wie heeft er eenreceptje voor me?

ik wilde vanavond roerbakmie eten,maar heb de roerbakmie zelf niet in huis. ik dacht dat ik het nog had…



beide ventjes hebben verhoging en zijn niet in hun beste doen. Dus heb niet zo’n zin om ze in de auto te zetten en boodschappen te doen



ik heb

kipfilet, chinese roerbakgroenten

als ik daar rijst bij doe, dan moet iknog iets hebben om het beetje smeuig te maken

normaal doe ik wel eens gewoon wat bouillon met kruiden…



maar weten jullie misschien nog iets anders lekkers?

ik pleur overal ketjap bij maar dat bedoel je vast niet :wink:

ik pleur overal ketjap bij maar dat bedoel je vast niet


Altijd goed....
  1. flinke scheut ketjap, wat citroensap, theelepel(tje) sambal.


  2. met pindasaus. Zelf maken: pindakaas, ketjap, water en evt. wat sambal en suiker.


  3. flinke scheut chilisaus


  4. pizza laten bezorgen of afhaalchinees of patatjes en dit morgen opeten

@Mutti wrote:

1) flinke scheut ketjap, wat citroensap, theelepel(tje) sambal.



2) met pindasaus. Zelf maken: pindakaas, ketjap, water en evt. wat sambal en suiker.



3) flinke scheut chilisaus



4) pizza laten bezorgen of afhaalchinees of patatjes en dit morgen opeten




allemaal heel goed… maar citroensap ontbreekt… is op gegaan en dat is zo typisch iets dat ik vergeet te kopen steeds, pindakaas heb ik net meegenomen naar mijn werk omdat ik vergeten was beleg te kopen en dat nog had staan… en chilisaus heb ik eigenlijk nooit… :think:

moet toch mijn voorraad kast weer eens aanvullen :wink:



en patatjes hadden JP en ik gisteren al. Merijn at bij mijn ouders en we zijn op dinsdag altijd laat, dus woensdag is bij ons meestal patat dag… dus om nu 2 dagen achter elkaar te eten is ook niet zo goed he :mrgreen:



valt weinig mee te beginnen met mijn voorraad op het moment hihi :mrgreen: :oops:

Hmmmm… even bij de buren aanbellen en kijken wat zij hebben staan?



Je kunt ook wat gemberpoeder erbij doen ipv citroen. Is ook lekker, maar je moet er wel van houden natuurlijk … en in huis hebben :wink:

Heb je ook pasta ipv rijst? Een flinke scheut ketchup erdoor, evt. een blikje geconcentreerde tomatenpurree of saus (als je dit hebt), wat kruiden (italiaanse) en wat kaas raspen en klaar ben je.

rijst ipv roerbakmie. Of heb je de kruidjes daarvan ook niet in huis?



dan weet ik nog wel een alternatief:



groentjes bakken met een beetje knoflook (alleen als je daarvan houd), scheutje azijn, schepje bruine suiker, beetje sambal, jammie jammie.

Sausje is dunner dan die pakjes-sausjes, maar wel lekker. Je kan de azijn en suiker blijven toevoegen tot je de lekkere combi gevonden hebt… (de ene is nou eenmaal zuurder of zoeter van smaak dan de ander).



Smakelijk eten!



ik vergeet de kipfilet (omdat ik die vanwege een vega-mannetje altijd apart klaarmaak). Die kan je dus voor de groentjes in de pan mikken he… knof, peper zout erbij, als de kip bruin is, groente erbij… en dan wat ik net schreef…