24 November heb ik een afspraak voor een intake bij het Zaans Medisch centrum bij Dr. Neriman Bayram.
Is er iemand bekend met het ziekenhuis? En de procedure voor fertiliteit?
Het enige wat ik erover hoor is dat er veel voetbalvrouwen
bevallen…maar ja, daar heb ik niet zoveel aan…
Ik heb tijdens mijn zwangerschap met Noorjte de laatste maand gelopen in het zmc omdat Robin geboren is met ene keizersnee.
Ik heb zelf erg goede ervaringen daar. Vind ze allemaal erg betrokken en gewoon proffecioneel. Ook ben ik 2 keer bevallen in het ZMC, eerste keer met een keizersnee en de laatste keer normaal. Ik was erg tevreden over de zorg. Geen voetbalvrouw tegen gekomen trouwens
Het is blijkbaar wel de enige afdeling die geprezen wordt in het ZMC geloof ik :?
Zijn ze heel erg afwachtend daar of nemen ze je gelijk serieus?
bijde kids geboren in het zmc.
is me goed “bevallen”.
dr brouwer is daar denk de bekenste en alle vrouwen die door hem geholpen zijn praten niks ander dan lof.
@Judith2 wrote:
Het is blijkbaar wel de enige afdeling die geprezen wordt in het ZMC geloof ik :?
vandaar dat het nu zmc heet en geel Heel zonder 1 e weg te halen :wink: .
@monique wrote:
bijde kids geboren in het zmc.
is me goed “bevallen”.
dr brouwer is daar denk de bekenste en alle vrouwen die door hem geholpen zijn praten niks ander dan lof.
Ah maar dokter Brouwer ken ik wel.
Door hem ben ik in juli geholpen toen ik PAP3a had (afwijkend uitstrijkje).
Ontzettend aardige man.
Maar verder van het fertiliteitsteam weet ik dus niks :?
Ooit hoop ik daar te mogen bevallen…
Ja dokter Brouwer dat in inderdaad een hele fijne man. Het enige min puntje bij hem is dat hij altijd zo gigantisch uitloopt. Ik ben bij hem geweest na klachten na mijn miskraam en curritage.
Dit keer had ik dr Alderliefste. Zij is een vrouwelijke gyn. Volgens mij de enige. Ook zij is erg fijn.
Ik had totaal niet mijn het idee dat ze afwachtend waren. Ben door haar op mijn verzoek gestript om te kijken of de bevalling op gang wilde komen. En…de volgende dag is Noortje geboren. :mrgreen: En toevallig in haar dienst. Heel erg fijn was dat
ja die lange wachtijden weet ik nog wel.
ik had een afspraak om half 4 en werd om half 6 geholpen. echt erg was dat!
maar levi had hij ook gehaald.
ik loop ook bij dr Bayram. Een lieve vrouw, die je zeker serieus neemt hoor!! Het schijnt 1 van de beste fertiliteitsartsen te zijn dus dat is mooi!
Ik weet niet hoe het bij jou loopt, maar bij mij deden ze die eerste afspraken gelijk onderzoekjes, ook inwendig…ik was daar totaal niet op voorbereid, dus dan weet je dat het kan gebeuren.
Verder heb ik alle onderzoeken al doorlopen, iedere keer weer door een andere arts (Dr. Bayram heeft lichamelijk nog geen 1x een onderzoek gedaan). Ik heb dit niet als vervelend ondervonden, maar als jij dat niet wil/ziet zitten, dan zou ik dat zeker even aangeven.
Ook vind ik de sfeer op de afdeling gewoon fijn aanvoelen, het blijft natuurlijk een ziekenhuis, maar had geen naar gevoel erbij.
Bij mij is er uiteindelijk niets gevonden waardoor ik niet zwanger kan worden, maar door mn leeftijd (31) mag ik wel door voor IUI. Dit hebben we in mei te horen gekregen, maar hebben nog niet de stap genomen, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Zodra nu hier de duvels komen ga ik bellen voor een afspraak… :shifty:
Succes dinsdag!!
ow ja…van sanne ben ik gewoon thuis bevallen hoor, dus geen idee ook hoe het is om daar te bevallen!
Elmo; Grappig om te zien dat onze dochters zon beetje van dezelfde leeftijd zijn...<br /> Hoe lang zijn jullie al
bezig`?
Dus jij vond het wel een lieve vrouw… Mooi om te horen!
De eerste afspraak al gelijk onderzoeken? Moest jij ook eerst met een heel temperatuur schema aankomen?
Je hoort dat soms, en nou heb ik wel een tijdje een temp. schema bij gehouden maar ben bang dat ik zo weer naar huis gestuurd ga worden met het verhaal “ga het eerst maar eens 3 maanden bijhouden”.
Ik ben er gewoon zó aantoe dat er eens gericht stappen ondernomen gaan worden?!
Hoe zijn de vervolgafspraken? Volgt dat elkaar een beetje snel op?
Ligt het aan jouw zelf dat je nog geen IUI behandeling gekregen hebt? Of moesten jullie gewoon wachten.
ja idd grappig, scheelt 2 weekjes!
wij zijn alweer 2,5 jaar bezig. Met Sanne niet, toen zijn we 10 maanden bezig geweest.
Wij zijn nog niet verder omdat ik er nog niet aan toe was, juist omdat er uit de onderzoeken niets kwam waardoor het niet spontaan zou kunnen zeg maar, dus toen wij die hsg test hebben gehad zeggen ze dat je dan ong. een half jaar iets meer kans heb op een zwangerschap. Wij hebben toen gezegd dat we dat half jaar af wilde wachten (wat “afliep” in september). Nu roep ik al dus 2 maanden van…als ik nu ongi word, dan… nou je snapt m al…die drempel voelt nog te hoog!
Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe het zit met die temperatuurcurves, volgens mij kreeg ik van hun bij de eerste afspraak een briefje mee waar ik het op moest bijhouden. Je word dus niet naar huis gestuurd als je het nog niet hebt Het is een lijstje van 2 maanden, dus dat valt ook wel mee, en de andere onderzoeken gaan gewoon door hoor, pas als je alles gehad hebt word er een conclusie getrokken van…daar of daar zou het aan kunnen liggen.
Kan je ook vertellen dat niet alle onderzoeken even lekker zijn, maar het ook een beetje aan je eigen pijngrens ligt hoe je het ervaart. Een vriendin van mij heeft onwijze pijn gehad bijv tijdens de HSG test, dus daar zag ik onwijsss tegen op…en ik voelde nix 8) Dus sja…dat zal je zelf moeten ervaren.
Wat ik trouwens op een gegeven moment wel gevraagd had…we hadden een samenlevingstest gehad en die gyn ging gelijk onder microscoop kijken of hij genoeg levende zaadcellen zag…toen heb ik gevraagd of ik ook es mocht kijken! :mrgreen: Je ziet het zo vaak op tv oid, maar van je eigen hubbie natuurlijk nooit…dat was dus echt wel gaaf vond ik! haha
Nou mocht je nog meer vragen hebben, stel gerust, mag ook via pb…ben bijv ook wel nieuwsgierig geworden waar je woont :silenced: Echt in de zaanstreek of ergens er in de buurt van? Nou ja, je moet zelf beslissen uiteraard of je daar antwoord op wil geven
Groetjess
hoe is je afspraak gister gegaan??
Hey Elmo!
Wat een vriendelijke vrouw zeg die dr. Bayram!
Ik was natuurlijk op van de zenuwen…Gewoon omdat je toch niet echt weet wat je kan verwachten.
Eerst werd het vragenformulier doorgenomen en daarna kreeg ik een uitstrijkje. Dit ivm onderzoek ivm vruchtbaarheid maar ook omdat ik afwijkende baarmoederhalscellen heb gehad in maart.
Moest eigenlijk in januari weer terug voor dit uitstrijkje maar ze vond dat dat nu ook wel plaats kon vinden. Prima natuurlijk! Dan hebben we dat ook maar uitgesloten.
Ook hebben ze nog gekeken/gevoeld hoe mijn baarmoeder ligt en aanvoelt.
Ik kwam dus heel trouw met mijn hele temp.schema aanzetten die ik de afgelopen tijd bij had gehouden maar dat vond ze niet nodig aangezien mijn cyclus zó erg schommelt dat ze daar niks mee kon.
Ze sprak ook uit dat ze wel goede verwachting had dat ik weer zwanger zal gaan worden aangezien ze het probleem voorzag in mijn cyclus/eisprong.
Een eisprong heb ik dan waarschijnlijk niet eens of minimaal volgens haar .
Mn vriend moest vanmorgen z
n zwemmertjes inleveren om…ja ja…8 uur :shock: :shifty: .
Als ik weer ongesteld ben moet ik op dag 3 bloed laten prikken op bepaalde hormonen.
5 januari heb ik mijn volgende afspraak en krijg ik een echo, zijn de uitslagen binnen en kan het plan van aanpak gestart worden.
Dat wachten vind ik nu dus iets minder…maar ja, het is niet anders!
Het enoge waar ik een beetje van baal is het feit dat de afspraken alleen op de dinsdag plaats kunnen vinden. En dat is precies de dag dat ik werk…
heej hoi,
wat heerlijk joh dat het je is meegevallen allemaal. Fijn ook dat het waarschijnlijk met chlomid (vermoed ik ?) geregeld kan gaan worden, beter dan bij ons dus haha!
Wel balen ja van die afspraken, dat wist ik eigenlijk niet meer, maar wel handig om te weten (ik werk als gastouder 4 dagen in de week, dus eigenlijk alleen de woensdag komt uit hier :? )
nou goed meis, tis weer even geduld, maar het is de moeite waard :inlove:
heej judith,
moest in ene weer denken aan dit topic en vroeg me af hoe het met je is!
Hoe was de afspraak in het zmc 5 januari?? Is er nog wat uitgekomen verder?
zoals je aan mn banner kunt zien ben ik eindelijk zwanger! :dance:
We zijn begin dec. vrij onverwachts toch begonnen met IUI, deze ronde werd eigenlijk ook weer afgebroken omdat ik na hormoonspuiten teveel eitjes had (hun accepteren 2 eitjes voor IUI, en geen 3 zoals ik had), maar zelf hebben we niet stilgezeten en toen was het raak 8) Morgen naar het zmc voor een echo…erg zenuwachtig maar oke! …
groetjes Jiska
Hey Jiska,
Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Wat goed joh dat het toch nog snel is gegaan na die IUI .
Hoe voel je je verder? Hetzelfde als bij de eerste?
En hoe was je echo???
Ik ben begin januari weer naar de gyn geweest om alle uitslagen te bespreken van de onderzoeken (bloed, zaad en uitstrijkje) en om een echo te maken van mijn eierstokken en baarmoeder.
Daar kwam uit dat ik PCOS heb.
Ik kon gelijk met medicatie beginnen om een menstruatie op te wekken (alhoewel ik die eigenlijk wél had :think: maar waarschijnlijk geen goeie
).
Na een paar dagen voelde ik mij vreemd
en heb ik toch maar een zwangerschapstest gedaan. Die bleek positief!
Ik als een gek gestopt met die medicatie.
Jammer genoeg nam het HCG in de loop van die week ook weer af en eindigde het jammer genoeg in een ontzettende heftige menstruatie.
Anders waren we ongeveer net zover geweest.
ik ben tijdens die bloeding begonnen aan de Clomid om een eisprong op te wekken. Dus het blijft nog even spannend of dat gaat lukken.
Halverwege volgende maand weet ik meer…
Als ik geen menstruatie krijg rond dag 30 dan kan ik óf zwanger zijn óf de Clomid 50mg slaat niet aan. Dan moet ik 100 gaan slikken.
Leuk om weer wat te horen van je!
heej judith,
sjee zeg wat een heftig verhaal heb je alweer! Waarschijnlijk zwanger geweest (ga ik vanuit met een positieve test) en toch weer misgegaan…balen hoor :hug: Had het heeel gaaf gevonden als we tegelijk liepen. Maar goed…nu dus met de chlomid aan de gang, hopelijk werkt dat voldoende om gelijk lekker de eerste ronde raak te laten zijn. Andere onderzoeken waren verder goed?
Wanneer kan je gaan testen? (ik ga er uiteraard gewoon vanuit dat je lekker in 1x zwanger bent :mrgreen: )
Hier was de echo prachtig!! We hebben een mooi knipperlichtje gezien en ook gezien dat het gewoon maar 1 kindje is. De kans op een 2/3 of zelfs meerling was uiteraard met 3 eitjes ergg groot, dus dat was erg spannend. Maar goed, volgens hun echo ben ik 4 dagen minder ver (wat ik never nooit geloof, maar dat terzijde) en heb het dus nu voor elkaar dat ik over 3 weken nog een echo heb (en waarschijnlijk dan weer 3 weken later nog 1 :dance: ).
We hadden daarna gesprekje met dr Bayram, wat een leuk mens is dat toch! hihi zegt ze eigenlijk had je met de roe moeten hebben omdat je het risico hebt genomen! :naughty: :mrgreen: maar ze begreep het heel goed. Dus dat was fijn, dat we iig begrepen worden. Over 3 weken zien we dr weer 8)
Nou ik hou je in de gaten hoor meis! :-*
groetjess Jiska
@Elmo wrote:
heej judith,
sjee zeg wat een heftig verhaal heb je alweer! Waarschijnlijk zwanger geweest (ga ik vanuit met een positieve test) en toch weer misgegaan…balen hoor :hug: Had het heeel gaaf gevonden als we tegelijk liepen. Maar goed…nu dus met de chlomid aan de gang, hopelijk werkt dat voldoende om gelijk lekker de eerste ronde raak te laten zijn. Andere onderzoeken waren verder goed?
Wanneer kan je gaan testen? (ik ga er uiteraard gewoon vanuit dat je lekker in 1x zwanger bent :mrgreen: )
Hier was de echo prachtig!! We hebben een mooi knipperlichtje gezien en ook gezien dat het gewoon maar 1 kindje is. De kans op een 2/3 of zelfs meerling was uiteraard met 3 eitjes ergg groot, dus dat was erg spannend. Maar goed, volgens hun echo ben ik 4 dagen minder ver (wat ik never nooit geloof, maar dat terzijde) en heb het dus nu voor elkaar dat ik over 3 weken nog een echo heb (en waarschijnlijk dan weer 3 weken later nog 1 :dance: ).
We hadden daarna gesprekje met dr Bayram, wat een leuk mens is dat toch! hihi zegt ze eigenlijk had je met de roe moeten hebben omdat je het risico hebt genomen! :naughty: :mrgreen: maar ze begreep het heel goed. Dus dat was fijn, dat we iig begrepen worden. Over 3 weken zien we dr weer 8)
Nou ik hou je in de gaten hoor meis! :-*
groetjess Jiska
Jeetje wat klinkt dat allemaal positief!
Wat ontzettend fijn dat jullie wens eindelijk uitgekomen is!
Een 3-ling :shock: :shock: :shock: ???
Ik geloof dat ik dan toch ERG blij zou zijn met 1 kindje hahaha. Tja als het zo is dan is het zo maar toch…
Ja Dr. Bayram is inderdaad een heel leuk mens! Ik ben erg blij met haar als arts.
Ze komt heel resoluut en vakkundig over en geeft je gelijk een gevoel van vertrouwen en huiselijkheid.
Ik hoop ook dat de Clomid gelijk aanslaat…zou fantastisch zijn natuurlijk!
Ja jammer dat we niet gelijk op lopen…Nou ja, volgende ronde beter .
Maar hoe voel je je verder???