Wie heeft er ervaring met de Actifry?

Vroeger had ik altijd een frituurpannetje in kast staan maar omdat ik die eigenlijk heel weinig gebruikte belandde deze uiteindelijk bij het vuil.



Nu zijn de kinderen hier wat groter en die lusten natuurlijk wel eens een patatje.

In onze omgeving is er haast geen snackbar te vinden dus het leek me wel handig weer eens een frituurpan te nemen.

Zo’n dubbele leek me wel wat. Een voor de frites en een voor de snacks.



Maar nu kwam ik een advertentie tegen van de Tfl Actifry.

‘Met slechts een lepel olie een kilo friet’



Ik ben sceptisch en vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de Actifry.

Krijg je echt lekkere patat of smaakt het toch iets anders?

En hoe zit het met een frikandelletje? Kan deze er ook in gebakken worden?

Mijn ouders hebben er sinds kort eentje en die vinden de patat erg lekker. Ik weet eigenlijk niet of ze er al snacks in gebakken hebben… :think:

@Cindy wrote:



Maar nu kwam ik een advertentie tegen van de Tfl Actifry.

‘Met slechts een lepel olie een kilo friet’







Tefal bedoel je denk ik ? :wink:



Kennissen van ons hebben hem en die vinden hem volgens mij

helemaal geweldig.



Heb je al gebruik gemaakt van google en gekeken bij kieskeurig.nl bijvoorbeeld?

Aangezien je een frikandel ook in een koekenpan kunt bereiken, denk ik dat je die ook kunt ´bakken´ in de actifry.

ik ben lid van de consumentenbond. Dit zeggen zij erover:


Testresultaat Tefal Actifry: gezonde friet bakken?

We maakten diepvriespatat klaar in de Actifry en een gewone friteuse van Tefal. Verse patat (aardappelschijfjes) maakten we ook klaar in de Actifry en vergeleken we met de gewone friteuse en een oven. Kan de Actifry werkelijk met een lepel olie lekkere, en gezondere, patat klaarmaken?

* Testresultaten patat
* Testresultaat verse patat
* Voordelen van de Actify
* Nadelen van de Tefal Actify
* Conclusie
* Te koop:

Testresultaten patat

In de gewone Tefalfriteuse is in deze test 750 gram diepvriesfriet in 11 minuten klaar – inclusief opwarmtijd. De Actifry doet daar 25 tot 30 minuten over. De apparaten gebruiken evenveel stroom. De patat uit de Actifry is mooi bruin, maar niet zo lekker knapperig als patat uit de friteuse. De frietjes uit de Actifry hebben 5% vet en die uit de friteuse 15%. De Actifry maakt patat dus inderdaad 50% minder vet klaar.
omhoog
Testresultaat verse patat

Bij het bakken van verse patat (aardappelschijfjes) is de Actifry vergeleken met zowel een oven als de friteuse. De oven bakt nog minder vet dan de Actifry, maar gebruikt wel meer energie. De friteuse heeft de schijfjes het snelst klaar, maar voor snelheid en vetarm bakken moet u de Actifry hebben. En de aardappelschijfjes zijn ook best lekker.
omhoog
Voordelen van de Actify

* Het apparaat maakt weinig geluid.
* Geen frituurlucht.
* Mogelijkheid om vetarm eten te bereiden.
* Geen voorverwarming nodig.
* Handleiding met tabellen voor de bereidingstijd van verschillende soorten voedsel.

omhoog
Nadelen van de Tefal Actify

* Reiniging van het deksel is lastig.
* De kleine greep wordt te heet en de knoppen worden tijdens de bereiding ook erg warm.
* Sommige producten, zoals oliebollen en kroketten, kunnen niet in de Actifry.
* Bereidingstijd van voedsel is langer dan bij gewoon frituren of in de oven.

omhoog
Conclusie

Met de Actifry is het mogelijk om vetarm patat te bereiden. Het resultaat is aardig, maar niet hetzelfde als gefrituurde patat. Die is knapperiger. Ook kan de Actifry een friteuse niet helemaal vervangen, omdat er bijvoorbeeld geen oliebollen en kroketten in gebakken kunnen worden.
omhoog
Te koop:

Voor €199 bij onder andere Media Markt en Blokker.

@Paschal75 wrote:





Tefal bedoel je denk ik ? :wink:



Kennissen van ons hebben hem en die vinden hem volgens mij

helemaal geweldig.



Heb je al gebruik gemaakt van google en gekeken bij kieskeurig.nl bijvoorbeeld?




Ja, die bedoel ik inderdaad.

Ik heb zeker gegoogled en daar kom je wel wat informatie tegen natuurlijk.

Maar ik lees toch graag de eventuele ervaringen van de dames hier. :wink:



Blue_fairy, bedankt voor de testresultaten.



Ik vind het wel een nadeel dat je er geen kroketten en bitterballen in gebakken kunnen worden.

Dat zijn dan toch wel de snacks die we hier graag hebben.



Ik denk er nog even over na en als er meer gebruikerservaringen zijn dan lees ik ze graag. :wink:

Ik ben zelf niet zo’n fan van zo’n dubbele frituurpan. Want volgens mij moet je daarin bakken met de deksel eraf.

Wij hebben een gewone friteuse, lekker bakken met deksel erop (met filter dus)

Ik ken helemaal niemand met zo’n pan.

zou ook niets voor ons wezen, je kunt er geen eens kroketten in bakken zo te lezen. En dan neem ik aan ook geen bitterballen (lievelingshapje van hub)



Wij hebben zo’n ouderwets pannetje voor op het vuur, wat jij in de eerste alinea beschreef en dat bevalt ons perfect :thumbup: