Wie heeft er antwoorden?

Ik ontving de onderstaande vraag met het verzoek dit anoniem te plaatsen:



@**** wrote:

Hallo dames,



Hoewel ik het zelf al idioot genoeg vind dat ik hiermee bezig ben zou ik toch graag willen weten of er mensen zijn die dit herkennen of iets soortgelijks hebben meegemaakt?



We hebben al een kindje, en willen er in de toekomst graag nog 1 bij. Ik gebruik geen pil, alleen condooms, maar omdat we die zat zijn doen we het al maanden zonder als ik bijna ongesteld ga worden en daarna nog 1 of 2x. (weten uiteraard dat de kans op een zwangerschap er op deze manier is, maar zou nu ook meer dan welkom zijn)



Ik heb tot dusver gewoon maandelijks een menstruatie gehad, normaal is bij mij altijd 1-2 dagen wat oud bloed met afvegen, dan 3-4 dagen ongi en dan nog 1 dag weer beetje oud bloed. Echter afgelopen maand heb ik eerst 4 dagen minimaal bloedverlies gehad, meeste oud bloed en 2x beetje helderrood. Pas na 4 dagen werd ik ongi, maar dat was na 2 dagen weer helemaal weg, en de tweede dag was al niet zo rood meer, maar meer roze zeg maar.



Ik heb op dag 4 van het weinige bruinverlies getest, aangezien ik ook helemaal geen puistjes had, deze was alleen een kleurloos lijntje op te zien (als je heeeeeeeel goed keek).



Omdat ik het na de ongi toch vreemd vond dat het zo kort was geweest, voor de zekerheid nogmaals getest, (zaten er 2 in de verpakking) en hier was absoluut geen lijn op te bekennen hoe goed ik hem ook heb bestudeerd. Dus uitgegaan van niet zwanger zijn.



Het rode bloedverlies is nu iets meer als 2 weken geleden ongeveer.

3 dagen geleden had ik veel last van mijn rug, moe gevoel in benen en zo’n vervelend zwaar gevoel in mijn onderbuik als of ik ongi moet worden.

Ik denk dat ik toen mijn eisprong had achteraf, dus me voorgenomen om er volgende maand op te letten wanneer ik het heb, en of dat dan idd van de eisprong zou kunnen zijn.



Nou komt alleen het meest rare, en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Je hoort weleens zwangerschappen die niet, of al vrij ver gevorderd pas worden ontdekt, zijn daarvan hier misschien ervaringsdeskundigen?



Ik heb namelijk sinds zondagavond geregeld een bepaald gevoel in mijn buik, wat ik alleen herken als de bewegingen van de baby in mijn vorige zwangerschap :shifty: :shock: En dan niet het geschop, maar meer de "schuivende en duwende bewegingen van een kindje in je buik.

Aan de buitenkant voel ik niks, maar ik ben dan ook voorzien van een aardig stootkussen aan de buitenkant dus vorige zwangerschap duurde dat ook vrij lang. :wink:



Ik verklaar mezelf voor gek, omdat het toch praktisch niet kan, aangezien ik negatief heb getest én maandelijks bloed ben verloren.

En als je een kindje gaat voelen op deze manier dan ben je toch al wel een paar maanden zwanger. :shock: Ik zie mezelf niet echt naar de huisarts gaan met dit verhaal nu, maar ja, je hoort weleens mensen die ineens gaan bevallen, en dat blijft nu toch aan me knagen zeg maar.



Dus zijn hier mensen die er laat achter kwamen, hoe kwam je er dan achter?

Of zijn er mensen die dat gevoel in hun buik herkennen, en was het iets anders dan een zwangerschap?



Ik blijf liever even anoniem, ivm meerdere bekenden op dit forum. :angel:

Vast bedankt voor de moeite dit te lezen en hopelijk herkend iemand dit.

:-*

Hoihoi



Vervelend he, als je jezelf zo onzeker maakt.

Ik heb het ook gehad, weinig bloedverlies, veel klachten die leken op zwangerschap en zelfs beweging die ik dacht te voelen.

Uiteindelijk bleek ik niet zwanger te zijn, dat is door zeven :oops: testen bevestigd en daarna kreeg ik wel weer een grote ongi.

Doe een keer een duurdere test, bijv zo’n clearblue digitale. daar kun je niet om heen.



En de kwaaltjes? veel kan horen bij een eisprong. en als je heel erg op je lijf let, kun je je van alles aan’denken’.

En die beweging? dat bleken overactieve darmen te zijn, Ik zweer dat het net zo voelde als een schuivende baby.



Veel succes!

Mijn ongesteldheid is na Mirthe nooit meer normaal geworden.

ik vloei gewoon amper.

Dat geschuif herken ik wel…ooh de eerste keer heb ik gelijk een zwangerschapstest gehaald.

Die was negatief en ik denk dus dat het mijn darmen zijn :angel:

Ik kan alleen zeggen dat ik het geschuif, geduw e.d. erg herken…en TOCH redelijk zeker ben dat ik NIET zwanger ben…bewegingen zou (zeker bij een 2e) vanaf de 14e week kunnen voelen…om en nabij…



Dus zo erg ver hoef je dan niet te zijn,maar ik voel het geduw, geplop en getrap nu al zoveel weken (maanden misschien) wordt toch netjes elke maand ongi en ben inmiddels 7 kilo afgevallen…dit terwijl ik bij m’n 2 zwangerschappen enorm snel dik werd…

Allemaal redenen om mezelf niet gek te praten en GEEN zwangerschapstest te doen…



Bloedingen e.d worden de laatste tijd ook minder…ontzwangeren duurt soms wel even,dus heel normaal dat je tijden na je bevalling ineens een andere cyclus krijgt…hoor het wel vaker…



Ik denk dat EN een negatieve test EN geen andere kwaaltjes, verder geen reden geeft om toch te denken dat je zwanger bent…

Als dat wel zo is,dan ben je ws een zeeeeeer uitzonderlijk geval…(maar ook die bestaan…hahaha).