wie heeft een wondermiddel tegen jeuk bij waterpokken

hallo,



nou de titel zegt het al.

gisteren en vannacht was het flink raak.



ilse heeft het net twee weken terug gehad, en dat viel bij haar erg mee.

maar nu heeft ilona het ook, echt een ramp, ze heeft zo veel jeuk, ze zit er ook onder.

ik had nog van ilse van dat lotion, maar dat help niet, ook mentolpoeder helpt niet.



het is gewoon radeloos van te worden, zo veel jeuk heeft ze. en hoeveel dagen duurt het ongeveer dat het ergste er van af is.



groetjes henny

Emma heeft het nog niet gehad maar ik heb begrepen dat insmeren met calendula(n) helpt. Misschien het proberen waard? Sterkte ermee :hug:

Havermout in een washandje en dan in bad, de “melk” die eruit komt als je knijpt daar je kind mee insmeren



Succes ermee

ja inderdaad havermout, werkte super hier!!!

menthol talkpoeder van Mentho te koop bij de apotheek, werkte hier prima. sterkte



Mouse

Ietrs van de vsm,geloof calendula zalf of zoiets,te koop bjij drogist.

Hielp hier super.

Waterpokkencalendula van VSM bij de apotheek te halen, Quillan is net weer herstellende van de pokjes.

Havermout (pak kost iets van 40 cent bij AH) in een washand doen

en in bad leggen of kindje mee wassen.

Helpt echt :thumbup:



Zelf ook gebruikt bij erge jeuk :thumbup:

Idd havermout en Nestocyl creme werkt ook prima. Aniek heeft echt heel erg last gehad van waterpokken (heel veel, heel pijnlijk en uiteindelijk ook ontsoken pokjes) Die had echt geen baat bij bijv. calendulan en mentholpoeder. Nestocyl hielp wel en ik heb haar een paar keer bloot voor een ventilator gezet en dat vond ze echt heerlijk verkoelend.



Femke was er met een kleine week vanaf (had ook beduidend minder en veel minder vurige pokken als Aniek) en bij Aniek duurde het ruim 3 weken.

@Mouse wrote:

menthol talkpoeder van Mentho te koop bij de apotheek, werkte hier prima. sterkte



Mouse




Ja of van het zelfde merk de creme/zalf

ga naar de apotheek en haal een flesje ALBA zalf , das op waterbasis met kalk en munt , je stipt de pokkies aan en het verkoelt meteen en als het opdroogd drogen de pukkies mee op , me zoon heeft ze nog geen 3 weken geleden gehad en dit werkt echt helemaal prima !! hij zweert erbij , nu als hij gewone jeuk heeft vraag hij voor dat zalfje , hij heeft met dat zalfje in totaal 7 dagen last gehad binnen no time zitten er korstjes op en dan gewoon aan blijven tippen :thumbup:

Ik zweer bij calendulazalf van VSM :thumbup:

Mag je al die smeerseltjes er dan al op doen als de pokjes nog open zijn… :think:

Van die andere weet ik het niet, maar bij Calendulazalf van VSM mag dat.

Naast jeuk tegengaan, zorgt de zalf er ook voor dat de blaasjes sneller indrogen en werkt het littekenvorming tegen.



Tim en Amy hebben allebei waterpokken gehad en ontzettend heftig, dat ik echt dacht dat het nooit meer goed kwam. Maar we hebben goed gesmeerd en ze hebben er geen enkel litteken aan over gehouden.

@Rammetje wrote:

Havermout in een washandje en dan in bad, de “melk” die eruit komt als je knijpt daar je kind mee insmeren



Succes ermee


Helpt heel goed!

@dena wrote:

Mag je al die smeerseltjes er dan al op doen als de pokjes nog open zijn… :think:




Nestocyl iig wel, dat mag je nl ook gebruiken als je snijwondjes e.d. hebt.

En hoe is het nu met de kleine?

@Judith75 wrote:

Van die andere weet ik het niet, maar bij Calendulazalf van VSM mag dat.

Naast jeuk tegengaan, zorgt de zalf er ook voor dat de blaasjes sneller indrogen en werkt het littekenvorming tegen.



Tim en Amy hebben allebei waterpokken gehad en ontzettend heftig, dat ik echt dacht dat het nooit meer goed kwam. Maar we hebben goed gesmeerd en ze hebben er geen enkel litteken aan over gehouden.


Ik heb al wel de calendulancreme in huis . Dar staat niets op vermeld over waterpokken? Is dat hetzelfde als de zalf?

havermout idd… dan drogen de pokjes uit

en kheb toen van die waterpokken zalf gehaalt met kamille

Je kunt dan wel het beste de VSM Calendula kinderemulsie nemen.



Deze verkoelt en verzacht, en het helpt ook littekenvorming voorkomen als er wondjes opengekrabt worden.



Met menthol (je hebt poeder en gel), even opletten, deze is pas geschikt vanaf 2 jaar.



Verder kun je ook een zemelenbadje maken, ik geloof dat ze dat bij kruidv*t hebben.