Wie gebruikt er Decapeptyl??

Hoi meiden,



Ik wandel hier al een tijdje rond (bijna 2 jaar :stuck_out_tongue: ) en ik ben sinds 28 dec begonnen met Decapeptyl spuiten.

Nu heb ik een vraagje voor ‘gebruikers’:



Ik vind dat de spuitjes nogal prikken. Tis maar even, maar toch een gemeen gevoel…(de vloeistof)

Hebben jullie daar ook last van?? En wat kun je eraan doen?? (zou jammer zijn dat er iets aan te doen is en ik weet er niks van)

Zou het kunnen zijn dat de spuitjes te koud zijn nog? Ik heb nl de 1e spuit 30 min van te voren uit de koelkast gehaald. Gisteren 45 min en vandaag 20 min… Gisteren prikte ie minder…



Oja en we gaan morgen Oud en Nieuw vieren, maar ik moet rond 2100 die spuit zetten, kan ik deze meenemen?? (omdat ie in de koelkast bewaard moet worden) Ik weet dat deze spuiten een week buiten de koelkast bewaard mogen worden (tot max 25graden) maar beter is van niet…



Liefs Nicje :-*

Hoi Nicje,



je kunt de spuit rustig een dagje uit de koelkast laten. Sterker nog ik heb een toppoging gehad met een heel weekend Antwerpen erin zonder koelkast bij de hand… 8)

Als je thuis bent zou ik je aanraden ong een uurtje ervoor de spuit eruit te halen, mocht je voelen dat de vloeistof nog koud is kun je het spuitje ook in je broekzak bv doen om het sneller warm te krijgen.

Het branderige gevoel is helaas iets wat bij de Deca spuitjes hoort en er is weinig tegen te doen. Ik kan je wel zeggen dat je eraan went maar daar heb je nu helaas zo weinig aan :wink:



Heel veel succes en een fijne oud en nieuw alvast!

Hoihoi



Dank je voor de reactie…

Ik heb gemerkt dat mijn onderbuik aan de rechterkant minder gevoelig is, door de operatie :thumbup:

Dus Nic prikt keurig rechts :wink: buik is groot genoeg, dus plek zat haha :mrgreen:



Liefs Nicje :wink:

oh dat ken ik ook, toen ik deca spuite deed dat soms ook zo’n pijn dat ik gewoon niet verder durfde te gaan met het prikken soms ging ik gewoon over op een andere plek (opnieuw spuiten)

ik probeerde wel om het als het mogelijk was om het gewoon in de koelkast te bewaren

(ik heb eens ergens een feest gehad en heb zo de hele handtas in de koelkast gezet :mrgreen: :mrgreen: ze keken wel ff raar maar heb gewoon gezecht dat er medicijen inzaten die koel moesten blijven :wink:

en niemand die het in de gaten had hoor :wink: :wink:



veel succes met de behandeling

groetjes kim

Hahaha, dat geintje ken ik Nic…bij mij is het toevallig links onderin. En dan bewaar ik de rechterkant voor de Gonal want daar voel ik echt niets van door de pen :mrgreen: * ikke vind het wel tijd worden dat Deca ook eens in pen uitkomt 8) *



Bij de weg om spuitjes voor een avond koel te houden heb ik ooit eens een superaankoop gedaan bij de supermarkt. Er zijn van die repen hapklare kaas te koop en daarbij hebben ze ooit een soort minikoeltasje bij weggegeven. Daar passen precies mijn Decaspuit in en mijn pen met een aantal naaldjes. Als ik dus een verjaardag oid had nam ik dat ding mee. :dance:

Hoi meiden



ook ik vind de decapeptyl prikken niet echt fijn. Ben echt wel gewend aan mezelf prikken. heb namelijk ook al een tijdlang menopur en puregon moeten spuiten, maar deze naalden zijn botter lijkt het wel. Ook ik heb gelukkig een bepaalde plek kunnen vinden die wat makkelijker prikt.



ik heb wel een ander vraagje; dit is de 1e keer dat ik decapeptyl moet spuiten, maar ik had begrepen dat normaal is om dan tussen dag 7 en 14 ongesteld te worden. Nou, echt niet dus. Ik zit nu op dag 16. Donderdag bloed laten prikken, de hormonen waren wel iets naar beneden gegaan, moest maar gewoon door blijven spuiten.



Wat zijn jullie ervaringen?



Groetjes niekje

Hoi Niekje



Om heel eerlijk te zijn, weet ik het niet meer :oops:

Ik dacht het niet, want ik mag niet ongesteld worden, maar ik weet het echt niet meer.

Heb mijn verhaal hier op KOK teruggelezen, maar zie er niks over staan…



Ik schreef:

28-12-05 1e Decapeptyl gespoten (zelf )
13-01-06 controle echo
15-01-06 1e Puregon (en ook nog gewoon Decapeptyl)
23-01-06 1e uitgangsecho FM (kijken of er al follikels groeien)
25-01-06 2e echo
28-01-06 3e echo
31-01-06 punctie gehad (auw)
Donderdag 2 februari krijgen we tussen 10.00 en 15.00 de uitslag (of er een bevruchting plaatsgevonden heeft en hoe het gaat)
En als alles goed is, krijg ik vrijdag de TP (terugplaatsing)


Volgens mij heb ik dus geen bloeding gehad omdat ik vooraf Lucrin heb gehad en 14 dagen na de Deca ook Puregon ben gaan spuiten...

Hopelijk kan iemand anders je helpen!!

Liefs Nicje :-*