar uit

… of je moet echt een gapend gat hebben daar beneden :silenced:

hier ook een nuvaring na dat ik lang aan de pil ben geweest en weer last kreeg van de hormonen vreselijk toen na de huisarts geweest voor spiraal maar toch voelde ik me daar niet fijn bij dus steeds uitegesteld en uit eindelijke besloten niet er voor te gaan.

en zo kwam ik bij de nuvaring uit en geen last van de hormonen niet vergeten (sms service van hun is super) voel hem niet en mijn hub ook niet.

wel in de eerste maand van gebruik last gehad van extra bloeding maar dat kun je bij alle vormen van anit conceptie krijgen en nu bijna geen bloedverlies meer ik ben helemaal tevreden en wil niks anders meer.

@Lily2006 wrote:

Hoihoi,

Ik heb ook de nuvaring gehad, en ik vond hem echt super! Niet meer elke dag eraan hoeven denken, handige stickertjes voor in je agenda. Ook had ik een heel rustige buik (weinig pijntjes en krampjes door de maand heen) en was ik op een gegeven moment minimaal ongesteld.

Ik heb nooit gemerkt dat hij ‘uitviel’ of voelde tijdens het vrijen…hij klemt zich als het ware vast, dus volgens mij kan dat alleen als je 'm niet ver genoeg inbrengt.

Het enige is, waar ikzelf helemaal geen problemen mee heb maar een ander misschien wel, is dat je hem dus elke maand zelf in moet brengen en er ook weer uit moet halen. Na 3 weken zit er dan wel wat slijm aan, dus als je daar ‘vies’ van bent is dat denk ik wel wennen.

Ik ben ermee gestopt omdat ik er migraine van kreeg. Van alle hormonale anticonceptie trouwens, maar van de nuva erger. Maar dat is toch voor iedereen anders, dus daar zou ik me niet door tegen laten houden :slight_smile:

succes!

Hier precies hetzelfde verhaal. Het beviel me echt heel goed. Na de bevalling van de oudste ben ik er ook weer mee begonnen, alleen toen was het toch anders en ben ik uiteindelijk ermee gestopt helaas. Ook omdat ik er meer hoofdpijn van kreeg dan voor de zwangerschap, toen had ik het ook wel, maar minder erg.

Ik reageerde heel sterk op de hormonen van de nuvaring (net als op de pil… en nu jammer genoeg ook op het spiraaltje).

Mijn libido was 0 (misschien nog wel minder dan 0 :lol: ), ik had constant hoofdpijn, verschrikkelijke pijn rond mijn menstruatie en verschrikkelijke buien waarin ik echt onmenselijk chagerijnig was.

Hier geen nuvaring meer dus.

En je voelt hem idd niet zitten :wink:

Die van mij liggen te wachten in de koelkast! Tot ik ongesteld wordt :pray: :oops:

Ik heb hem 4 maanden gebruikt, omdat ik geen pil wilde vanwege migraineklachten, maar ik was totaal niet tevreden.

Ten eerste was mijn cyclus niet regelmatig, ik werd al ongesteld voor de stopweek en had ook veel bruinverlies en meer afscheiding.

Ten tweede had ik last van flinke hoofdpijn, humeurwisselingen en 0,0 libido.

Ten derde voelden we hem zitten tijdens de seks, hij is zelf een keer aan mijn man’s ding blijven hangen, haha, daarna deed ik hem elke keer eruit voor de seks.

Nu gebruik ik de Yaz 24+4, een nieuwe anticonceptiepil en daar ben ik meer tevreden over. Ik heb vrijwel geen hoofdpijn, wel een paar keer gehad, maar toen was ik ook verkouden of grieperig. Ook heb ik geen last meer van bruinverlies en vrijwel geen afscheiding.

Ik heb de Nuvaring ongeveer 2 jaar gebruikt en was (ben) er erg tevreden over! Mijn libido was niet lager dan toen ik aan de pil was. Ik vind het vooral fijn dat je er maar 2x per maand aan hoeft te denken, in plaats van elke dag. Ik haalde hem er wel altijd uit bij de sex, want anders deed het zeer of werd het een soort ringsteken :lol: . Toen ik er uiteindelijk mee stopte, was ik na één gewone menstruatie zwanger.

Als ik dus weer aan anticonceptie toe ben, ga ik zeker weer voor de Nuvaring :thumbup:

@Affie wrote:

@marijke79 wrote:

Eruit vallen… dat ligt dan volgens mij echt aan haarzelf hoor! Als ie goed zit valt ie er echt niet zomaar uit

… of je moet echt een gapend gat hebben daar beneden :silenced:

Uhmm… ik had dus zo’n gapend gat :lol: :lol: :lol:

Ding pletterde er iedere keer uit. Dit was overigens pas ná de bevalling van Lana.

Voordat ik zwanger werd van Lana had ik de nuvaring ook, toen was ik super tevreden, maar inderdaad, bij de sex deed ik hem uit omdat het ringsteken was met prijs :lol:

Hoi,

Nou ik voelde de ring altijd zitten en dat was beslist niet prettig.

Nu heb ik een staafje in mijn arm.

En dat bevalt heel erg goed.

Misschien is dat wat voor je?

@DeniceThirza wrote:

Hoi,

Nou ik voelde de ring altijd zitten en dat was beslist niet prettig.

Nu heb ik een staafje in mijn arm.

En dat bevalt heel erg goed.

Misschien is dat wat voor je?

Niet als je niet tegen hormonen kan :wink:

Nee kan ik me dan wel voorstellen.

Al geeft dit maar heel weinig af. Maar ja 1 hormoon is er ook 1 he;)

Succes ermee!

Ik snap wat je bedoeld.

Maar de afgifte bij een hormoonstaafje meer dan de afgifte van de nuvaring.

Dat wist ik niet.

Lijkt me heel lastig als je dan niets anders kunt gebruiken.