Wie ervaring met montessori onderwijs??

Ik heb morgen een gesprek met een leerkracht daar,mijn nicht werkt er en ze was zo enthousiast dat ik eens wilde kijken…mijn dochter wordt in oktober vier…Maar nu hoor ik zoveel negatieve dingen dat ik ga twijfelen,tuurlijk moet ik het zelf gaan bekijken maar ik hoor graag positieve en negatieve kanten…dus wie o wie…

Ik heb er zelf geen ervaring mee, je zou Mickey eens moeten vragen. Die werkt als het goed is op een Montessorischool…

Hoe was het gesprek?

Hey, hier ben ik (beetje laat, maar ik kom hier niet zo vaak)…



Ik werk idd. op een Montessorischool.



Als je vragen hebt, hoor ik ze heel graag. Misschien dat ik ze ook voor je kan beantwoorden. :wink:

Als je meer wilt lezen kan je het boek van Annemarie Moorman 'Montessori concreet ’ misschien lenen in de bieb. Zij geeft heel duidelijk aan wat de idealen van Maria Montessori zijn/ waren.

Dank je wel…ik heb haar al ingeschreven,ben met haar wezen kijken en ik was direct om…ze begint in september een aantal ochtenden mee te draaien en vanaf oktober helemaal…Ze heeft er super veel zin in…

Heb zelf als kind op een montessori school gezeten, tot we gingen verhuizen naar een andere gemeente.

En daar kwam ik op een openbare school terecht.



Heb als kind niet echt een verschil ervaren, alleen wat taal betreft dat ik opeens op de openbare school met “gehoormannetjes en dat soort dingen om t hoofd werd geslingerd” en in de klassen hoger dat er een 3tal keuze waren, bijv godsdienst, humanistisch blabla en nog wat… dit kreeg je dan een ochtend in de wk ofzo. en oja, blokfluit les…

Mijn moeder en zus hebben wat afgevl.kt :lol: :lol: :lol:



gr vicky

Gerben heb ik ook al ingeschreven, hier is maar 1 montessori schoool en een wachtlijst… Heb Thijmen dan ook maar ingeschreven…



Het spreekt me echt aan, Gerben is ook een gezelligheidsgozer, en dan mag hij lekker slofjes aan en desnoods op de grond dingen doen, heerlijk! Ze blijven ook over en zijn dan wel eerder uit, nl om half 3. Hij word in mei 4, mar mag ws pas na de vak naar school ivm het aantal kindjes in de klas.

De school bevalt mijn dochter heel goed…ze gaat er fluitend heen…

WE hebben al een kijkavond gehad,ongelovelijk hoeveel doe dingen ze hebben,vooral veel materiaal waar ze spelenderwijs mee leren…Mijn dochter is nu al bezig met letters,uit zich zelf dan he…heel leuk…