wie heeft er ervaring met cryo-tp en estradiol?

Wij krijgen -als alles goed gaat- binnenkort een cryo terugplaatsing.

Ben inmiddels begonnen met de estradiol, waar ik tot nu toe geen last van heb.

Nu is het zo dat ik tot de tp gewoon géén controle echo’s krijg. Vind het zelf vreemd want er was ons iets anders verteld tijdens de intake. Maar al 2 keer de poli gebeld en ze verzekeren me dat het echt niet nodig is. Ben gewoon bang dat mijn bms niet dik genoeg is en dat de tp dan dus niet kan plaatsvinden, waardoor onze cryo’s (de enige die we hebben) misschien wel in de prullenbak belanden :frowning:



Wie o wie heeft er ervaring mee (en kan me hopelijk geruststellen :shifty:)

Helaas geen ervaring, maar ik hoop dat alles gewoon goed gaat!

Estradiol, is dat toevallig hetzelfde als Progynova?



Want dat heb ik wel gebruikt bij mijn cryo-terugplaatsingen.



Kreeg een heel schema mee. Moest de Progynova vanaf dag 1 of 2 (mocht zelf kiezen) slikken. Daarna kreeg ik rond dag 12 een echo. Daarbij werd gekeken of mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg was. (Zo niet, dan moest ik nog langer doorgaan met de Progynova en werd tevens de dosis ervan verhoogd.)



Was het baarmoederslijmvlies dik genoeg, dan werd de cryo-tp ingepland over een halve week later ongeveer. Een paar dagen voor cryo-tp moest ik ook beginnen met de Utrogestan.



Toen ik uiteindelijk zwanger bleek, moest ik zowel de Progynova als de Utrogestan nog tot 12 weken gebruiken volgens schema van het ziekenhuis (UMCG).



Maar jij krijgt dus helemaal geen echo om je baarmoederslijmvlies te checken?

Ja Marlia, dat heeft dezelfde werking als progynova.

Inderdaad dacht ik dus dat ik net als jij, nog een echo zouden krijgen om het bms te meten, maar dit wordt dus niet gedaan. Dat is toch gek? Lijkt mij dat iedereen anders reageert op die medicatie, dat is bij een ‘verse’ poging ook. Zal misschien een zeur zijn, maar heb nu toch de neiging om nog een keer naar de poli te bellen :think:

Verder gaat het bij mij trouwens zo ongeveer hetzelfde.Geloof alleen niet dat ik de utrogestan door moet blijven gebruiken als blijkt dat ik zwanger ben. Dat was bij onze eerste ‘verse’ poging ook niet. Weet wel dat er veel verschillende behandelmethodes zijn, maar het is toch verwarrend?