Wie heeft er ervaring met de CDC Kliniek in Best?

Ik heb dinsdag een intake-gesprek om te kijken wat ze nog van mijn gebit kunnen maken.

Ik ben nu al zenuwachtig :shifty:

Door een soort beul van tandarts ben ik zo bang geworden dat ik 7 jaar geleden voor het laatst naar de tandarts ben geweest :oops:

Maar…ik heb de eerste stap genomen! Het is tijd dat ik me niet zo aanstel en iets ga laten doen aan mijn gebit!

Maar ik ben wel bang,haha.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met deze kliniek?

Hoe is het gegaan? Was je erg bang van te voren? Vielen de kosten mee of tegen? Ben je nu tevreden?



Groetjes

Ben niet naar de CDC geweest maar de Amalia kliniek in Limburg. Dus kan je enkel daar mijn ervaring mee vertellen. Was welliswaar geen 7 jaar daarvoor de laatste x tandarts maar een jaar of 2. Mijn tanden kunnen daar niet goed tegen. Het totale lijstje aan werk betrof zo ong; 2 wortelkanaalbehandelingen opnieuw, 3 kiezen getrokken (2 verstands en 1 die al meerdere malen gerepareerd was en reddeloos), dan nog een stuk of 9 gaatjes gevuld. En ze hebben me ook mijn voortand weer supernetjes gemaakt zodat ik er niet over een jaar al een kroon op hoef te laten zetten. :mrgreen: Dat was een beetje een bonus want ik had enkel gevraagt of er al snel een kroon op moest ivm het herhalen van de WKB. 8) Al met al vielen de kosten me reuze mee al ben ik bijna top verzekerd voor de tandarts dus alle ‘gewone’ behandelingen tot 1500 euro worden vergoed waar ik het ook zou laten doen. Mijn overweging was ook deels uit angst (die is ondertussen over gelukkig!) maar vooral omdat ik al voorzag dat ik een stuk of 7/8 x dat jaar naar de TA moest. :silenced:

Uiteindelijk was het enige wat ik zelf moest betalen de narcose van ong 300 euro. :thumbup:

De meeste klinieken willen ook best met je meedenken in de zin dat je bv een deel van de behandeling in het ene jaar doet en het andere deel in het nieuwe jaar ihkv de verzekering.

Het allerbelangrijkste is dat je vooraf een offerte meekrijgt zodat je deze kunt opsturen naar je verzekering. Dan weet je precies welke kosten je zelf dient te betalen en welke voor vergoeding in aanmerking komen.

Op basis daarvan kun je dan ook een planning maken wat je dit jaar zou willen laten doen en wat evt kan wachten tot een volgend jaar.

Ik vermoed dat je veel ondertussen al weet na je intake dus ben wel benieuwd hoe je het hebt ervaren! :wink: