wie heeft dit welleens meegemaakt na curretage?

het is een lang verhaal.

ik ben op 18 oktober gecurreteerd na 13 weken zwangerschap (missed abortion) alles is goed gegegaan. ik heb 2 weken nagevloeid, geen krampen en geen pijn. de dokter vond en nacontrole niet nodig.

ik had afgelopen woensdag buikkramp en begon hevig te vloeien, er kwam een stuk evengroot als een tennis bal eruit en naar mij idee was het het lege vruchtzakje achter gebleven en daarna bloedstolsels. nu nog steeds vloei ik veel en 5 dagen is nog steeds niet minder geworden.

ik heb die woensdag mijn verloskundige gebeld en het hele verhaal verteld maar ze zei dat de baarmoeder nu echt schoon aan het worden is .

ze vond controle niet nodig alleen als ik koorts krijg.

ik heb zelfs tijdens 2 bevallingen niet zo erg gevloeid.

volgens haar kan het vruchtzakje niet geweest zijn maar het was echte dikke weefsel. heeft iemand dit welleens gehad of herkent dit. ik heb me kapot gegoogld maar niks tegengekomen wat me gerust kan stellen.

iemand met zulke ervaring graag melden. ik zit er echt mee.

geen ervaring maar wi je wel even een hart onder de riem steken.

Wat ik niet helemaal begrijp van die artsen… als je er zo mee zit waarom mag je dan niet langs komen???

sterkte

Hier ook enorme onbegrip.



Ik heb eind oktober een miskraam gehad, in twee delen van een tweeling, maar in totaal heb ik wel 5 echo’s ter nacontrole gehad om te kijken of alles schoon en leeg is.



Ik zou er op staan dat je een nacontrole echo wilt, als dat jou gerust stelt. Het is wel jouw lichaam waar het hier om gaat, en daar moet je niet mee spelen…



Bellen hoor, maakt niet uit wie: huisarts, verloskundige of gyn, gewoon net zolang tot je een echo hebt!

Zeker om een echo vragen! Als niet alles weg is, bemoeilijkt dat straks een nieuwe zwangerschap.

Ik ging na mijn bevalling ‘per toeval’ naar de nacontrole (iedereen in mijn omgeving zei dat dat eigenlijk maar formaliteit was) maar toen bleek dat er nog weefsel achtergebleven was. Mijn gyn zei toen gelijk ‘dat moet eruit anders wordt zwanger worden volgende keer erg lastig’.

Nou inderdaad! Ik heb tabletten gekregen om de miskraam op te wekken en moet ook terug komen voor nacontrole wanneer het bloeden gestopt is. Vind het erg onzorgvuldig van je verloskundige…volgens mij is het ook standaard procedure dat je voor nacontrole gaat! Ik zou gewoon bellen me de gyn die de curretage gedaan heeft of anders via de huisarts verwijzing vragen.

Vind het erg raar dat je nog zo’n groot stolsel verliest, dat had volgens mij d.m.v. de curretage weg moeten zijn geweest.

Sterkte en bellen hoor!



groetjes

Ineke

ook ik ben gewoon op nacontrole geweet en dat terwijl ik bijna niet gevloeid heb. is gewoon standaard volgens mij ik zou een echo eisen

Hier ook een ‘standaard’ nacontrole gehad. Geen curettage gehad maar ook geen enorm bloedverlies oid, sterker nog ik had verwacht tijdens de nacontrole te horen te krijgen dat dat nog nodig zou zijn.

Grote ‘weefsels’ kan je baarmoederslijm zijn wat natuurlijk extreem opgebouwd is geweest, maar bij het minste geringste twijfel is een echo wel het minste wat ze kunnen doen. Sterkte!

ik heb gister mijn miskraam gehad en krijg vanmiddag al een echo om te kijken of alles goed weg is.



ik zou er op staan dat je een echo krijgt om te kijken of echt alles weg is.

dit is erg herkenbaar!!! vorige week maandag curretage gehad en de eerste 3 dagen alleen en beetje bloedverlies, daarna kreeg ik flinke buikkrampen en kwam er idd meer slijmachtig bloedverlies en tot mijn grote schrik gisteren een groot stuk iets, ik woon in t buitenland en heb ook niet echt veel info gekregen over wat is normaal en wat niet maar heb wel controle vrijdag dus ga dan ook vragen hoe en wat. vroeg me gisteren wel af wat ze nou precies wel weggehaald hebben want er komt echt veel nog uit… en echt bevorderend voor je verwerkingsproces is t niet…

Ninnoc, bij een curettage mogen ze niet teveel baarmoederslijm weghalen. Het allerbelangrijkste is dat het vruchtje/foetus weg is omdat deze de zwangerschap/verschijnselen in stand houden. Maar als ze te ‘diep’ zeg maar curetteren kun je littekenweefsel of zelfs Asherman syndroom aan overhouden. Het merendeel van je baarmoederslijmvlies zul je dus meestal op de natuurlijke manier verliezen.

Sterkte met je nacontrole vrijdag en met verwerken.