Wie gebruikt een zwagerschaps gordel in de auto?

Hellu!

Ik heb het vandaag hier op werk (er is weer eens niets te doen) het over zwanger zijn en auto mee/rijden. Ik rij dus al sins ik weet dat ik zwanger ben met een speciale zwangerschaps gordel in de auto. En heb deze ook altijd bij. Ik rij geen meter zonder. :mrgreen: Net als ik Nicolai niet zonder stoeltje vervoer.

Nu kijken ze mij raar aan hiervoor … De meesten zeggen dat het overbodig is …

Wat vinden jullie? Gebruiken jullie er een?

Huh, hoe zit ie vast dan…eeuh daar beneden zeg maar. Zit je op een matje ofzo?

Maar nee nu zwanger van de derde en ik maak veel kilometers, maar geen speciale gordel… Ik ga hem ook niet anders dragen ( je hoort wel dat sommigen het buikgedeelte achter zich doen enzo.) Maar goed. Bevalt hij jou en zit ie lekker?

Ik wist helemaal niet dat zoiets bestond (ben dan nu ook niet zwanger :mrgreen: ). Ben wel benieuwd naar hoe het dan vast zit :think:

nee, maar ik heb dan ook nooit geweten dat het bestond…

ik draag mijn driepuntsgordel op de gewone manier, en heb ook nooit het gevoel gehad dat het niet goed zou zijn.

en nu ik de prijs er van zie, nee, ik geloof niet dat ik die zou gebruiken…

Mijn moeder had die in haar auto! Voor mij (en nu voor zus) ze vind het toch prettiger idee omdat die andere gordels niet lekker zaten!

Ik heb vorig jaar ergens gelezen dat het niet zou mogen (wettelijk). Ik heb alleen geen idee meer waar dat was. Verder zei de schoonmoeder van mijn zus, die verloskundige was, dat de baby goed beschermd zit in het vruchtwater, dus dat er voor de baby (bijna) geen risico’s zijn aan autorijden.

De prijs van zo een gordel zit tussen de 15 en de 40 euro. Ligt ff aan het merk :wink:

Hoe je het vastmaakt, het is een heel dun matje (merk je niet dat je daar op zit) en daar hangt een stuk gordel aan vast dat eigenlijk de gordel onder je buik vasthoud. Dus eigelijk is het niet meer een hulpstuk dat je gordel vasthoud onder je buik.

Ik vind het enorm prettig om te gebruiken, die riem zit nooit in de weg en verveelt niet op mijn dikke buik. Ik heb er ook een veiliger gevoel bij als er toch iemand op mijn auto rijd.

Wat er bij ons over gezecht word…

Hoe dik je buik ook is, een autogordel MOET je dragen tijdens je zwangerschap. Het is helemaal niet handig en comfortabel, maar wel veel veiliger, zowel voor jou als voor je baby. Er bestaan zelfs speciale kussentjes die door een systeem de autogordel mooi vasthouden onder je dikke buik zodat de gordel niet in de buik kan snijden bij een bruuske schok.

En tja … hier in belgie zijn ze legaal en worden ze aangeraden te gebruiken. :think: Ik zou niet zien waarom ze niet wettelijk zouden zijn.

Ik ben eigenlijk verast dat het zo relatief weinig bekend is :slight_smile:

Ik wist niet eens dat zoiets bestond!!! Dus…IK heb er geen!

Vind ik ook niet nodig trouwens. Ben momenteel aardig dik, maar heb geen last van de normale autogordels!

Ik legde de onderste gordel altijd gewoon langs de onderkant van mijn buik. Buik hing er dan zeg maar over. En de schoudergordel gewoon dwars over.

Zie het probleem niet zo eigenlijk :shifty:

In Nederland mag deze NIET worden gebruikt :naughty:

@Affie wrote:

In Nederland mag deze NIET worden gebruikt :naughty:

:mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen:

rare nederlanders :wink:

@Formally known as Vuegje wrote:

Zei de rare belg :-*

Eh… nee?! Ook nooit geweten dat zoiets bestaat en nooit last gehad van m’n gewone gordel.

@Affie wrote:

Zei de rare belg :-

Tja er moet toch ook zeker 1 rare belg zijn he :wink:

:-

ik deed ook altijd het heupgedeelte onder mijn buik…

@Fryskefaam wrote:

Eh… nee?! Ook nooit geweten dat zoiets bestaat en nooit last gehad van m’n gewone gordel.

Hellu!

Ik heb het vandaag hier op werk (er is weer eens niets te doen) het over zwanger zijn en auto mee/rijden. Ik rij dus al sins ik weet dat ik zwanger ben met een speciale zwangerschaps gordel in de auto. En heb deze ook altijd bij. Ik rij geen meter zonder. :mrgreen: Net als ik Nicolai niet zonder stoeltje vervoer.

Nu kijken ze mij raar aan hiervoor … De meesten zeggen dat het overbodig is …

Wat vinden jullie? Gebruiken jullie er een?

Ja natuurlijk doe ik de gordel om!

Gebruik geen speciale gordel, maar zorg er wel altijd voor dat hij goed onder mijn buik doorloopt en dat ik hem aantrek, dus niet dat het heupgedeelte een beetje slap voor je buik hangt, want dan schiet je er onderdoor met een aanrijding en komt 'ie waarschijnlijk in het midden van je buik terecht!