Wie heeft er een stenen vloer ? ( leisteen ? overtuig me)

Wij hadden ook nogal wat m2 nodig (70 m2) maar we zijn er heel blij mee.

We hebben al een houten vloer en laminaat gehad in ons andere huis, maar dat vonden we geen succes!

Thanks allemaal voor het meedenken.

Ik vind het wel moeilijk hoor.

de vloerverwarming denk ik dat het dus geen frezen wordt maar krimpnetten en specie, dat lijkt me het handigste.

Ik moet dus even kijken hoe diep de vloer is want ik wil geen gedoe met deuren en mijn keukenblok.

de tegel ben ik nog niet uit.

Leisteen vind ik mooier, maar ik ben bang voor de krassen,

Keramisch is onderhoudsvriendelijker, maar ook de krassen :think:

Zucht…vind het moeilijk…

Oh Jennifer, de vloerverwarming wil ik als bijverwarming. :wink:

Hert wordt ongeveer zo’n 40 m2

keramische tegels krassen niet… tenzij je vaag spul haalt misschien.

Waarom ga je anders niet een keer bij een natuursteen leverancier kijken. Kan je vloertjes zien liggen, en zie je ook hoe het krast.

Voor ik met verlof ging lagen er ook leistenen vloeren in Bleiswijk :mrgreen:

ze kunnen altijd een offerte voor je maken (vrijblijvend)

Thanks Marijke

Ik ga binnenkort eens even snuffelen :smiley:

:-*

tentijde dat wij op zoek waren naar de juiste vloer, was ik net zwanger van Carmen. In die tijd had ik ook erg veel last van de misselijkheid.

Iedere keer als ik zo’n grijze stenen vloer zie…zoals die al een paar x op foto voorbij is gekomen, wordt ik dus min of meer weer lichtelijk misselijk. Zo stom!

Hahahah dat heb ik dus met Brise Toiletverfrisser :wink:

:sick: ook zoiets…die kon ik niet luchten of zien…maar dat heb ik nu niet meer…die vloeren wel

Nou ik ben er deels uit…

de vloerverwarming wordt toch middels frezen gedaan :roll: 8)

Dat is qua werkhoogte het handigste, en het wordt hoofdverwarming, de radiatoren zijn inmiddels beneden afgedoptt…

maar…

Wie kan me overtuigen dat met een kind, en regelmatig honden over de vloer en het zelf leggen, leisteen wel verstandig is.

ik denk dat keramisch wel steviger is, maar minder mooi vind ik zelf.

Wie heeft er dus nog meer leisteen en wie kan mij overtuigen ?

ik las het topic weer en mijn maag zei spontaan :sick:

whahaha blijft grappig

whahahahah

zal ik even een brise topicje ook openen dan :smiley:

:sick: :naughty:

Wij hebben braziliaans leisteen en zijn er heel tevreden mee. Het ligt bij ons in de keuken en in de hal. Zelf gelegd. Je ziet dat het echt een natuurprodukt is, je legt het op het oog en niet met kruisjes.

Wij zijn er heel blij mee.

Succes met je beslissing

Juudje

ik wil ook voor brazilliaanse lei gaan ; blackberry

Hoe is het met krassen en met vlekken ?

En is het onderhoud niet tijdrovend ?

We hebben de knoop doorgehakt, we gaan voor de brazilliaanse leisteen black berry ;

Ik kan niet wachten !!!

Maanden geleden heb ik ooit eens dit topic gelezen. Nu zitten we zelf met de vraag.

Wij twijfelen nog tussen een eikenhouten vloer, zonder vloerverwarming en tegels/leisteen met vloerverwarming.

Het punt is dat we in de woonkamer een houten ondervloer hebben en in de keuken een betonnen. Dat wordt nu doorgebroken en gelegd met 1 vloer. (de keuken moet ook nog gepaatst worden.)

Iemand nog tips, adviezen of overwegingen?

Ik heb inmiddels de vloer…

het is een prachtige vloer, echt ben er heel blij mee !

Het enige nadeel is dat het al wel wat krasjes heeft…

Maar het is en blijft natuursteen.

de krasjes, misstaan ook niet, omdat de vloer verschillende kleur en reliefnuances heeft.

de vloerverwarming hebben we nog niet hoeven gebruiken met dit weer :smiley:

@Anne-marie wrote:

Wij hebben ook zwarte lei, het heet Mustang dacht ik. Wij hebben het toen hij net lag een keer met een goedje puur gecoat, en nu doen we iedere keer met dweilen een scheutje van dat spul erin.

Hartstikke fijne vloer, je ziet er bijn niets op. Wel moet je rekening houden dat je van schuivende meubels, witte strepen krijgt, geen krassen, met dweilen verdwijnt dat weer.

Precies hetzelfde hier en supervloer!!! Ook wij dweilen met spul van h?g of zoiets, en krassen van meubels verdwijnen dan. Verders zie je er bijna niks op, juist bij ons niet omdat we een grove lei hebben.

Enne nog leuke tip…wij hebben buiten ook zoiets laten leggen, ook grof en daardoor loopt binnen mooi door naar buiten (over hele breedte schuifpui) en lijkt de tuin groter. Ook buiten is t erg mooi!

Zou zker voor lei gaan, ken mensen met gladden gewone steensoort ook grijs, maar daar zie je dus veel meer op.

Succes!