Wie heeft dit ook gehad? Vanishing twin...

Hallo meiden!

Ik heb mijn 1e echo gehad!

Ik ben iets minder ver (5 dagen) zwanger dan verwacht…

30 december was 1e dag van laatste menstruatie, dus dan zou ik met een perfecte cyclus van 28 dagen op 6 oktober uitgerekend zijn.

Ik heb na het stoppen met de pil een cyclus van 32 dagen en 1 van 34 dagen gehad, dus de termijn kan best kloppen.

Volgens de vk ben ik 7 weken en 2 dagen zwanger ipv 8 weken en uitgerekend op 11 oktober.

Het vruchtje zag er goed uit en het hartje klopte… :inlove:

Wat wel gek was, is dat er nog een wandje in mijn baarmoeder zit.

Achter dat wandje zit nog een kleine kamer.

Dat 2e kamertje is veel kleiner dan de ‘hoofdkamer’ en er zit ook geen vruchtje in.

De vk denkt dus dat het in eerste instantie een tweeling-zwangerschap is geweest.

Ik heb daar nooit iets van gemerkt ofzo, heb niet gevloeid oid.

Ik moet over 3 weken terugkomen om de termijn nogmaals te bepalen, omdat het nu nog wat vroeg was.

Ook wil ze dan kijken of het wandje dan ook weg is.

In de meeste gevallen verdwijnt het wandje volgens de vk, maar als dat niet het geval is, word ik doorverwezen naar de gyneacoloog.

Wie heeft dit ook meegemaakt en was het wandje ook weg bij de 2e of volgende echo?

Ik zou het fijn vinden om ervaringsverhalen te lezen…zou me gerust stellen, ook al zei de vk dat ik me geen zorgen hoef te maken…

Maar ja…ikke een zwangere muts zijn he… :mrgreen:

Liefs Elly.

Pegje heeft ook een vanisching twin gehad bij haar laatste zs.

Ik zal haar even op dit toppic wijzen.

:-* Wendy

hoi elly , wendy zei datik even hier moest kijken ,

en ikheb inderdaag een vanishing twin gehad, achter af blijkt dat ik het ook al bij mijn oudst egehad heb , maar daar was ik minder ver bij , maar nou bij mijn jongste begon ik met 7 weken te vloeien , en met het vruchtje was alles goed , ik zag in het 2de zakje wel een deel van een vruchtje zitten in d emaak zeg maar, maar wa sniet goed doorgegroeid,

ik heb 5 maanden heeeeeeeeeeeel veeel gevloeid als of ik een kraan open had staan zo veel bloed verloor ik , ik ben dan ook doodsbang gewoost bij beide zwangerschappen , maar steeds was alles wel goed met mijn dochter ,

als je wat weten wil vraag je het maar :-* sterkte

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties.

Pegje, klinkt behoorlijk heftig dat bloedverlies zeg!

Nou, hier heb ik dat dus niet gehad.

Er waren ook geen resten van een vruchtje, alleen maar een soort van scheidingswand.

Verdween die wand bij jou ook of niet?

Liefs Elly.

Ik heb geen vanishing twin gehad, maar wel een missed abortion waarbij

er op de (2e) echo eigenlijk al niks meer terug te vinden was.

De vk vertelde toen dat dit gebeurd als het vruchtje maar lang genoeg in

het vruchtwater ligt. Het ‘lost op’. Klinkt wat cru, maar het gebeurt wel zo.

Als het bij jou al vroeg in de zwangerschap is gebeurd, dan zou het dus

moeten kunnen.

Ik heb het ook 2 keer gehad,

Twee keer heel pril, met 7 weken beide keren een paar dagen licht bloedverlies gehad, en op de 8 weken echo beide keren niks meer te zien.

bij mij zag jeop de echo eigelijk dat de zakjes steeds verder van elkaar weg trokken , ik heb wel een foto maar ik kan hem niet verkleinen

bij mij ging het gepaard met veel bloedverlies, beide keren dat ik het had verloor ik zo veel bloed,

ik had na de bevalling ook een hb van nog maar 4 dus ik had in de zwangerschap al zo veel bloed verloren , en daarna bij de bevalling en dat was net te veel

maar het kan ook zijn dat het vruchtje en het zakje gewoon schoongemaakt word door je lichaam en dat het opgenomen word door je lichaam , en dan verlies je dus ook geen of weinig bloed, dat hoop ik voor je

want ik verloor bloed en zo lang blijkbaar kon mijn lichaam het vruchtje niet zelf weg krijgen , en da het door te bloeden het probeerde af te drijven

Hier mijn verhaal hoe het bij mij is gegaan"

Ik was zwanger van onze tweede…rond de 9e week een echo gehad…alles prima in orde…K. zijn moeder is er een van een tweeling en in mijn familie komt het ook veel voor ik had heeeel sterk een gevoel dat ik een tweeling droeg…dus niet,het bleek een kindje te zijn…prima in orde…

tijdens de zw.schap vaak een echt gehad bij de verloskundige,ze vond wel dat ik heeeeel veel vruchtwater had,verder niks bijzonders…

De bevalling…ik was al mjn vruchtwater al verloren…week 38…dus op naar t ziekenhuis,vlak voordat we weg gingen begonnen mijn weeen…ik lig in t ziekenhuis en de gynacoloog toucheert mij en zegt dat mijn vruchtzak nog niet gebroken is… :shock: dus wel he…zat er gewoon nog een volledig gevulde vruchtzak in…doorgeprikt en hup 3 uur later was Tycho er…de placenta komt eruit…de gynacoloog kijkt heel verbaasd en laat mij hem zien…er zitten twee moederkoeken aan…een grote van Tycho en nog een die ooit voor een ander kindje bestemd was…vandaar dus de volledig gevulde vruchtzak…in t begin van de zw,schap is dit waarschijnlijk al mis gegaan met het andere kindje,maar mijn lichaam is alles gewoon door blijven voeden…

De placenta is opgestuurd voor onderzoek…wij zijn heel blij met ons ventje…en niet echt verdrietig omdat wij niet wisten dat er nog een kindje zou moeten zijn… ik heb verder een heeel normale zw.schap gehad…

hee nomi wat vreemd joh :shock:

hebben ze nooit iets gezien met de echo’s?

Yeline is ook officieel 1 van een tweeling, op de echo’s is niks gezien. Toen de ze geboren is vond de gyn dat de placenta er raar uit zag en na onderzoek blijkt dat ik zwanger ben geweest van een tweeling. Ben zelf ook 1 van een tweeling, had nu ook weer het gevoel dat ik zwanger was van een tweeling maar op de echo was het toch eentje :wink:

Bij mij op de echo’s was niks te zien idd…alleen dat ik wel ontzettend veel vruchtwater had…kon ook bijna niet meer lopen aan t eind…mijn hele buik hing naar beneden…zo zwaar…maar verder niks bijzonders gehad…

Hallo meiden.

Bedankt voor jullie reacties.

Jee Nomi, wat een verhaal jo’h.

Wel apart van die volledige vruchtzak zeg!

Nu ik me er wat meer in heb verdiept, kom ik er dus achter dat het echt heel vaak voorkomt.

Ze maken natuurlijk tegenwoordig ook hele vroege echo’s natuurlijk.

Nou, ja we wachten de volgende echo maar af.

En hopen dat alles goed blijft gaan met ons beebje en hopen ook dat alles er dan weer normaal uitziet en dat er geen wandje meer is.

Liefs Elly.

Geen ervaring mee, wil je alleen wel even feliciteren :inlove: