:think:
Zit te dubben - ik ben iemand die graaaaag van tevoren theorieën leest over hoe dingen aan te pakken. Ons mannetje begint een beetje met de peuterpuberteit.
Op zich ben ik heel nieuwsgierig naar de peutercursus van het cb, maar ik ontzie de energie van er 6 avonden groepsbijeenkomsten in te steken.
Liefst zou ik een kant-en-klaar boek treffen wat ik op m’n eigen momenten kan lezen.
Hebben jullie de cursus gedaan? De moeite waard? Of een aanrader van een boek?
Ergens vind ik ook dat het makkelijk zonder cursus moet kunnen, maar als onze kindjes het temperament van mijn mans familie hebben, wil ik graag voorbereid zijn hoe ik duidelijk grenzen aan kan geven. Het is daar vroeger wat uit de hand gelopen, zeg maar door gebrek aan gezag.
Wat vinden jullie?
Ik heb hier bij het cb bijna 2 jaar geleden zo’n curcus gedaan, ik heb het erg leuk gevonden en zeker ook wat aan gehad. Vooral de ervaringen van andere ouders te horen vond ik er leuk. Ik zou het dus zeker aanraden, waren ook gezellige avonden hier. Maar het moet wel iets voor je zijn, ik bedoel als je er tegen op kijkt om er 6 keer heen te gaan…je moet het wel met plezier doen toch?
Ik weet trouwens niet meer hoevaak het hier was, geloof geen 6 avonden…4 ofzo :think: Maar het was wel een curcus over het gedrag van peuters en hoe daar mee om te gaan.
Peutercursus op het cb??
Nooit van gehoord :think:
En doen ze dat op elk cb?
Ik ben er begin van het jaar aan begonnen, maar door de mk moeten stoppen. Mijn ervaring was toen erg leerzaam door de ervaringen van andere moeders.
Vanavond ga ik opnieuw starten aan de nieuwe cursus, want wil hem toch wel graag helemaal volgen. Hier is die 5 avonden en verspreid over 3 maanden, dat vind ik dus niks, maar goed het is niet anders.
Ik geloof niet dat het cb hier een cursus geeft, maar ik heb wel een avond les gehad in de Gordon-mehode. Op zich heb ik daar wel wat aan gehad, ook al draaft deze mijnheer in sommige gevallen een beetje door.
Maar is het niet een kwestie van structuur, duidelijke grenzen, regels/afspraken en consequenties/straf? Zolang je dat voor elkaar hebt, moet het toch gaan lukken?!
Qua boek is ‘het peuter opvoedboek’ van Monique Gouwerok wel een leuke, deze is verdeeld in thema’s als slapen/eten/spelen etc.
je hebt een triple p cursus wat nu hellemaal in is.
ik doe de cursus nu en weet nog niet wat ik er van vind.
je hebt 2 verschillende de gewonne triple p en de steppingstoons(voor verstandelijk gehandicapten).
op internet kun je er veel over vinden.
het is nooit verkeerd om te doen en je kan er veel van leren.
en ook met een cursus moet je het nog steeds zelf doen alleen je krijgt wat tips en je leert van jezelf.
Joh ik wist niet eens dat er zoiets bestond :o
Ik ga de volgende keer gelijk eens informeren, lijkt me wel iets.