wie gebruikt puregon? of gaat het gebruiken?

nou ja de vraag is duidelijk lijkt me ik begin binnenkort met me eerste kuur puregon ik heb nu 9 keer clomid gehad en we komen niet erg verder dus de overstap naar de puregon is nu gekomen



gebruiken jullie dit wat zijn jullie ervaringen ik hoor ze allemaal graag

resultaten?



brand maar los :mrgreen:

Ik gebruik Puregon bij onze IVF-pogingen.



Niet helemaal te vergelijken dus, maar ik voel van de Puregon weinig bijwerkingen. Bij onze IUI’s heb ik ook Clomid gebruikt en ik vond de bijwerkingen daarvan veel heftiger… Veel meer buikpijn en misselijk en stemmingswisseling dan nu, terwijl ik nu veel meer hormoon binnenkrijg.

Ik heb het gebruikt. Vond die naald in het begin eng, maar het went snel. Het is wel wat anders dan elke ochtend een tabletje. Ik reageer vrihj heftig op hormonen, clomid had ik erg veel last van. Puregon daarentegen had ik minder last van, een beetje maar. Ik had ook snel goed resultaat dus hopelijk voor jou ook! Succes! Als je nog meer vragen hebt, stel ze raak!!

oke ik vind het wel spannend ben benieuwd of het snel zijn werking doet

had jij het met iui of een andere behandeling

Ik had het alleen ter stimulatie. De 1e ronde verliep te goed, bijna overstimulatie, 7 eitjes dus die werd gestopt, de ronde daarna 2 eitjes en zwanger, alleen dat ging mis. Daarna 1 ei van mezelf en meteen weer de 1e ronde een ei (al moest ik nu wel 3 weken spuiten want er gebeurde maar niks) en wat daar uit voort is gekomen…zie banner!! :wink: Ik moest steeds ook om de dag voor een meting en dan als er genoeg resultaat was een pregnyl injectie voor de sprong. Na ruim anderhalf jaar geen resultaat, was t dus met dit spul heel snel wel raak.

Ik heb nu mijn 2e keer IUI met Puregon gehad en ik zit nu in de wachtweken. Van de Puregon heb ik totaal geen last en het prikken gaat ook prima (zag ik erg tegenop maar ik voel er echt niets van).

De eerste keer ging prima. 50 eenheden en 2 eitjes (was ook bedoeld zo). Tweede keer exact dezelfde dosering maar nu heb ik maar 1 eitje. Volgende keer dus ophogen naar 66 eenheden. Vind het wel eng want ik ben toch wel bang voor overstimulatie. Of kan dat niet met die dosering…?

@wieniex wrote:

Ik had het alleen ter stimulatie. De 1e ronde verliep te goed, bijna overstimulatie, 7 eitjes dus die werd gestopt, de ronde daarna 2 eitjes en zwanger, alleen dat ging mis. Daarna 1 ei van mezelf en meteen weer de 1e ronde een ei (al moest ik nu wel 3 weken spuiten want er gebeurde maar niks) en wat daar uit voort is gekomen…zie banner!! :wink: Ik moest steeds ook om de dag voor een meting en dan als er genoeg resultaat was een pregnyl injectie voor de sprong. Na ruim anderhalf jaar geen resultaat, was t dus met dit spul heel snel wel raak.






dat resultaat wil ik ook :lol: wouw dat is nog wel snel he ik ben ook erg ongeduldig wil zo graag heb in aug miskraam gehad en wat voelde het :inlove: om zwanger te zijn (helaas van korte duur)



die verhalen geven me weer moed ik begin morgen weer met een kuurtje primolut om de ongesteldheid op te wekken en dan beginnen met puregon

er werd mij in het zkh verteld dat je het beste ochtend kunt gaan prikken op hetzelfde tijdstip

kan dit ook rond een uur of 12 middags? ik werk erg onregelmatig en dat is toch wel een tijd die altijd wle uit komt wat is jullie ervaring?

Ik spoot altijd 's avonds na het eten. In principe maakt het niets uit. Alleen kreeg ik laatst het schema voor de komende ICSI binnen en daar stond op dat ze nu liever hebben dat je 's ochtends spuit. Waarom weet ik eigenlijk niet… Ik vind zelf 's avonds handiger en als je dan 's ochtends voor een fm bent geweest, kan 's avonds de dosis eventueel meteen aangepast worden.



Maar goed, dan voortaan maar 's ochtends spuiten. Het tijdstip maakt volgens mij niks uit, hoor! Als 12 uur jou beter uitkomt, kan dat ook wel. Het is niet zo dat het beter werkt als je meteen na het opstaan spuit. Zeker niet als je onregelmatige diensten hebt. Maar je kunt wel het beste elke dag rond hetzelfde tijdstip spuiten, er mag hooguit een uur verschil in zitten.

dank je wel jippie voor je antwoord :wink:

Ik gebruik ook Puregon. Ik heb nooit iets anders gebruikt en heb daarom geen vergelijkingsmateriaal. Ik vind het tot nu toe prima gaan. Geen vervelende bijwerkingen gekregen. Natuurlijk merk je dat er iets gebeurd in je lichaam, maar dat zou met elk ander medicijn ook het geval zijn. Het zelf inspuiten gaat ook goed. Ik spuit elke avond om 20:00 uur. Toevallig wel de afgelopen twee dagen een bloedvaatje geraakt, dus ik heb nu twee ‘fraaie’ blauwe plekken op mijn buik. In het begin vond ik het moeilijk om zelf te spuiten, maar ik heb die blokkade tijdens de spuitinstructie overwonnen. Nu gaat het goed, al blijft het niet mijn favoriete bezigheid.

gister ben ik begonnen wel spannend vind ik het heb net weer gedaan :dance: wat ik me wel afvraag kan je niet hoeveel je er uit haalt zeg maar want dat dingetje mag er niet uit zeker heb ik niet gedaan ben wel es banmg dat ik het fout doe voel er ook niks van :think: hebben jullie dit ook? na de pregnyl is me buik wel wat kwetsbaarder en brandend gevoel soms

Hallo, hier een berichtje van mij. Ik ben nu bezig voor mijn 5e IUI poging met behulp van Puregon. Ik heb de eerste twee pogingen Clomid geslikt en hier had ik zeer veel bijwerkingen van, vooral in mijn hoofd (werd er verward van en zware stemmingswisselingen)… en ik werd er ook zwaarder van. Puregon in het begin heftige reactie op de darmstreek (zeker een goede week), licht gevoel in het hoofd en 1e dagen ook vocht vasthouden. Stemmingswisseling komt af en toe opzetten, maar gaat ook weer weg.



Ik was drie maanden even gestopt en nu met de 5e behandeling begonnen. Prikken was wel weer even eng, maar nu prik is als een pro! Morgen a/d pregnyl en a.s. zaterdag (hopelijk) insemineren!

ikke heb me schema binnen!!!

21 april spuitles en 25 april mag ik beginnen met hormonen spuiten!!!

eerst alleen decapeptyl, en daarna puregon erbij…

dan de eerste follikel meting op 18 mei…



pffff spannend allemaal hoor…

@roosje83 wrote:

gister ben ik begonnen wel spannend vind ik het heb net weer gedaan :dance: wat ik me wel afvraag kan je niet hoeveel je er uit haalt zeg maar want dat dingetje mag er niet uit zeker heb ik niet gedaan ben wel es banmg dat ik het fout doe voel er ook niks van :think: hebben jullie dit ook? na de pregnyl is me buik wel wat kwetsbaarder en brandend gevoel soms






klinkt bekend

in principe zou je het er wel uit kunnen halen hoor maar ja echt hoeven doet het niet zeker de eerste dagen kan je het zien door de opening



en de pregnyl spuit je toch alleen voor je eisprong? want daar heb ik (nog) geen ervaring mee

spuit zelf nu 6 dagen puregon en merk wel dat mn buik gevoeliger is maar dat komt ook omdat ik er veel meer op let nu vermoed ik

de pregnyl spuit je idd puur voor je eisprong die krijg ik dus altijd als me fm goed is!

Ik voelde me echt helemaal geweldig met die Puregon. Fit, lekker, mooi, noem maar op. Ik denk dat ik een structureel hormonen-tekort heb en daardoor met het spuiten hiervan lekkerder in mijn vel zit dan ooit. Heel vreemd, maar als ik deze keer niet zwanger ben, dan mag wat mij betreft de ongesteldheid snel doorkomen dat ik weer kan beginnen met spuiten. Maar ik heb natuurlijk liever een babetje in mijn buik.



Als ik het teruglees klinkt het als een beginnende verslaving :wink: Maar goed, al met al kiplekker dus!

groet,

Jeanine