Wie doet er 'ruil - oppas'?

Zo af en toe bestook ik deze forums met allerlei vragen die al een poosje broeien 8)

Zijn er dames die werken met zo’n ruil-oppas-systeem? Ik bedoel dat jij een middag / dag / wat dan ook op de kindjes van iemand past en die andere moeder in ruil dat weer terug?

En met wie is dat? Je zus, je buurvrouw, je nicht, een willekeurig iemand die dat ook net wilde?

Heb een mama in de kennissenkring bij wie dat heel goed bespreekbaar zou zijn, maar haar man is iemand die bij onenigheid zeer luid praat en ook scheldt. Er is daar ook een oudere zoon (die niet thuiswoont) waar het een en ander op aan te merken is (ook door de politie :angel:).

Ben ik dan heel ‘over-protective’ als ik toch liever niet heb dat mijn kinderen daarheen zouden gaan? Hoe hebben jullie zo’n ‘adresje’ gevonden en waar let je op? Kindjes even oud als jou kindje of juist niet?

Ik heb zo’n “ruil-oppas-systeem” met een vriendin.

Onze dochters zitten samen op de psz. Zij past elke dinsdag op mijn dochter, ik neem op donderdag haar dochter mee naar huis.

Werkt op zich prima hoor, maar wij kennen elkaar ook al heel erg lang en goed. Er is van beide kanten vertrouwen, en als iets niet lekker loopt kunnen we het gewoon ook zeggen.

Haar dochter is bijna 1 jaar jonger dan de mijne, maar ze kunnen het gelukkig wel heel goed samen vinden.

Het enige wat ik wel lastiger vindt is dat zo rond etenstijd je behalve de gewone spitstijd, er nog een extra moe kind bij hebt, soms zijn ze niet meer zo gezellig :wink:

Ik heb er wel aan moeten wennen in het begin, want je hebt toch opeens iemand extra waar je rekening moet houden.

En over een paar maanden gaat mijn dochter naar groep 1, maar heb ik dus toch nog een kind in huis.

Dat is wel raar eigenlijk.

Maar over het algemeen is het een prima ( en goedkope :wink: ) oplossing.

Ik zou het niet zomaar met iedereen afspreken, je moet er wel op kunnen vertrouwen dat het al die tijd goed gaat. En dat je het ook kunt melden als er iets is.

Bij ons loopt het goed , en ik ben blij dat we het zo hebben kunnen regelen :thumbup:

In jouw verhaal lees ik nog wat twijfels, en dan zou ik er toch nog even goed over nadenken :wink:

misschien dat mijn buuf en wij het het gaan doen… onze dames schelen een maand en komen bij elkaar in de klas :mrgreen: straks op school…dan willen we zowiezo er naar kijken voor het overblijven…

en misschien dat we eerder gaan beginnen…

voor nu is het opgelost met KDV…