Hoi iedereen,
het is een tijdje geleden dat ik gepost heb hier en eerlijk gezegd had ik ook niet gedacht om na zo’n tijd met zo’n vraag als deze weer hier te zijn maar ik ben er wel behoorlijk nieuwsgierig naar of er ook maar één persoon is die hier ook ervaring mee heeft of dit wel eens gehoord heeft… Hier komt mijn korte situatieschets:
Mijn man en ik hebben 2 kindjes van bijna 4 en 1,5 (gewenst én “gepland” al vind ik dat een stom woord omdat je het niet kan plannen) en mijn man heeft zich, ongeveer een jaar geleden, laten sterilliseren (en volgens het zkh. is die ingreep prima gelukt, geen levende zaadcellen meer). De uroloog, een behoorlijk ervaren arts, heeft hem verzekerd dat het een zo definief mogelijke sterillisatiemethode was dus een zwangerschap in de toekomst leek 'm wel heeeel sterk… Daarnaast heeft mijn man in 2007 teelbalkanker gehad waarbij 1 bal geheel verwijderd is. Je zou dus zeggen dat zijn vruchtbaarheid zo’n beetje -1000% zou moeten zijn
Maar nu is het geval dat ik (normaal gesproken een cyclus van 31-35 dagen, iig nooit langer dan 35 dagen) nu al op de 40 dagen cyclus zit :shock: (nog nooit gehad buiten zw.schap om) en nog geen voortekenen van ongesteldheid heb… Laatst nog naar de ha geweest omdat ik een paar keer een zeurende pijn in mijn onderbuik had, buik onderzocht, niks geks aan de hand. Daarbij heb ik behoorlijk veel afscheiding en geen lichte gewichtstoename (wat ik normaal gesproken altijd een paar dagen heb, net voordat ik ongesteld moet worden). Ook geen stress gehad afgelopen maand, ik weet dat daardoor de ongesteldheid ook iets langer kan uitblijven maar dat kan bij mij dus echt niet… En ik ben toch écht niet met iemand anders het bed ingedoken, ik zou nooit willen! Ik ga morgen hoe dan ook voor alle zekerheid een testje halen maar van de ene kant: kom op, een sterillisatie én nog maar 1 “zaadfabriekje”, dan zou de kans toch nihil moeten zijn!!! :roll:
Heeft er iemand ooit gehoord van een zwangerschap na zo’n superdefinitieve sterillisatie én mbv maar 1 zaadbal, of weet iemand wat er dan anders nog met me aan de hand kan zijn?? Het blijft me nu bezighouden, ik vind dit zooo vreemd!! Er gaan me soms gekke dingen door mijn hoofd heen, zoals een tumor in mijn baarmoederhals die ervoor zorgt dat het menstruatiebloed niet meer weg kan en zo maar dan zou de ha toch ook wat gevoeld moeten hebben een week geleden…?? Hellup please…
Liefs Jen
Jeetje, heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Lijkt me ook wel een kans van 1 op 1000.000 toch?
Of je gedachten zou kunnen kloppen,daar heb ik ook geen ervaring mee,maar wat wel in me op komt is eventueel een vervroegde overgang. Dat zou dan allemaal aannemelijker klinken,dan je eerste gedachten…
Veel succes en sterkte! Anders toch even de HA voor een onderzoekje. Weet niet of je al voorbij de 30 bent al eerder een uitstrijkje hebt gehad.
Misschien kan dat helderheid geven…
Hee meid, Geen ervaring met sterilisatie van de man, wel emt teelbalkanker. Mijn vriend heeft dat nu inmiddels uhmm… 9 jaar geleden ook gehad, 1 bal direct weg geopereerd en daarna gelukkig geen behandelingen meer nodig gehad, alles met een sisser afgelopen. (Wel voor zekerheid kwakkie ingevroren, ook in verband met behandeling ivm te snelle schildklier, n.v.t. in dit verhaal ) .
De uroloog zei destijds dat het met de kans op zwanger worden in principe geen probleem zou zijn, omdat ook 1 gezonde teelbal voor voldoende goede zaadcellen zorgt. Daar hebben we echter nooit echt op vertrouwd/zijn we niet echt vanuit gegaan en hadden gedacht dat zwanger worden van nummer 1 eerder lastig of onmogelijk zou zijn, maar dat was na een maand al raak . :shock: Ook nummer 2 was zo verwekt.
In jouw geval zou die ene zaadbal dus best “wat” geproduceerd kunnen hebben als je toevallig niet nét tot degenen behoort waarbij de sterilisatie 100% zeker is gelukt. Het zou heel toevallig zijn en een zeer kleine kans, maar die is dus wel aanwezig als je sowieso naar het teelbalkanker verhaal.
Succes mogen met testje halen, ik ben wel benieuwd wat eruit komt. Hopelijk is het toch alsnog een late lange cyclus, als het eigenlijk niet de planning was. En maak je nu nog niet helemaal gek met tumoren en dat soort dingen, de HA zou het vast opgemerkt kunnen hebben. Mocht je test negatief zijn, gewoon alsnog weer een afspraak maken en je laten doorverwijzen naar een gynaecoloog.
:hug:
maak jezelf niet gek met gedachtes aan tumoren e.d. (dit levert je behoorlijke stress op, waar je ongi door kan uitblijven), maar bezoek idd gewoon je huisarts om uit te zoeken waarom je nog niet ongi bent, overgang is misschien een optie, dat kan door bloed te prikken vrij snel bekeken worden.
sterkte!
Hey meiden,
dank voor jullie antwoord :-* . Vandaag een testje gehaald en zoals verwacht hartstikke negatief… Op zich alleen maar fijn aangezien we als gezin met 2 kindjes voor ons gevoel al compleet waren, we hebben niet voor niks besloten tot sterillisatie van mijn man… Maar nu is er dan blijkbaar iets anders aan de hand met mijn lijf en ik weet niet wat, en dat is een rotgevoel …Ik heb nog nooit een cyclus van langer dan 35 dagen gehad en zit nu op de 41 dagen… Wel zei een vriendin net aan de telefoon dat het misschien ook iets te maken kan hebben met het feit dat ik veel afgevallen ben in de laatste 9 maanden (29 kilo), dat dat misschien iets met mijn hormonen gedaan heeft. Ik heb iig een afspraak gemaakt met de ha voor morgen en hoop op verder onderzoek, we zullen zien. Voor nu is het afwachten…
:-* Jen
@jensie wrote:
Wel zei een vriendin net aan de telefoon dat het misschien ook iets te maken kan hebben met het feit dat ik veel afgevallen ben in de laatste 9 maanden (29 kilo),
Ja hoor dat kan heel goed! Forse gewichtsafname beinvloed je cyclus!
Jensie, :shock: 29 kg :shock:
Wat goed van je meissie!!! :dance:
Je verhaal is idd minder, maar kan heel goed van je gewichtsverlies komen hoor!
Hoe gaat het verder met je? En met de kiddies?
:-*
jensie… ik heb voor 5mnd geleden gewoon 1 maand overgeslagen.
ik maakte me ook zorgen (niet dat als ik zwanger was geweest maar omdat ik rontgenfoto;s heb moeten laten maken)
en heb het hier op kok ook nagevraagd en een mnd mama (is dok.ass.) zei tegen mij dat het wel eens voorkomt dat je gewoon 1 cyclus overslaat)
maar afvallen kan een oorzaak zijn.
maar als je het niet vertrouwd gewoon naar de ha gaan… :hug: