Nou de titel geeft grotendeels al aan maar ik heb hier een jochie rond lopen wat de hele dag vingers in de mond doet en gaat kokhalzen en dan overgeven natuurlijk…Bij elke zin “nee niet doen Keano” of als iets niet wil lukken dan gaat gelijk zijn vinger richting zijn mond!
Blijf elke dag steeds shirten aan het verwisselen :wall:
Wat ik nu doe is : in bed zetten zodra hij het doet, sokken om zijn handen heen doen! In bed laat ik hem even uitrazen en dan haal ik hem weer op. Maar even later gaat het weer verder…
Het is net een soort van uitproberen :shock: tot hoever hij kan gaan…Maar nu dit al zo’n 2 week duurd en hij het steeds weer doet , denk ik wel es van : wat moet ik in godsnaam nog doen?
Echt waar, als je kindje zo de hele dag doet , dan word je helemaal gestoord … Vanmorgen had ik hem wederom in bed gelegd en ik kon wel janken gewoon! Ook al reageer ik er niet op, dan doet ie het ook gewoon…
Wie heeft de gouden tip hoe te handelen of wie heeft zoiets ook meegemaakt…?
Groetjes Miranda
Ik zou hem niet in bed zetten, gaat hij zijn bed straks nog associëren met straf en wil hij niet meer slapen. :shock:
Ik heb geen idee wat je er aan kunt doen…hier helpt ‘nee’, de vingers eruit halen en haar afleiden over het algemeen wel. Jinthe doet het vaak als ze zich verveeld, dat is misschien toch anders. Het gaat hier ook met fases, maar hoe meer aandacht ze krijgt voor iets, hoe langer en vaker ze het blijft doen.
Helpt afleiding bij hem? Of hem helpen met wat hij aan het doen is zodat het wel lukt? Eventueel niet zeggen wat hij niet mag, maar wel wat hij wel mag (omdat hij zo sterk reageert op dat iets niet mag?)?
JA daar heb je wel gelijk in idd met het bed… :oops:
Afleiden proberen we al zoveel mogelijk, maar het is gewoon dat ie nu in de fase zit dat ie overal bij zit en wat dus niet mag…Dat moet ie toch ook weten dat het niet mag!
Maar ook al ben ik even in de keuken en hij in de kamer, terwijl iets niet lukt , dan doet ie het ook…Of in bed als ie niet wil slapen!
Had vanmiddag even terug gelezen in onze maand topic, maar hij is al begonnen in Februari ermee, alleen toen lang niet zoveel…
Heb soms ook gewoon het idee dat ie het erom doet als ie zijn zin niet krijgt… Maar zijn zin geven is natuurlijk niet de bedoeling!
meestal is het ook dat als je er aandacht aan besteed (ook negatieve) het toch aandacht blijf en ze het blijven doen… kun je niet proberen om het te negeren? (hoe moeilijk dat ook is)
Tuurlijk moet hij weten dat iets niet mag. Is er veel waar hij niet aan mag zitten?
Kan me voorstellen dat mensen de manier waarop ik het doe niet goed vinden, maar wij hebben vrijwel alles waar ze niet aan mag zitten buiten haar bereik staan. Zo hoef ik niet de hele dag te zeggen dat ze dingen niet mag. Natuurlijk zijn er dan ook nog dingen die niet mogen, wat ook goed is, want inderdaad dat moeten ze ook leren. Maar het scheelt een hoop frustratie zowel voor jezelf als voor je kind als je het niet te vaak hoeft te zeggen.
Ik denk dat het ook uitproberen is: “reageert mama hierop?!”, inderdaad dus om zijn zin te krijgen, maar wellicht ook een manier om zijn frustratie te uiten oid… Lastig, hoor…
Jinthe gaat ‘gewoon’ heel zielig huilen als ze iets niet mag, soms doet ze er ook boos bij. Ik laat haar dan zitten/liggen tot het over is en dan bied ik iets anders aan ter afleiding. Hoewel misschien effectief (het gaat er niet door weg, maar wordt er hier ook niet erger door), lijkt het me bij overgeven wat lastiger, want dan wordt het iedere keer zo’n vieze boel…
Ja dat zei ik dus gister ook al tegen hub…Vanmorgen dus gedaan en meneer kotste 2x achter elkaar!
Gewoon laten kotsen dan? Vind ik ook best wel zielig… :oops:
@miralaan wrote:
Je zou het natuurlijk een paar dagen kunnen proberen…misschien vindt ie het dan zelf toch ook wel vies en/of merkt ie dat het niet helpt en stopt hij er mee?
Ja idd…verstand op nul en gewoon laten kotsen!
Zal het proberen vanaf morgen ,kijken hoe we de dag doorkomen dan…Vind het wel heel erg om te zien hoor…Vooral omdat het zo vaak gebeurd!
@miralaan wrote:
Ja dat zei ik dus gister ook al tegen hub…Vanmorgen dus gedaan en meneer kotste 2x achter elkaar!
is zielig, maar zoals nienke zegt. misschien wel het proberen waard…
hier had ik ook een dame die van pure gif ging overgeven als ze naar bed ging… zij vond het ook vies (en laten we het er maar niet over hebben hoe ik het vond… :sick: ) maar uiteindelijk is het over gegaan.
ben zelden boos geworden. hebben toen ook gezegd kan gebeuren
maar ja keano steekt bewust zijn vinger in de keel…
dit doe babys trouwens ook… misschien toch iets onbewust… :think: :think:
@Nienke123 wrote:
Tuurlijk moet hij weten dat iets niet mag.Is er veel waar hij niet aan mag zitten?
Nou hij wil dus constant bij 1 van de laptops zitten, aan de laa'tjes van de kastjes, met de deur spelen wat niet altijd meewerkt en dan boos word, drinken wat wij drinken, wat dus niet altijd kan....en zo heb ik er nog tig meer :)
Ook al neem ik hem aan de hand mee daarweg, dan nog doet ie het..(dus als ik niks zeg)
@miralaan wrote:
@Nienke123 wrote:Tuurlijk moet hij weten dat iets niet mag.Is er veel waar hij niet aan mag zitten?
Nou hij wil dus constant bij 1 van de laptops zitten, aan de laa'tjes van de kastjes, met de deur spelen wat niet altijd meewerkt en dan boos word, drinken wat wij drinken, wat dus niet altijd kan....en zo heb ik er nog tig meer :)
Ook al neem ik hem aan de hand mee daarweg, dan nog doet ie het..(dus als ik niks zeg)
heej.. zijn keano en aukje een tweeling??? :lol: hier doet ze dat ook..
@Pitje27 wrote:
@miralaan wrote:@Nienke123 wrote:Tuurlijk moet hij weten dat iets niet mag.Is er veel waar hij niet aan mag zitten?
behalve het kokhalzen?
:)
@miralaan wrote:
@Pitje27 wrote:@miralaan wrote:@Nienke123 wrote:Tuurlijk moet hij weten dat iets niet mag.Is er veel waar hij niet aan mag zitten?
behalve het kokhalzen?
:)
nee hoor doet ze ook, alleen hoeft zijn niet over te geven, ik trek haar hand/vingers uit de mond en zeg (onbewust hoor) steeds... meisje dat moet je niet doen..
Ja dat doe ik ook wel, maar dan doet ie ze net zo hard weer erin!
En zo maken wij samen hier de dag vol… :lol:
Maar goed, vanaf morgen ga ik het dan anders aanpakken :thumbup:
Riley deed dit ook. Met de leeftijd wat jou zoontje heeft.
Ik negeerde het, niet fijn, met vloerbedekking.
Ik corrigeerde hem 1x, vertelden hem waarom het niet mocht.
En als hij iets deed wat hij niet mocht (o.a laatjes van binnen bekijken).
Gaf ik hem afleiding. (iets anders aan bieden, of vertellen hoe goed hij het laatje dicht doet voor mama)
Ik prijs hem als hij luistert, en corrigeer hem opnieuw als hij het laatje (weer) opendoet en geef hem weer afleiding.
Op een gegeven moment ‘vergeet’ hij wat hij deed als hij gecorrigeerd werd (vingers ergens achter in zijn keel proppen kokhalzen, en over de vloer overgeven).
Ik heb hem destijds een ‘hoekje’ gegeven, een ‘stout’, hoekje en een speel hoekje, dat stoute hoekje staat een stoeltje. Met daar een tekening.
Op die tekening staan 3 dagdelen. Als er in 1 dagdeel 3 kruisjes staan, betekend dat hij heel stout was :roll: en 3 goedjes betekend dat hij lief was en mag kiezen uit zijn snoepjes.
Hij is 1,5. En hoewel hij dit misschien nog niet volledig (of helemaal niet) begrijpt… weet hij wel het gevolg van het stout hoekje (‘Borry zeggen, kusje en spelen’…)
Hij spuugt niet meer…
Dus het gaat over? :mrgreen:
Heb hier nu hele ochtend het genegeerd :thumbup: En merk al dat ie het dan niet zo vaak doet als de dagen ervoor…
Ga ik erop in, ook al is het gewoon zeggen dat dat niet hoord ofzo, dan doet ie het nog erger…
Doordat we hem geen aandacht geven nu en hij merkt dat we er dus niet geirriteerd door worden zal hij er vast gauw flauw van zijn…
Meneer loopt sinds vanmorgen nog in zelfde kleding, dus das al een applaus waard…
Ga gewoon zo door, kijken hoelang het duurd…
Bedankt voor alle reacties… :-*
Fijn dat het beter gaat! Onze dochter heeft het ook een tijdje gedaan, maar niet echt uit frustratie, meer uitproberen wat er dan gebeurt ofzo. Dan ging ze ook kokhalzen, echt kotsen is niet vaak gebeurt. Ze was toen nog net geen jaar. Nu doet ze het bijna niet meer, alleen maakt ze nog wel eens van die geluiden (maar dat doet mama ook, die is zwanger en dus ook wel eens misselijk;)). Ik vind dit een super leuke leeftijd, maar ook erg pittig! Ze leren zo veel, maar willen ook zo veel wat niet mag en dat is dan wel eens lastig! Zowel voor de kleine als voor mama!
Hier gaat ze gillen als ze iets niet mag…
Goed joh…
tsja… is soms lastig he??? Geen aandacht geven… vooral om dat het kampioenen zijn in jouw zwaktes zoeken…
Ik hoop dat het ophoudt!
scheelt ook in de was.
Mir, Jesse doet het ook! Voor de lol :shock: :naughty:
Hij stopt ook zijn vingers (lees: handje) steeds zover in zijn keel dat hij ervan moet kokhalzen :roll: En een lol dat 'ie heeft! Soms komt er idd wat uit… :sick:
Malle mannetjes!
Negeren… moet ik ook maar eens proberen!
Het nadeel is dat Tycho alles na doet wat Jesse doet (en vooral als wij Jesse corrigeren :roll: ).
Suc6 ermee! Fijn dat het afgl zondat beter ging! Hoe gaat het nu???
:-*