Wie van jullie gebruikt zwangerschapsgranules van VSM en heeft er ook daadwerkelijk baat bij? Als je ze hebt gebruikt: alle ervaringen zijn welkom.
Ik ben al misselijk sinds de 3e week van mijn zwangerschap (toen ik dus officieel nog niet wist dat ik zwanger was). Het begon met alleen eind van de middag en 's avonds, maar sinds vorige week is het echt de hele dag door. Ik word er mee wakker en ga er mee naar bed.
Afgelopen zaterdag heb ik die zwangerschapsgranules gekocht maar ik voel me nog even beroerd als die dagen ervoor.
Verder probeer ik alle tips ter harte te nemen: kleine beetjes eten, ieder uur iets eten, weinig vet, 's morgens voor het opstaan etc. etc. Het lijkt echt niet te helpen.
Ben benieuwd of jullie positieve(re) ervaringen hebben!
Ik heb ze gebruikt en sorry geen positieve reactie van mijn kant. Weet niet wat er in dat spul zit, maar 3 dagen nadat ik het begon te gebruiken, raakte mn maagslijmvlies zo ernstig geirriteert dat ik uiteindelijk aan de medicijnen voor mn maag zat via het ziekenhuis. Volgens hun een intollerantie voor de bestanddelen van de granules, voor mij genoeg reden er ver vandaan uit de buurt te blijven
Ben je naast de misselijkheid ook veel aan het spugen of niet? Dan zou je nog emesafene kunnen proberen. Sterkte :hug:
Ik heb ze ook geprobeerd maar bij mij hielpen ze ook niet. Zelfs niet toen ik elk uur eentje nam.
Helaas heb ik verder geen nieuwe tips voor je. Ik zie dat je al veel geprobeerd hebt. Bij mij was er ook niks specifieks dat hielp tegen de misselijkheid, ik had er ook de hele dag last van.
Gelukkig is het bij mij met 16 en 18 weken vanzelf overgegaan. Ik hoop dat het bij jou ook snel over is.
Hier hielpen ze ook niet :roll:
kost wel iets van 14 €
maar goed, als je echt er zo ziek van bent dan probeer je wat.
pas na 11 weken was de misselijkheid nog bij vrlagen, nu heeeel af en toe na het eten nog ietsje.
xx
Ik heb het idee dat ik er wel baat bij gehad heb, maar ik nam er op slechte dagen wel elk uur 2 of 3. Nu heb ik er al een week ofzo niet meer aan gedacht, teken dat het beter met me gaat, maar het flesje was ondertussen toch al bijna leeg.
Als je ook veel moet overgeven denk ik niet dat je die granules moet nemen, maar naar de ha of vk moet gaan.
Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet zeggen dat het vandaag eindelijk een beetje beter is gegaan. Althans… na een uur of 12.00 dan. Vanmorgen was het weer :sick: :sick: :sick:
Niet overgeven gelukkig, maar vreselijk misselijk…
Ik blijf maar volhouden met die granules. We zien wel!
Heb ze ook gebruikt maar niet het idee gehad dat het echt wat deed.
Merkte weinig verschil in de momenten dat ik ze wel of niet innam was gewoon altijd misselijk :sick:
Ik verbaas me er iedere dag weer over dat zo’n klein frummeltje zoveel ellende kan veroorzaken. Wat is het toch een wonder!
Ik heb de granules van een vriendin gekregen.
Bij mij helpen ze ook niet.
Maar ik twijfel dan ook al als ik zo’n korreltje zie. Je kan ze net zien met blote oog, en dat zou dan iets moeten doen aan die hardnekkige misselijkheid… :wall:
bij mij hielpen ze niks…
Ik ben bij Jinthe tot en met 6 maanden kotsmisselijk geweest.
Bij Lotte tot de dag van de bevalling misselijk en elke ochtend overgeven.
Maar dat wil je misschien liever niet weten :roll:
Sommigen hebben baat bij Gember (thee, koekjes,…) ik werd er alleen nog misselijker van zo vies vind ik het.
Er zijn ook lollies… preggiepops… geen idee of ze helpen
Er is ook een echt medicijn, weet de naam niet meteen, hebben sommigen wel baat bij. (ik helaaas ook weer niet).
Blijf eraan denken… over een kleine 9 maanden ben je ervan af…
Hier ook niet geholpen…
Napoleon citroenballen hielpen bij mij wel goed.
:mrgreen: !
Ik weet het ook niet… Het is gewoon niet anders…
Een paar dagen geleden was de misselijkheid even wat minder… Werd ik ook niet vrolijk van, want ik begon me meteen zorgen te maken!
Sinds gisteren is het weer in alle hevigheid terug… Aan de ene kant opgelucht maar aan de andere kant. Bah bah. Wat een rotgevoel!
Ik ga er maar van uit dat het nog heel lang gaat duren, want zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder zijn tot aan de bevalling misselijk geweest. Het zegt dan wel niet dat het bij mij ook zo moet gaan, maar ik kan er maar beter vanuit gaan!
Hoi,
in het begin hielpen ze wel, ging niet meer 3 keer per dag over de pot. Helaas pindakaas na 2 weken was het over en daar gingen we weer iedere ochtend en avond. Ben nu bijna 12 weken en volgens de gynaecloog nog even afwachten tot na de 12e week anders kan ik er wat voor krijgen. Naast mijn bed heb ik nu energierepen liggen en dat helpt wel voor smorgens. Verder heb ik gemerkt dat nu ik gestopt ben met avondeten en pas wat eet (boterham) als ik echt trek krijg het wel binnen blijft. Wellicht een probeerseltje. Ook wel gehoord van gemberthee. (getver, lust geen gember)
Wellicht heb je er wat aan, maar je kan altijd naar je ha gaan om er wat tegen te krijgen
groetjes
Judith
Nou er heeft zich hier een boel afgespeeld de afgelopen twee weken…
Ik ben namelijk zo beroerd geworden dat ik al anderhalve week ziek op bed lig. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat misselijk en iedere dag een aantal keer overgeven.
Gelukkig had ik vorige week vakantie, maar deze week heb ik dus ook niet kunnen werken. Zolang ik me maar rustig houd, gaat het wel. Maar voor de klas staan op deze manier: noway!
Van de huisarts heb ik Emesafene zetpillen gekregen, maar die hielpen voor geen meter. Had zelfs de indruk dat ik ongeveer 1,5 uur na die zetpil iedere keer moest overgeven. Plus dat ik er buikpijn van kreeg. Ben er dus maar weer meer gestopt want iets anders kon/wou hij me niet voorschrijven. Het leek daarna een dag of 2 wat beter te gaan, maar helaas is het weer in volle hevigheid terug.
Vandaag ga ik naar een homeopaat. Wellicht dat zij iets voor me kan betekenen… Kan het zo niet uitzingen tot de 12, of misschien wel 16 weken, of misschien nog wel langer… Word er helemaal moedeloos van…
Balen zeg dat je zo beroerd ben. Helaas kan ik er over meepraten. Emesafene hielp bij mij trouwes ook niet. Niets hielp (of helpt moet ik zeggen).
Hou het wel goed in de gaten allemaal. Zolang je nog vocht binnenhoudt gaat het goed. Ik kon op een gegeven moment zelfs geen slokjes water meer binnenhouden en moest opgenomen worden. Dus als het eten niet meer gaat probeer dan heel de dag door wel kleine beetjes water te drinken. Als dat niet meer gaat dan de vk of ha waarschuwen!
Succes en beterschap!
Sterkte Ellentje !! Hoe is het nu ?
Ik weet hoe het voelt, heb het zelf ook heel erg (nog steeds) en ben uiteindelijk ook in het ziekenhuis belandt !
Je zou nog Nux Vomica van Dr. Vogel kunnen proberen, misschien dat het een beetje helpt ? En anders inderdaad naar de ha !
Ik heb woendag iets homeopatisch gekregen en zowaar een hele goede dag gehad. Donderdag en vrijdag was het weer helemaal niks.
Maar… gisteren en vandaag moet ik zeggen dat het goed gaat! Gisteren helemaal niet overgegeven en vandaag ook goed begonnen.
Heb ook eindelijk eens wat bij kunnen tanken qua slaap omdat ik niet om 6.00 uur kotsmisselijk wakker ben geworden.
Merk wel dat ik erg snel moe ben. Gisteren bv de vaatwasser in/uitgeruimd en daarna gewoon bekaf! Nu maar hopen dat het goed blijft gaan. Wel veel misselijk hoor, maar niet meer overgeven en dat was juist het ergste. Ik duim voor iedereen die hetzelfde meemaakt. Het is echt verschrikkelijk!