haha Myrthe beide tegelijk met posten en ook nog de zelfde inhoud
@Regje wrote:
@Vliegje, Kijk dat zijn duidelijke temperaturen, je ei is geweest, spannend
Mijn ei nog niet, maar goed we houden moed. En we klussen door :mrgreen:
En voor diegene die denken zwanger te zijn, ik hoop het voor jullie het klinkt in iedergeval goed :thumbup:
Ik hoop het! Dan is dat waarschijnlijk woensdag geweest en toen hebben we ook geklust. Dus we zullen zien. Mijn eventuele nod is een dag voor na mijn verjaardag, de 30e danā¦ Dus misschien test ik dan wel OP mijn verjaardag
Knap hoor :thumbup:
@dragon wrote:
haha Myrthe beide tegelijk met posten en ook nog de zelfde inhoud
Tja, wat zal ik ervan zeggen :lol:
Hoi hoi,
Wij zijn ook aan het proberen voor een eerste kindje. Ik ben 1-05-08 gestopt met de pil.
Heb een redelijke gelijke cyclus gehad van 28/29 dagen en nu ben ik dan ook 2 dagen overtijdā¦ Ik vind het allemaal erg spannendā¦ ik had na me vruchtbaarste dag veel klachten gehadā¦ al snel moest ik heeeeel vaak plassen en daar na kreeg ik van die warmte vlagen, en van die rare buien waar mijn vriend heel blij mee isā¦ (NOT)
Ik heb toen omdat ik al veel klachten had nog een paar dagen voor me NOD al getest.(het komt weleens voor dat meiden al possitief zijnā¦ Toch?) Maar neeā¦ NIET ZWANGERā¦ Nu kreeg ik gisteren opeens de kriebels en wilde een perse een test doenā¦ ook weer NIET ZWANGERā¦
Ik weet niet zo goed wat ik ermee moetā¦ Het kan nog dat weet ikā¦ maar de klachten worden minder in mijn ideeā¦ al heb ik daar wel veel steekjes, vooral als ik buk.
Wat ik wel nog steeds sterk merk is dat de kat mij opeens heel lief vind sinds anderhalve week. Normaal was ze altijd bij mijn vriend te vinden en nu komt ze ook spinnend naar mij toe en is niet meer zo fel naar mij toe.
Verder zijn er heleboel dingen die zouden kunnenā¦ me borsten voelen iets steviger aan en me tepels lijken iets donkerderā¦ maar misschien verbeeld ik me dat wel omdat ik het graag zou willenā¦
Het zijn allemaal tegenstrijdighedenā¦ Ben zo bang dat me lichaam me in de maling neemtā¦ want dat lees ik ook vaak.
Als het van het weekend nog niet ongi ben geworden dan maar weer testen. Heb nog 1 test thuis liggen (hopelijk hou ik het zolang vol)
Nou dat was dan mijn verhaal die ik in deel 1 had geschreven... haha
groetjes sharlotte
Sharlotte, spannend hoor! wanneer ga je weer testen?
En dames, ben erg benieuwd naar jullie testen!! Keep us posted!
Spannend Sharlotte, ik sta echt op het punt om donderdag te gaan testen.
Ben zooooooo benieuwd! Maar wil ook niet te vroegā¦
We gaan als het echt van dat mooie weer wordt als wordt gezegd dit weekend wel bbq en bij mijn schoonouders, zou mooi zijn, weten ze ook meteen waarom ik mijn glaasje wijn niet meer drink :lol:
Maare, wanneer test je nou eigenlijk het beste??
Heel veel meiden testen VOOR de NOD, is dit handig?
Of echt pas OP de NOD?
Maar gebeurd het ook wel eens dat ie dan negatief geeft en pas een paar dagen overtijd, positief?
ik vind het echt zo spannendā¦
Ik wil nu wachten tot dit weekendā¦
Zaterdag hebben wij ook een BBQ en hoop dan meer zekerheid te hebben.
Aan de ene kant is de kans kleiner dat ik spontaan zwanger word omdat mijn vriend een nerziekte heeft waarbij zijn nieren niet functioneren en het schijnt dat je dan verminderd vruchtbaar bentā¦ maar de dokter zeiā¦ probeer maar gewoon dus wie ben ik dan wel iets vruchtbaarder en hij iets minder waardoor het toch nog luktā¦
Ik hoop het zoā¦ :lol: :lol:
Groetjes sharlotte
Dat gebeurd zeker!
En ook weleens voor de NOD positief en een paar dagen later negatief. Veel vroege zwangerschappen eindigen toch nog.
Daarom bind ik mijn handen vast tot zaterdag. :x
Ik help je hopen, Sharlotte!
Ik test zeker niet voor zaterdag, mn NOD. Volgens mij kan het ook niet eerder met CB. En omdat ik er zo zeker van ben, ben ik er ook niet zo mee bezig als vorige maand. Ik kijk wel hoe lang ik (of ICL, hahaha) het uit houdt en dat gaan we tegelijk testen.
Sharlotte, leuk dat je mee doet! Voor jou ook de minuten tellen tot het weekend is!
@vliegje wrote:
Maare, wanneer test je nou eigenlijk het beste??
Heel veel meiden testen VOOR de NOD, is dit handig?
Of echt pas OP de NOD?
Maar gebeurd het ook wel eens dat ie dan negatief geeft en pas een paar dagen overtijd, positief?
Nee voor je NOD testen wordt altijd afgeraden. Waarom? Om je geen valse hoop te geven.
Zodra een vruchtje bevrucht is begint het lichaam het hormoon Hcg aan te maken.
Echter komt het heel vaak voor dat een bevruchting zich toch niet voort zet in een zwangerschap, het vruchtje gaat ten gronde en je wordt ongesteld (niet meteen hoor)
Echter het hormoon Hcg zit nog wel in een kleine hoeveelheid in je lichaam. Met die ultra gevoelige zwangerschapstesten waarmee je dus voor je NOD kan testen kun je dan een positieve test krijgen terwijl je niet (meer) zwanger bent. Vreugde is dan heel groot en de teleurstelling des te meer als je toch ongi wordt.
Daarom zijn alle zwangerschapstesten die je in de winkelkoopt het meest betrouwbaar zij geven een positieve test als het Hcg een waarde heeft bereikt waar van je mag uitgaan dat je zwanger bent (met deze testen kun je ook niet voor je NOD testen tenzij je gewoon super zwanger bent), wordt je daarna toch ongi dan wordt er gesproken over een miskraam.
Hoe gek het ook klinkt daar voor niet, dan wordt het een niet voortgezete zwangerschap genoemt.
De tijd dat je officieel kan testen is NA je NOD. Maar wij zijn hier allemaal heel erg geduldig dus wij wachten allemaal heel netjes tot een paar daagjes na ons NOD :liar:
NOT!
Zaterdag is laat genoeg! Gniffelā¦
Maar je hebt wel gelijkā¦ :mrgreen:
is het zo dat je met CB echt niet voor je NOD kan testen?
Ik heb het idd ook geprobeert en het was idd negatiefā¦ Is het nou zo dat Cb eigenlijk niet zo een goed merk is voor zwangerschapstest. Welke kan je dan het beste gebruikenā¦?
X Sharlotte
Het is echt beter om te wachten tot je NOD, echt waar!
En volgens mij zijn ze bijna allemaal wel goed.
Ik gebruik eigen merk kruidvat.
Volgens mij is CB dus juist wel goed, omdat het niet supergevoelig is waardoor je niet vĆĀ³ĆĀ³r je NOD kunt testen. Ik vind het in ieder geval een fijn idee dat als CB aangeeft dat je zwanger bent, je dat ook echt bent en je een ongi niet meer hoeft te verwachten.
Maar dat ben ik, kan voor jullie heel anders zijn! :mrgreen:
Is waar, maar eigen merk kruidvat is iets goedkoper.
Maar ga hoe dan ook digitale clearblue halen omdat ik dat āzwangerā zo mooi vind staan :mrgreen:
Nee alles testen die je in de winkel koopt testen niet positief voor je NOD tenzij hormoonwaarde al zo dus danig hoog is dat de test deze kan meten.
Die ultra dingen van het internet testen positief vanaf 10ml/U hCG in de urine.
De standaard testen die je in de winkel kan kopen testen positief vanaf 50mU/l hCG in de urine.
Het is niets voor niets dat de āvroegeā testen in geen enkele winkel tekoop zijn, behalve op het internet.
Dat komt omdat ze niet goed zijn gekeurd voor verkoop in de winkel.
Bovendien zijn een hoop van die internet testen onbetrouwbaar en schreeuwen ze allemaal het zelfde ādeze test wordt gebruikt in het ziekenhuis voor het vroeg testen van vrouwen die IVF ondergaanā
Ik kan je vertellen dat ik op mijn werk nog nooit een merk van het internet ben tegen gekomen.
Veel van deze testen worden namelijk gebruikt in het buitenland
Daarom test altijd vanaf je NOD dat is het meest betrouwbaar en voorkomt een hoop teleurstelling.
De clearbleu test is juist heel betrouwbaar, maar eingelijk zijn alle testen die je in de winkel kan kopen betrouwbaar omdat die allemaal deze zelfde test waarden hebben en dat is 50mU/l hCG.
Thanks voor je toelichting.
Ik heb de Matcare en Sensitest. zijn dat die testen die je bedoelt?
Ik heb ook ClearBlue liggen, maar vind ze te duur om iedere keer te gebruiken. Pas wanneer een āgewoneā test positief geeft, wil ik een CB pakken